Lekkage achterste ruitenssproeier

Discussie in 'Interieur' gestart door Spiked, 14 feb 2009.

  1. Als ik de achterste ruitensproeier aanzet komt het water (in dit geval antivries!) door het ventilatieroostertje in de achterste stijl, en stroomt langs de stijl weer naar beneden m'n zijpaneel/chassis weer in :? Vieze geur en chemische troep in de kofferbak dus. Is dit relatief makkelijk zelf uit te zoeken waar het vandaan komt/te repareren? Waarschijnlijk een lekke slang, maar de hemelbekleding is gelukkig niet nat! Ligt de slang van de ruitensproeier onder de strips, of zit deze in het chassis gefrommelt en kan ik beter langs de dealer gaan?
     
  2. Vandaag (in de natte sneeuwbui :lol: ) toch even de stoute schoenen aangetrokken en alles opengehaald. Het komt uit de achterklep en loopt langs de kabels op de hemel, waarna het aan beide kanten naar beneden is gelopen door de stijlen. Hemel blauwig van binnen, stinklucht, maar gelukkig geen "zichtbare" schade.. Morgen maar eens langs de garage... :evil:

    Wat gebeurd er met de vloeistof die in mn chassis loopt? Loopt dat er automatisch ergens weer uit, of verzamel ik nu vloeistof in mn vloer?
     
  3. Ik denk dat het tussen de bekleding en het achterspatbord loopt. Daar zit isolatie en kan daar niet weg. Ik zou even achter de bekleding kijken als ik jou was. :wink:
     
  4. klinkt niet zo prettig als er water blijft zitten in je bekleding :(
    dit kan op langere duur roest veroorzaken.
    maar is het niet dat je slang van de ruitensproeiervloeistof lek is?
     
  5. Woensdag bij de garage geweest, en ik ben de trotse eigenaar van een nieuw T-stukje :shock: Alles moest los, en weer een smak geld lichter :cry: Nu maar hopen dat het ff goed blijft.

    Tussen de bekleding en het achterspatbord? Het loopt door de achterste stijl (D-stijl? Stationwagon!), zou het dan niet ergens anders komen? Ik heb geen vreemde geurtjes die blijven hangen, dus ik denk eigenlijk niet dat het ergens volloopt.
     
  6. Ik heb volgens mij precies hetzelfde... zou je mij kunnen vertellen waar dit t-stukje ergens zit? Is dit ook zelf te vervangen?
     
  7. Hier idem dito.... Ook bij mij lekt het als een zeef achter....Hoe kan ik erbij en waar....
     
  8. Ik heb zelf tussen me slang van ruitensproeier acterste ruit en tussen de bijgeleverde ruitensproeier met slang (ST spoiler) zo'n terugslagklepje gestoken zoals vooraan
     
  9. je kan als je de achterklep open heb, het hemeltje rustig naar beneden halen, daar bovenop zou dan het t stukje moeten liggen,

    ik had dit ook, bekend probleem dus:nocheer:, maar nu doet hij het prima:cheer:
     
  10. mensen!!!, haal even je 3e remlicht los, hier zit een slangetje van 9 van de 10 keer los is of is gescheurd, loopt via een doorvoerrubber je hemel op
     
  11. niet echt, bij mij was het slangetje op 2 punten volledig door.....:nocheer:
    nu 3 maand geleden ander slangetje op gedaan nu werkt tie weer perfect!!:cheer:
     
  12. Hmm, ik heb het zelfde probleem, het lekt.
    Ik heb net het derde remlicht los gehaald, ik had stilletjes de hoop dat hij daar zou lekken, maar de lekkage zit tussen het remlicht en de hemel in denk ik , ergens rond het doorvoerrubber?
    Het hemeltje heb ik even een beetje naar beneden getrokken , het was nat.
    Er zit zo'n clip die de hemel vast houdt, als ik die los maak , zie ik dan het T-stukje waar over gepraat wordt?
    Ik heb net even vluchtig gekeken vandaar...
    Is het zo dat het slangetje die van t-stuk naar de sproeier loopt makkelijk zelf te vervangen is?
    Het zal toch niet zo zijn dat er een hele nieuwe slang van voor naar achteren getrokken moet worden??
    Als iemand tips heeft hoe ik dit het beste aan kan pakken dan hoor ik het graag....
    Het betreft hier een wagon...

    vr gr remco
     
  13. #13 Stamgastje, 4 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2011
    Zeer waarschijnlijk is de slang inderdaad lek (opengescheurd) in het doorvoerrubber tussen het dak en de achterklep. Dat was bij mij in ieder geval zo en het is ook de meest logische plaats, aangezien de slang daar steeds wordt gebogen bij het openen en sluiten van de achterklep.

    Wat ik heb gedaan:
    1. het derde remlicht losgemaakt (de slang ook losgehaald van de sproeier)
    2. de hemel losgemaakt (twee clips losgehaald en de hemel onder rubber vandaan gehaald en een stukje naar beneden getrokken)
    3. de slang uit de rubber doorvoer getrokken en geconstateerd dat de slang daar inderdaad helemaal kapot was :)
    4. met het kapotte stukje slang even naar een automaterialenzaak gegaan en voor nog geen 3 euro een nieuw stukje slang (zoiets, zo'n 30cm lang) en een verbindingsstukje (zoiets) gekocht
    5. het nieuwe stukje slang middels het verbindingsstukje aan de oude slang verbonden
    6. de nieuwe slang door het doorvoerrubber gestoken, het remlicht weer gemonteerd en de hemel weer vastgezet onder het rubber

    Het koppelstukje ligt dus gewoon los op de hemel. Een t-stukje heb ik overigens niet zien liggen in mijn FoFo I fase 1.

    Het nieuwe stukje slang dat ik gebruikt heb, is gemaakt van hetzelfde materiaal als waarvan de meeste tuinslangen zijn gemaakt (zacht PVC?). Dit is iets flexibeler dan de originele, dus hopelijk breekt deze ook minder gemakkelijk.
     
  14. Bedankt joh, ik heb al tegen mijn vrouw gezegd dat ze de achtersproeier maar even niet moest gebruiken :P
    Eerder dan volgende week dinsdag kan ik er niet mee aan de gang vanwege mijn werk maar ik weet nu hoe ik het kan aanpakken.
    Toppie!
     

Deel Deze Pagina