1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Brandstofpomp defect

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Guust_Flater, 2 sep 2008.

  1. Afgelopen maandag is het mij dus ook overkomen :( Ik reed net bij huis weg, en ja hoor.. De motor sloeg af. Motorstoringslampje ging branden. Ik vermoedde al de brandstofpomp, omdat de rest nog in orde leek, en gezien de KM-stand. ANWB erbij laten komen, en die kwam al snel tot dezelfde conclusie. Nu heb ik een bedrijf gevonden die dit voor mij gaat fixen. Gaat ongeveer €1000,- kosten. :( Jammer maar helaas. Ik hoop dat het gerepareerd word voor zondag, want dan gaan we een weekje naar Duitsland, en anders moeten we dat hele eind in de 206 diesel van mijn vrouw. We zullen wel zien...
     
  2. Dat is minder.. :roll:

    Bij welke Km stand gebeurde het bij jou? misschien dat andere diesel rijders er iets aan hebben.


    Succes met de reparatie
     
  3. Je ziet het op een gegeven moment gaan ze allemaal, sommigen van ons rijden er dik 3 ton mee, maar meestal gaan ze zo tussen de 200.000 en 250.000, kapot, zelfde pomp gebruiken ze ook bij GM, zelfde probleem aldaar.
     
  4. Die van mij zit nu inderdaad op 220.000 Km.

    En deze pomp zit in de volgende auto's:

    • audi/vw 2.5tdi

    • opel 2.0 en 1.7 dtl/dth/dti (astra,vectra,zafira)

    • ford 1.8tddi (focus, mondeo, transit)

    • saab 9-3

    • bwm 320d 520d 318td

    • nissan almera/primera/patrol
     
  5. Vorige week (maandag) is de pomp gerepareerd. Kostte in totaal €970,- Alles werkt weer goed en goede service. Ik heb dit laten doen bij ECU-Tronic Dit bedrijf zit in Groningen en geeft ook garantie op de reparatie. Ben meteen daarna op vakantie naar Duitsland geweest. Alles werkt dus weer zoals het hoort. En op de Duitse snelwegen is het natuurlijk lekker hard doorrijden. Ook dit ging zonder problemen. Ik ben dus weer erg blij met mijn Focus,:lol: ondanks dat het natuurlijk wel veel geld is! :(
     
  6. Mijn brandstofpomp is in 2008 bij 235000 km ook kapot gegaan. Nu zit ik naar Tros radar te kijken en daar vertelt een advocaat over gaskleppen van Volvo. Die gaan ook buitensporig veel kapot. Hij stelt dat je daar een zaak van kan maken omdat dit een bekende ontwerp fout is. Zulke belangrijke dure onderdelen mogen wel kapot gaan maar dit percentage mag niet hoger zijn dan andere defecten. Als dit wel is moet je de Fabrikant aan sprakelijk kunnen stellen voor het ontwerpen van een ondeugdelijk product. Zouden we eens kunnen kijken of we voor de Ford pompen iets kunnen betekenen?
     
  7. denk dat je met een 235000 km weinig kans maakt, als dat nou eens 80000 of een 100000 was ok.

    maar ja wie niet waagt wie niet wint :)
     
  8. Toevallig ook gezien (houd niet zo van het programma). Maar wat die advocaat zei was onzin om het maar duidelijk te zeggen. Een product moet aan de verwachting voldoen en het gebrek moet er al bij aankoop aanwezig zijn. Dit is juridisch gezien je recht. Echter vind er ook altijd een verrekening plaats. Indien je kan aantonen dat het product niet deugdelijk was, wordt bekeken wat de levensverwachting van het onderdeel zou moeten zijn. Verder wordt gekeken naar de waarde van de oude pomp en de nieuwe icm de auto. COULANCE bestaat dus wel, wat die man zei klopt niet.

    Echter zijn er veel moeilijkheden. Mijn auto lekt olie waarschijnlijk koppaking, 8 maanden geleden gekocht. Wat is mijn recht? Dit is altijd moeilijk ik vind dat dit niet mag bij een auto net over de 100000 km gezien de tijd dat ik hem heb en bij de dealer is gekocht. Dit vind ik dus op grond van meerdere factoren. Maar die zijn toch wat subjectief in te vullen.
     
  9. Bedoel je niet je kleppendeksel pakking? Koppakking lijkt me sterk :wink:

    De franse blokken (dat heb jij ook in je auto zitten) lekken wel vaker. :roll:
     
  10. Word volledig onder garantie vervangen, was wel opgelucht na het belletje. Maar heb het nog nooit meegemaakt met een auto. Maar normaal lekken de franse op keerringen en carters. Die zijn bij mijn blok van ford. Het enige franse deel wat zowat olie kan lekken is gaan lekken. Maar goed scheen nogal een klus te zijn om het te vervangen. De monteur deed hem op de brug en zei ow het begint al boven je bak ik heb genoeg gezien. Dus zal wel bekend zijn, hij had het over een koude verbinding of iets dergelijks.
    Kleppendeksel lijkt mij niet van bovenaf was niets te zien dat zou toch wel moeten als het de deksel was.

    De bak zelf zag er kurk droog uit :wink:
     

Deel Deze Pagina