Mike moest verplicht verhuizen en is veel meer bezig met folie als dippen maar als ik het zou vragen doet het wel weer hoor. Probleem is dat het proces zich dan herhaalt. De strakke folielaag scheurt op de door temperatuur uitzettende en krimpende ondergrond. Ik ben al weer bezig met een expirimentje, ik had de oude metersehouder nog en die is momenteel in bewerking, ik hoop dat ik begin augustus nog even terecht kan bij de dealer om die nieuwe metersethouder en een ander probleemje te fixen. Dan kunnen we 11 augustus met de auto in tiptop staat naar Ford Fair. John Grey-ears
Note to Ford Management: Maak de nieuwe maximaal 8cm groter dan de huidige Achter: Voor: Dat past maar net John Grey-ears
Pssst John, de huidige ST is niet die van jou. We zijn al twee versies verder. De nwste is zelfs 4mm kleiner. Dus je hebt zelfs 8,4cm
Grey-Ears, die meterhouder hoe zit die vast? Ik heb een foto ertussen laten vallen die op het dashboard lag wou die er even uithalen :p Ik heb al een beetje geprobeerd voorzichtig te trekken maar ben bang dat ik het kapot maak.
Ik ook, ik heb her erin em eruit halen door de dealer laten doen, rondom zitten kliklipjes waarvan "de eerste" het moeiljkste gaat naar mate er meer loskomen gaat het dus makkelijker, ik heb zelf geen idee hoe en waar te beginnen, maar neem aan dat dat met voorzichtig "wrikken" dient te geschieden. John Grey-ears
haha, oke nja dan ga ik eens rondkoekeloeren op andere forums wie weet dat ik er nog wat vind :p waar die klipjes zitten.
Trillen van de remmen is weer terug. Donderdag nieuwe schijven eronder. Hoop maar dat dat helpt. John Grey-ears
ST schijven hebben het snel warm hé na sprortief (circuit- rijden). Het is een zware auto. gewoon schijven even afdraaien, indien niet té veel km's mee gereden). En nieuwe blokken bij. Klaar is kees. Ik houd altijd een reserve set schijven bij.
Die komen er vanmiddag dus onder. Ik hoop maar dat het helpt! Anders komen die stuurtrillingen ergens anders vandaan. John Grey-ears
Ok, inderdaad. Ivm de big brake kIT, ik ben benieuwd. Mijn vriend met dt oranje st gaat ook een kit plaatsen
Nou de eerste 50 KM gaan zonder enig schokken bij het remmen. Blijkbaar zat er een slechte plek in een van de schijven (sterke afkoeling na een heftige rem-actie kan dat veroorzaken). Het remt weer perfect. Dat was na het schoonmaken in Engeland 2 maanden geleden echter ook zo dus ik hoop wel dat het nu zo blijft. Een van de remnaven was ook erg vies / roestig (rechtsvoor) en die is dus weer schoongemaakt. Ik blijf erbij dat het na de extreme kou toen ze er pas onderzaten terwijl de blokken aan de schijven zaten vastgevroren is begonnen. Dat knapte zo hard los dat ik dacht dat ze op zeker stuk waren. Het trillen is toen in meerdere en mindere mate (afhankelijk van hoe warm de schijven waren) telkens terug gekomen. Rijdt wel ineens een stuk prettiger nu. Ik heb de nieuwe schijven voor een zeer bescheiden bedrag van Mountune gekregen. De "oude" laat ik maar goed afdraaien zodat ik een reserve set heb. Hoop wel dat het probleem nu getackeld is en ik niet met twee maanden weer trillend in de auto zit. Volgens Mountune was ik de enige (tuurlijk ik weer) met dit probleem. Enfin dit weekend lekker naar Engeland (Ford Fair) en dan kijken we hoe alles zich de komende maanden zal houden. John Grey-ears
mooi dat het nu opgelost is (hoop je dan maar , maar dat merk je over een paar weken wel) veel succes daar john , ben benieuwd naar de foto's
Nog meer carbon issues.... Iemand een idee, weekmakers in de carrosserie kit misschien? Nieuw setje bonnet vents is onderweg. John Grey-ears