1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Instrumentenpaneel vervangen

Discussie in 'Electronica' gestart door Moos, 21 jun 2008.

  1. Na al een keer opnieuw solderen is het toch weer foute boel met het instrumentenpaneel van onze focus. We willen er nu een andere inzetten. Is mijn vraag: wat houdt dat inleren in? Is het inleren nodig?
     
  2. je kan een instrumenten paneel zo overzetten, wel is dan je km stand niet accuraat meer.
     
  3. Dat ligt wel aan het type. Die van type 2 bevat nl. de startblokering! Die ga je niet zo over kunnen zetten dus.
     
  4. Ok, we hebben het getest door hem los te gooien en inderdaad geen problemen met starten. Teller telt niet door, en de richtingaanwijzers doen het ook niet zonder instrumenten paneel. Vind het wel slordig dat de tellerunit zelf telt en het de stand niet overneemt van de ecu want zo is het wel erg simpel om aan een lagere km stand te komen, gewoon losgooien die handel :angel:

    Bedankt voor de antwoorden!
     
  5. Maar als je het bij een beetje dealer doet , wordt de tellerstand wel door gegeven aan het NAP...... Bij mij ook pas gebeurt en alles is gewoon netjes geregeld en met bon.
    Anders heb je met de verkoop toch echt problemen ,want hoe kan anders een auto uit 2003 maar 2000 km gelopen hebben (in mijn geval). :idea:
     
  6. Ik neem aan dat als ik een nieuw instrumentenpaneel heb, de ford dealer die gegevens toch wel aan zou willen passen? Als ik de oude meeneem? Of zou het er persee door een dealer ingezet moeten worden? Het is hartstikke simpel werk, binnen 10 minuten gedaan. Het is zowieso al een kwalijke zaak dat er in andere europese landen wel een coulance regeling is omdat er een fabrieksfout zit in de panelen van 2003 en ford nederland dus er niks aan doet.
     
  7. het stelt inderdaad niks voor , maar de mijne was er toch voor een keuring plus beurt.(bij mij gingen er lampjes branden die niet horen te branden.)
    Ik heb ook de unit mee genomen , maar helemaal verroest aan de achterkant ,was weinig mee te beginnen.

    Dit wist ik niet :?: ben ook met ford nederland bezig geweest ,maar er viel inderdaad niets te regelen.... :twisted:
     
  8. Jep, in ieder geval is er in de UK een regeling. De focus is (nu misshien was) daar de meest verkochte auto en ontzettend veel mensen hadden een probleem met het paneel van de focus uit 2003. Met tussenkomst van een consumentenbond is er toen een coulance regeling gekomen. Nieuw paneel voor 99 pond. Het verhaal schijnt te zijn dat die panelen gesoldeert zijn met loodvrij soldeer en daardoor gaat de boel oxyderen en krijg je sluiting in het display.

    http://www.bbc.co.uk/consumer/tv_and_radio/watchdog/reports/transport/transport_20080414.shtml
     

Deel Deze Pagina