1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Wagon van Silver Baron. And now the end is near

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Marco Morello, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij weet meer. ;).
    Ssst! :grin:
     
  2. Mooi dat alles weer fris is.
    Ben benieuwd wat je aan de focus 2 nog gaat doen.

    Ga bij mij einde van de maand schijven en remblokken doen.
     
  3. Qua mods niet zo heel veel meer denk ik. Wellicht een ander navisysteem.
     
  4. Ik zeg niets :lol:
     
  5. Oei dat is minder. Hopen dat het snel is opgelost! Geluidjes aan de auto is niks. :(
     
  6. #1047 Marco Morello, 14 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2014
    Het valt wel mee, is alleen irritant omdat ik dacht we het wel zouden tackelen met het vervangen van het onderstel. Maar goed de nwe spoorstangen liggen op de achterbank en gaan er morgen onder.
    Zaterdag laat ik de wagen uitlijnen.

    Hopelijk is het dan weer goed. En anders gaan we gewoon rustig verder zoeken, veel kan er niet meer vervangen worden aan de wagen. :mrgreen:
     
  7. Helaas hebben 2 nwe spoorstangen ook niet geholpen.... Ja voor een stuur wat bij de wielen recht bijna 120 graden om staat. :schater:
    Dit gaan ze morgen bij het uitlijnen wel oplossen. :thumbs:
    Het vet van de oude spoorstangen was ook niet hard... Mocht je nog ideeen hebben dan hoor ik ze graag. ;)

    Voor wat betreft het kraken; Enige wat ik me nu zelf nog kan voorstellen is een stuurhuis wat kraakt.... Speling op de tandheugel ofzo... Maar voorlopig geloof ik het wel. Ik rij wel door totdat het vanzelf erger wordt of misschien wel ophoudt. Zoals bij de Italianen met een S.H.I.T. (Self Healing Italian Technology) :mrgreen:
     
  8. Marco, je trekhaak rammelt :schater:

    Pff lastig probleem dus, en nog lastiger te vinden als je alles al zo'n beetje gehad hebt.
     
  9. Tsjah het is en blijft een Ford, dat rammelt wat. Vervelend zeer zeker. Hoop dat je het uit eindelijk vindt. Hitteschild is het niet?
     
  10. Ja zal dit een Ford kwaal zijn? Ik dacht eerder aan inferieure franse merken of een duits "premium" merk. :mrgreen::schater:

    Anyway het is niet rammelen, maar af en toe een krakend geluid bij het naar rechts sturen. Het stuurhuis is het enige onderdeel wat nog origineel is. De rest is al vervangen. Oh nee wacht, en de aircopomp, die is ook nog origineel. :mrgreen:
    Misschien dat 1 of 2 deuren nog origineel zijn, maar dat weet ik niet zeker. :mrgreen:
     
  11. Stabilisator rubbers invetten.

    Door kou kunnen deze kraken gebeurt wel vaker bij andere auto merken even invetten en het is weg.
     
  12. Stabi rubber moet je juist niet invetten, althans niet bij een focus.
    En daarbij zijn deze rubbers nog zeer goed (reeds vervangen bij de Motorswap)
     
  13. Als het nou heel koud was, dan wellicht had je een punt. Ware het niet dat het kraken al behoorlijk lang in zit. De hoop was gewoon dat het opgelost zou zijn na het vervangen van het onderstel. Helaas niet dus.

    Maar goed; de auto vandaag laten uitlijnen en buiten het kraken rijdt hij perfect.
    De monteur was op zijn zachts gezegd verbaast hoe goed de wagen reed na het uitlijnen. Letterlijk zei hij dat zijn Leon niet zo strak reed. :mrgreen: :thumbs:
     
  14. Bij diverse merken wordt een klein beetje vet aanbevolen.

    Kan net het verschil maken.
     
  15. #1056 Marco Morello, 17 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2014
    De stabirubbers zijn niet heel oud, en voor het vervangen kraakte de wagen ook. Kraken is niet de juiste omschrijving; het is een van knappend geluid, net of bij het moment van het sturen iets zich moet zetten. Knappend geluid.
    Toch bedankt voor het meedenken.
     
  16. weer goed bezig met de :focus:, hoop voor je dat het kraken/knappen snel gevonden wordt.
    hoezo ben je niet tevreden over de Weaco stoelverwarmingsmatjes Marco?
     

  17. En je hebt alle bouten van voren na getrokken? ook van het stuurhuis subframe draagarmen etc etc?
     
  18. Ik heb (nog) niet je topic doorgelezen maar Focus 1 en ik lees dit,

    dan is het eerste waar ik aan denk, dat 1 of beide gewrichten van

    de stabilisatoreindjes vasthangt(en). Ik heb dit al vaker meegemaakt bij een focus 1 en dat geeft precies de klacht die jij omschrijft.

    Even de eindjes met een tang vastpakken en dan kijken of je de kogels kunt kantelen. :dance:
     
  19. Gerard; de matjes die ik heb van Waeco hebben van die dikke draden, deze maken drukplekken in bekleding en die van de bestuurdersstoel krult op. Vandaar dat ik ze ga vervangen voor nwe. ;).

    Alles is nagetrokken, waar nodig voorzien van nwe bouten en waar nodig volgens specs vastgezet.

    Alles van het onderstel is nieuw. Brandspanking nieuw. Incl. de stabistangen.
    Enige wat nog niet vervangen is, is het stuurhuis zelf. De rest is allemaal vervangen voor nieuw.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina