hoi ik heb zo'n zelftest gedaan in de auto. waaronder ook de bulb test die laat zien of dat alle lampjes werken in je dashbord. nu zag ik dit lichtje, maar waar is dit voor. daffy
Tja, ik neem aan dat het voor een automaat bedoeld is. Die heeft dan een overdrive (hoge versnelling met weinig power maar ook weinig brandstofverbuik). Als het lampje brandt heb je die Overdrive (O/D) uitgeschakeld.
dat dacht ik dus ook dat dit voor een automaat is. maar die heb ik niet , dus waarom dit lampje dan. daffy
Ik denk dat het dashboard gewoon hetzelfde is voor zowel een schakel-versie als een automaat. Alleen bij jou brandt ie nooit behalve bij de test.
Ik had dit lampje ook, eruit gehaald en gebruikt als replacement voor mijn defecte dagteller verlichting, altijd makkelijk zo'n reserve lampje.
ik heb dit ook wel eens zien branden zetec 1.6 16V handgeschakelde benzine bak. toen me accu gaar was brande die bij het starten grt marco
Maar zo zitten er meerdere dingen die niet gebruikt worden, bijvoorbeeld het gloeilampje. ( teller is zowel voor automaat als diesel/benzine )
er is ook nog een "upshift" lampje, weet niet precies in welke regio's dat standaard actief is. deze geeft aan wat het ideale schakelmoment is. Dutchguy
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. In feite is het heel simpel; bij toerental x of hoger gaat ie aan. Ik dacht zelfs dat hij twee kleuren had, maar ook dat weet ik niet precies 100% zeker. Op zich wel interressant om dat uit te zoeken.
Wie-o-wie zou dat kunnen? Ik zou niet weten waar ik moet beginnen Wat is trouwens het ideale moment (niet voor het nieuwe rijden maar voor de sprintjes ) om te schakelen bij een 2.0 5d uit '99?
In de boekjes staat waar het hoogste koppel en het meeste vermogen van je motor ligt. Op het punt waar het meeste koppel van de motor zzit haal je het hoogste rendement uit je brandstof. Koppel ( Nm's ) gebruik je voor trekkracht en je vermogen ( pk's ) gebruik je voor topsnelheid.