XR5Turbo is verkocht!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Chris van S., 3 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjezus wat is dat toch een über geile bak die BMW... Dikke plus!!!

    En mooi gepoetst hoor!
     
  2. #222 Chris van S., 15 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2009
    Nog steeds rijd ik rond met het aandrijfas probleem.
    Ondanks vele contact pogingen met de dealer vind Ford nog steeds geen oplossing voor het trillen met optrekken.

    Wel kreeg ik vandaag het bericht dat de auto met het originele onderstel moet worden aangeboden bij de dealer.
    Uiteraard komt er op dit moment heel erg veel stoom uit mijn oren.
    Kan mij best voorstellen dat door een verlaging aandrijfassen in een andere positie (of houding, hoe je het maar noemen wilt) draaien. Maar naar mijn mening is het nergens voor nodig. Er is een duidelijk aanwijsbaar mechanisch defect. En OK Ford geeft garantie op de originele spullen.
    Ik durf op een briefje te geven dat ik mijn auto op originele hoogte moet brengen, dat Ford de aandrijfas repareert en dat daarmee van hun kant de zaak is afgehandelt. En dus dat ik bij wijze van spreke over een paar weken weer uit mn auto tril.....

    edit: Nog even telefonisch contact gehad met de dealer. Naar mijn gevoel moet de auto worden teruggebracht om dat in de garantie regels staat dat de auto origineel moet zijn. Kan ik inkomen, natuurlijk wel balen maar ik laat t maar doen. Peter de Groot bouwt maandag de auto terug en volgende week word er gelijk door de dealer met de auto test gereden. WORD VERVOLGD!
     
  3. Van de andere kant, stel dat ie niet trilt met de originele spullen eronder, wat vind je daar dan van?

    Maar ik hoop dat 'ie dan helemaal beroerd rijdt, dan is het probleem tenminste duidelijk! Succes en ik ben benieuwd..
     
  4. WORST NIGHTMARE!

    Maar daar heb ik zelf ook aan gedacht. Echter gezien de omvang van het trillen acht ik dat onwaarschijnlijk. Er is duidelijk speling op de as voelbaar met stapvoetssnelheid. En of je nou zachtjes-, hard accelereerd of een constante snelheid rijd; het stuur trilt.
     
  5. dat is minder :-( Nu inderdaad maar hopen dat de boel zonder verlaging nog steeds trilt.

    Succes!
     
  6. Dat is balen, zeg. En wat een gezeur over een verlagingssetje; ford verkoopt deze zelf als accessoire en zetten er dan trots
    "by Eibach" bij in de folders/prijslijsten. Op de engelse forums heb ik hier ook nog nooit over gehoord of gelezen. Hoop dat het snel opgelost wordt.
     

  7. Fijn dat je het zegt marco. Het is jou dus ook opgevallen in de accessoire folder. Ik had het al tegen de mensen van de dealer gezegd maar dat mocht uiteraard niet baten. Daarom dacht ik dat even gek was....
     
  8. Ik dacht dat de werking van een intercooler gebaseerd is op het feit dat koudere lucht meer lucht (meer zuurstof) bevat per volume eenheid dan warme lucht (die is door de turbocompressor opgewarmt).

    De turbocompressor verhoogt de druk maar verwarmt de lucht ook en dat wil je weer niet, je wilt nu eenmaal voor verbrandings performance zoveel mogelijk zuurstof in je motor persen, en koude lucht bevat meer zuurstof dan warme lucht (bij dezelfde druk).
     
  9. Je hebt gelijk wat dat betreft joop. Maar Huigie weet uit ervaring te vertellen dat in praktijk een grotere intercooler bij de ST weinig tot geen extra pk's geeft. Je moet meer modificeren om duidelijk merkbaar meer pk's te krijgen. (software, in- en uitlaat, enz)

    Het is wel zo dat de intercooler een essentieel onderdeel is van je tuningpackage om tot betere prestatie's te komen.
     
  10. Zal bij een stardaard :st: zeker niet uitmaken. Je turbo draait immers nog steeds op 0.6 bar maximaal. Als je hem dus gaat chippen ga je richting de 1.2 bar. Daarbij word de lucht pas echt warmer waardoor je intercooler groter zal moeten. Bij 0.6 bar is de standaard intercooler al groot zat;)
     
  11. Ik zal het nog sterker vertellen; de nieuwe RS heeft dezelfde intercooler als de ST. Denk inderdaad dat alleen getunde st's er baat bij hebben.
     
  12. Lijkt me ook sterk dat een normale verlaging iets te maken heeft met de trillingen of dat daardoor een aandrijfas kapot gaat.
     
  13. Auto is vanochtend opgehoogd. Daarna heeft de dealer de auto bij PdG opgehaald en heeft testgereden. Nu geeft de dealer aan dat de trillingen acceptabel zijn maar voordat hij dat officieel zegt wilt hij wilt nog de wielen balanceren om alles uit te sluiten.
    Helaas heb ik zelf niet met de auto gereden zodat ik het verder kan beoordelen in hoeverre de auto trilt. Maar ik zit mezelf hier op te vreten.....
    Snap gewoon niet dat er zo moeilijk word gedaan. De auto reed tijdelijk perfect (mooi "smooth") nadat de as was gerepareerd. Na 1 a 2 weken was het weer raak; trillen!
     
  14. hoezo balanceren?? Dan weet je nu al dat hij dus niets doet?!? ben je lekker klaar mee!

    En wie bepaalt wat acceptabel is? Jij toch zeker? Ik zou vandaag eens een lekkere berg stennis schoppen bij die dealer! Balanceren geeft een oplossing voor een ander probleem, daar heb jij niets aan.
     
  15. Gelukkig kon ik die berg stennis achterwege laten. De aandrijfassen worden vervangen!!!!! Gelukkig want het voelde echt alsof ik moest gaan smeken dat er een goede oplossing zou komen, en als ik ergens een hekel aan heb....

    De verlaging monteer ik voorlopig nog maar niet totdat mn garantie is verlopen. Wil er geen gezeik meer over hebben.
     
  16. Beter :thumbs:
    Laat ze dan wel de nieuwste versie assen erop zetten, iemand had het er toen bij mij over dat er verschillende modificaties zijn geweest!
     
  17. Helemaal top, ik ben blij voor je. Maar dit is dan de tweede keer toch?
    [doemdenk] zou het nu voorgoed verholpen zijn?[/doemdenk]
     
  18. Ja, ik heb het inderdaad gezegd dat er gemodificeerde assen zijn. De WPL chef zou er op letten bij het bestellen.

    Buurman, mijn assen zijn tot 2x toe gerepareerd/gemodificeerd.
     
  19. Mooi dat er een oplossing gekomen is!! Hoef je je eigen er niet langer druk om te maken.

    ps. Ik zou ook zo over de zeik zijn als het bij de mijne zou gebeuren!! Niet grappig.
     
  20. Sowieso mag een 'performance'auto als de ST deze klachten niet hebben. Ford zal hier toch wel rekening mee houden tijdens het ontwikkelingsproces van zo'n auto..?:confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina