1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vreemd stationair??

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door extremeford, 14 jan 2008.

  1. mischien kunnen jullie me uit de zenuwen helpen :roll:

    De laatste tijd als ik met mijn focus rijdt, en hij is al wat warmer en kom bijvoorbeeld bij een stoplocht aan en moet wat langer wachten.
    Dan zakt mijn toeren echt flink wat in even tot ongeveer 400 toeren, en blijft dan schommellen en hikken tussen de 400 en 600 in een beetje.
    Hij loopt stotterend stattionair.

    ook asl ik stil sta ergens en heb hem in zijn vrij, dan is het precies hetzelfde, en ook hoor je voor in het motorruim een tikken geluid, en gaat de vesrenellingsbak ligtjes op en neer.

    het gaat om een 2.0 16v uit 99.

    alvast bedankt
     
  2. he peppie,

    klinkt misschien simpel, maar het kan zijn dat de stationar regelklep vies is, dat heb ik bij mijn scorpio ook gehad. schoongemaakt met remmenreiniger en probleem weg 8)

    hoest verder met je extreme project kerel :wink:
     
  3. Ik had het zelfde probleem.
    Toen heb ik het aparaat wat doe boel stationair laat draaien een nachtje in remmenreiniger laten liggen :). en dat heeft goed geholpen
     
  4. Gasklephuis (laten)reinigen.
     
  5. hoe reinig je het Gasklephuis en waar zit hij precies?
     
  6. daar waar de gaskabel aan bevestigd zit.

    ik heb dit ook bij de 1.6 van mijn zus gehad, boel schoongemaakt en alles ging weer als vanouds.
    heb nog wel even een software update laten doen bij de dealer, er is ooit een update geweest voor stationair lopen en een betere terugvalregeling als je de koppeling intrapt. Hierna loopt de auto beter dan ooit.... :)

    Als je dan nog steeds problemen hebt kan het zijn dat de drukschakelaar van de stuurbekrachtigingspomp niet lekker meer werkt (zit op de pomp). Deze moet aan de computer doorgeven wat voor belasting er op het stuur staat ivm extra gas geven door de computer om dit te compenseren.

    Dutchguy
     
  7. oke mannen hartstikke bedankt en als de auto terug is ga ik even kijken
     
  8. Het is bijna zeker dat het je stationair regelklep is.

    Reinigen is in de meeste gevallen voldoende, soms moeten ze toch vervangen worden.

    Succes! :wink:
     
  9. en als je toch bezig bent:
    check dan ook nog even of de schakelaar bovenop de koppelingspedaal nog goed werkt en/of contact maakt als je pedaal in de bovenste stand staat.
    dit wil ook nog wel een vervelende invloed hebben op stationair-lopen.

    Dutchguy
     
  10. er wordt wel een klein dingetje vergeten de carterventilatieklep (wat een woord) dit is iets wat vaker voorkomt bij de 1.8 en 2.0
    als deze niet goed werkt komt de toerenregelklep buiten zijn werk gebied en heeft deze storing tot gevolg
    klepje gewoon vervangen kost dacht ik een euro of 20 en zit rechts naast het uitlaatspruitstuk
    wel even de accupool los na het vervangen van deze klep
     
  11. ik zou eens kijken of de carterontluchting slang niet defect is die scheuren vaker moet je helemaal los maken anders zie je het niet scheur zit aan voorkant
     
  12. las net in de vraagbaak van de focus, dat je het gasklephuis absoluut niet mag reinigen met een middel i.v.m een bepaalde coating???
    dan zou je dus altijd een nieuwe moeten plaatsen.
    of kan het niet echt kwaad?

    verder hartstikke bedankt voor de reacties allemaal
     
  13. Als je toch al een nieuwe zou moeten plaatsen als die vuil is, wat maakt het dan nog uit om hem toch te reinigen en ermee te rijden tot het echt niet meer gaat? :o

    Het zal na het verwijderen van de coating door poetsen vast wel sneller weer terug vuil zijn, maar dat merk je dan vanzelf wel.
     
  14. net even naar mijn vader geweest, en op de terugweg even langs de benzinestation om even in de wasbox de maat tussen mijn wielkast en banden op te meten.
    eenmaal binnen liep de auto net als de laatste tijd weer zo stationair.
    de motorkap open gedaan en even stationair laten draaien.
    hoorde toen een best aanzuig geluid, en ging verder speuren waar het vandaan kwam.
    even met mijn hand over een paar slangen en wloep daar ging me vinger vacuum tegen een slang.
    zat dus degelijk een scheurtje in een vacuum slang.
    omdat het vrijdag avond is en niks meer open is heb ik maar een stukje afgesneden van de slang en erweer opgedaan, vandeweek maar een nieuwe halen.

    en woila hij loopt meteen perfect stationair weer.
    dus probleem opgelost :D :D

    het was een slangetje die liep onder de brandstofinspuiting ergens naar binnen
     
  15. Toch wel raar dan, want in het officieele reiniginsmiddel zit amoniak,
    en dit vreet echt het alu aan, mischien hopen ze met die uitspraak dat
    je niet zelf bezig gaat, maar regelrecht naar de dealer gaat...blijft vaag :roll:
     
  16. ik zei het toch carter onluchting slan en wat betreft gasklep reinigen
    ald je het met remreiniger doet is het geen probleem en ik doe het altijd met remreiniger werk namelijk bij ford :D
     

Deel Deze Pagina