1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 De kilometers tellen gewoon door

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door michaelrally, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Michael,

    Mooie auto en leuke updates. Wat is je brandstofvebruik nu en hoe zat dat met de rally edition? Ben daar best nieuwsgierig naar.

    Duckmole
     
  2. proper gedaan:cool:
    Ik ben hier eigenlijk ook achter op zoek.
    Welke is het juist?
    De mensen van SCC performance hebben er ook 1tje gemonteerd maar ziet er een beetje anders uit...
    [YOUTUBE]oaQ7Ou7q2Zc[/YOUTUBE]

    Grtz
     
  3. Leuke update, maar wat is het voordeel hiervan.
     
  4. #284 Jur, 15 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2012
    De Dumpvalve van SCC ziet er wellicht anders uit, maar de opzet is hetzelfde.

    De Symposer (welke zoals ik van de beschrijving heb begrepen is bedoeld om het sportieve geluid van de motor bij gas geven richting de geisoleerde passagiers compartiment te brengen) is afgekoppeld.

    Hier in het midden de symposer bij een 2.0t mk3 focus ST
    [​IMG]

    Op de plaats van deze slang aansluiting (welke een 30 a 35mm meet)wordt de dumpvalve (25mm aansluiting) geplaatst, echter wel met een pas-slang om van de 30 a 35mm naar 25mm te gaan.

    De aansturing van de dumpvalve wordt geregeld door bij de interne dumpvalve van de turbo een aftakking te maken in de vacuum slang (4mm) en deze naar boven te geleiden naar de externe dumpvalve en deze hier aan te sluiten.

    Een dubbel werkende zuiger dumpvalve (bijv zoals deze Bailey DV36) zorgt ervoor dat je geen probleem krijgt met de MAF sensor, want een enkel werkende dumpvalve houdt zn klep open bij stationair, waar deze weer dicht gaat.

    Doordat beide dumpvalves eigenlijk aangestuurd worden is het afblazen wel relatief 'kort', maar zeer duidelijk aanwezig.

    Het is nog even kijken of het geluid wat verder naar boven te brengen is, nu zit het nogal diep in de motorruimte, waardoor het van buiten minder aanwezig is als bijv bij een Escort RS turbo. Er is echter niet zo heel veel ruimte bij deze motor om het geheel verder naar boven te krijgen.

    Ik heb er naast gestaan (en gefilmd) en met de kap open is het geluid zeer aanwezig. dus aan het afblazen zelf ligt het niet (-:
     
  5. eff een update omtrent de verkoudheid van mijn focus.

    deze is niet meer verkouden heb de dumpvalve verwijdert auto rijd er minder lekker mee, bij ligtjes gasgeven bij 100 km/u en gaspedaal iets loslaten begint deze eff te bokken, motor draait onrustiger tijdens gasgeven, dus of de gekozen DV is niet goed voor deze auto of een externe DV vindt de ecoboost gewoon niet lekker.


    we zijn nog wel contact aan het op nemen met scc kijken waar hun mee komen, maar voorlopig wordt de ecoboost weer origineel
     
  6. Ik heb al eens contact opgenomen met BaileyMotorsport .
    en die gingen pas in de Herfst een pasklare DV ontwikkelen voor de 1.6 Ecoboost...
     
  7. hoi jking 40

    dan hebben we gewoon nog eff een paar maanden geduld, mijn ecoboost is weer origineel rijdt op dit moment toch wel velen malen lekkerder dan dat hij gaat bokken! lol
     
  8. hoi duckmole

    mijn huidige verbruik met de ecoboost is 1/13 woon werk verkeer en als ik lange afstanden rijd dat haal ik de 1/15 1/16


    de rally edition reed ik met woon werk verkeer 1/10 lange afstanden 1/12,5

    dus de ecoboost is een stuk zuiniger en rijd oo lekkerder kwa vermogen zeker nu ik 182 pk heb.

    overigens de 150 pk versie rijd ook uitstekend goed!!!
     
  9. Thans.

    Mijn gemiddelde verbruik met mijn RE is 1 op 12,5. Dat moet met een ecoboost dus ca 1 op 15. a 16 kunnen worden.

    Duckmole
     
  10. ik zit ongeveer ook op 1op12 gemiddeld
    lange afstanden is 1op13 tot 1op13.5 wel haalbaar

    echter zou ik persoonlijk niet veel wijzigen aan de dv
    enige is het geluid dat je eventueel mee krijgt
    maar persoonlijk vindt ik dat niet interresant
    zou hem eerder chippen naar de 180-190pk die wordt beloofd
    vele malen leuker om op die manier rond te rijden

    grote voordeel van deze motoren is dat ze onderin vele malen beter oppakken dit komt door turbo
    bij hogere toeren wordt de druk van de turbo verminderd dus begrensd zeg maar
    met chippen laten ze de druk langer doorlopen

    bij peugeot hebben ze de 1.6t in 150pk, 180pk en 200pk
    verschil tussen elk motor is onderin net echt te merken
    maar daar boven is het wel merkbaar en leuker om mee te rijden
    durf zelf te zeggen dat de 1.6t 150pk bijna het zelfde rijdt als rally
    echter op snelweg en dan gasgeven merk je echt het verschil
     
  11. #291 michaelrally, 23 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2017
    na een tijdje hier weer een update.

    de DV heb ik verwijderd gaf rijgedrag storingen.

    echter nu een minder leuke update, ik en mijn vrouw dachten vanmorgen kom we gaan eff een bakkie doen bij de oom van mijn vrouw, helaas net voor de afslag op de a15 naar ijselmonde begon de focus raar te doen, van een 1.6 ecoboost werd het een 1.6 ecoboost op 3 cillinders!!!!!!!!! incl een knipperend motorcontrole lampje.


    gelijk ford pech hulp dienst gebeld weg gesleept naar de mc donalds bij barendrecht en dan daar weer wachten op de monteur van de anwb.
    45 min later eindelijk een monteur aanwezig, eff uit gelezen, storing vonkoverslag 4e cil.

    bougie en bobine gecontroleerd niets aan te zien zo met het oog. dicht geschroefd en aangegeven dat de focus weer met een berger verplaats moeten worden naar een depo waar we dan een vervangende auto zounden krijgen.

    heb hier ruim 1 uur op zitten wachten, auto weer op transport
    [​IMG]

    rijd nu tijdelijk met een hyundai i30 blueline, moet zeggen rijd niet verkeerd!!!

    morgen wordt de auto afgegeven opmijn werk en dan maar eff uitzoeken wat er met de zieke ecoboost aan de hand is!!!!
     
  12. He dat is vervelend, succes met de :focus3: en met de afhandeling
     
  13. He gadverdamme. Balen. Hopen op niet al te grote problemen.
    De i30 schijnt idd geen verkeerde auto te zijn. Design hebben ze dan ook erg van de focus afkeken (vooral de wagon).
     
  14. #294 R@ymond, 23 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2012
    Hoo dat was 2x hetzelfde bericht...
     
  15. Sjaal omdoen? :nocheer:
    Hopen dat het een klein probleem is wat zo verholpen is en niet al te duur in reparatie...
     
  16. Dit is zeer vervelend en verwacht je niet van zo'n jonge auto.

    Hopelijk is het een kleinigheidje maar ben toch benieuwd.
    Betrouwbaarheid is toch nog niet helemaal top
     
  17. ik had dit ook niet verwacht of aan zien komen dus voor ons ook een grote verrassing.
    maar ik lach er nog om dus alles komt echt wel goed met de ecoboost, hij blijft echt niet als 3 cil door het leven gaan, moeten er gewoon weer 4 worden incl de 182 paarden, want dit bevalt me wel ook met de caravan er achter blijft deze ecoboost zich verbazen hahahahha


    zodra ik weet wat er gebeurt is met de ecoboost laat ik jullie dit uiteraard weten
     
  18. En zo kreeg jullie dag ff een hele andere wending, hopelijk kunnen ze het probleem snel verhelpen. sterkte
     
  19. @ sbro

    het was inderdaad ineens een andere dag dan gepland.


    ik hoop dat ik dit zelf kan vinden aangezien ik ford monteur ben en de auto bij mijn werkgever hopenlijk morgen weer wordt gedropt hahhahahahhaha :)
     
  20. Hehe, watvoor caravan had je erachter hangen? Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk met paps fendt op vakantie, maar die is leeg al 1200kg :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina