Focus 3 fase 1 De kilometers tellen gewoon door

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door michaelrally, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #241 michaelrally, 3 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2017
    hier dan 2 foto's wel met gemonteerde deurpanelen :baeh::baeh:

    [​IMG]


    deze foto is lastig tezien vorige foto is beter
    [​IMG]
     
  2. Apart, want van mijn :focus3: was ook de rechter achterspeaker kapot... :roll:

    Maar mooie update hoor, ben benieuwd naar het verschil in geluid! :thumbup:
     
  3. Hoi remco

    ik mijn werk had ik al een focus 3 met rechts voor een defecte speaker dus lijkt er op dat de kwaliteit minder is geworden dan van de vorige focus

    stond vanmorgen op het punt mijn polk speakers te verkopen totdat ik dus dacht mischien passen deze in de focus 3 incl adapter ringen past het gewoon in de focus 3 aan de voorzijde ga ik niets veranderen die klinken nu nog steeds goed maar kan er niet tegen als ik ergens gekraak hoor als ik van mijn muziek zit te genieten, dus vandaar dat ik er vandaag mee aan de gang ben gegaan
     
  4. @Michaelrally.

    Misschien is het goed te vermelden hoe je de deurpanelen hebt gedemonteerd en dit in het Focus 3 gedeelte te zetten. Je helpt er altijd anderen mee en mocht je geen foto's van tijdens gemaakt hebben, dan is een foto met pijltjes naar de schroeven ook voldoende.
    Ikzelf zou het zeer op prijs stellen als mede :focus3: rijder.
     
  5. even deze topic uit het stof halen

    de focus heeft nu 18.000 km erop staan en zijn 1e beurt ook al gehad, aangezien de auto van 31 maart 2011 is moest de beurt ook in maart plaats vinden i.v.m garantie voorwaarden.

    dus deze heb ik dinsdag dan ook maar gelijk uitgevoerd, zomer wielen zijn ook al weer 3 weken geleden gemonteerd.

    auto rijdt nog steeds voortreffelijk.

    heb al diverse schade's laten herstellen namelijk
    2x mijn rechter voorportier
    1x oorzaak werkplaats chef deze opende mijn rechter voorportier vlak bij een grote plantenbak, alleen stond er veel wind en voor dat hij het in de gaten had sloeg de deur tegen de plantenbak. mijn werkgever heeft deze schade betaald resulteerd in rechter voorportier en achterportier spuiten( uitspuiten i.v.m mogenlijk kleur verschil.


    kreeg de auto na 4 dagen weer terug echter met een storing op mijn rechter spiegel namelijk de verwarming werkte niet. na controleren bleek dat de schade hersteller een verkeerde spiegel op mijn auto had gemonteerd, na een niet vriendelijk telefoontje is de schade hersteller dit gaan uitzoeken, bleek mijn originele spiegel nog aanwezig echter op een andere auto.

    gelukkig snel de goede spiegel laten monteren.

    had de auto net 2 dagen terug weer een deukje in mijn rechter voorportier, dader op kerkhof, gelukkig kon deze gerepareerd worden zonder te spuiten.


    2 weken geleden een parkeer schade op mijn voorbumper , was op mijn werk en heb het zien gebeuren hoe ze tegen mijn auto parkeerde, schade formulier ingevuld en auto weer weggebracht, helaas geen volledige bumper spuiten maar spot repair, dus helaas ,diverse steenslag schade nog aanwezig op de voorbumper.

    afgelopen weekend ook de auto van andere software voorzien, de focus beschikt nu over de originele 182 pk en 240 nm koppel.

    had niet verwacht dat deze aanpassing zoveel verschil kon geven hoe de focus nu rijdt. deze rijd nu velen malen soepeler vermogen is nog veeeeel meer aanwezig, het genot om met de focus 3 te rijden is alleen nog maar groter geworden.

    ben nu volop met testen bezig hoe het brandstof verbruik nu is en reactie gaspedaal en dergelijke.

    op dit moment rijd ik op BC 1/15 gemiddeld dit is dus netjes op tijd schakelen niet harder dan 120 en niet verder dan 2500/3000 toeren. zonder cruiscontrole

    op de cruisecontrol had ik de focus gemiddelg 1/18 bij een snelheid van 101 km/u.

    over 3 tank beurten weet ik meer hoe het gemiddelde verbruik nu daadwerkelijk is.
    deze was namelijk 1/12 .


    volgende week verwacht ik een nieuw sportfilter uit engeland, heb eerst K&N gehad maar met dit filter had ik verschrikkelijk veel last van motorstoringen (olie op de MAF sensor 3X gehad) filter volledig olie vrij gemaakt, kreeg toen 3x fout melding te arm mengsel tijdens niet stationair draaien. Dus dit filter ligt nu ergens op de vuilstort.

    Ga het nu proberen met een Pipercross filter.

    dit was het wel weer eff kwa update's van de focus.

    binnenkort maar eens de 2 poets beurt uit voeren en foto's maken met de canon 1100d met canon 28-135 lens

    kijken of de foto's nu beter zijn dan met een 18-200 lens van sigma
     
  6. Mooi verslag Michael :D

    Jammer dat je K&N filter af fabriek teveel olie had.

    In de basis zou het objectief met een korter zoombereik (jouw 28-135 objectief) beter moeten zijn dan een allround objectief met groot zoombereik (18-200).
     
  7. @boomerang78


    ik hoop dat de foto's mooier en natuurlijker van kleur zijn dan met de sigma lens. heb de canon lens 4 weken geleden nieuw gekocht via ebay in engeland helaas nog niet de tijd gehad er weer mee te gaan klooien hihihihihihi.

    helaas had het K&N filter te veel olie dit schijnt dus vaker voor te komen?

    garantie is lastig op dit filter,was namelijk gekocht op de fordfair 2011.

    vanwege de storingen toch een ander merk gekozen want de focus vraagt om meer zuurstof, had namelijk met 150 pk en K&N zonder storingen wel een bom op wielen, ben nu benieuwd wat hij gaat doen met nu 182 pk en een pipercross filter als het filter binnen is kan ik gelijk gaan spelen met de camera om er foto's van te maken tijdens montage
     
  8. leuk updateverslag michael. Ook goed te horen dat de auto nogsteeds goed bevalt.
    Waar heb je de auto laten chippen, of is dit gewoon orgineel fordspul geweest?
    Wat ik had begrepen is dat de focus nog niet obd te tunen is.
    Tot nu toe bevallen de 150pk bij ons prima maar je weet maar nooit :).
    Verbruik van 1op12 komt aardig overeen bij ons met erg rustig rijden. Beetje tegenvallend nog.
    Klote die schades he, wordt je niet vrolijk van. Ben benieuwd naar de foto's.
     
  9. Hoi raymond

    deze tuning is origineel ford de 182 pk versie en 150 pk versie daar zijn de motoren precies hetzelfde alleen software is anders.
    na lang uitzoek werk ben ik er achter gekomen dat de pcm te herprogrameren is met de software van de 182 pk versie gewoon via de eobd stekker.

    ik rijd nu dus met de originele ford software 182 pk en kan je melden het is gelijk een heel andere auto geworden.
     
  10. #250 michaelrally, 7 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2017
    Na veel problemen met een k&n filter te hebben gehad en ik nu officieel 182 pk heb wilde ik toch weer een sportfilter gaan proberen.
    K&N filter heb ik in de kliko gegooid en heb nu een pipercross filter besteld in engeland, dit filter was met 6 dagen binnen.
    na het pakketje geopent te hebben kwam het volgende tevoorschijn!
    [​IMG]


    snel schoenen aan en naar de focus, om de aanpassing snel te laten plaatsvinden, motorkap geopent en dan kom je het volgende tegen!
    [​IMG]

    snel bovendeksel van de luchtfilterbak verwijderd!
    [​IMG]


    oude filter verwijderd en pipercross geplaats!
    [​IMG]

    bovendeksel weer terug geplaats, gereedschap opgeruimd en een proefrit gemaakt.



    wooow wat een verbetering kwa trekkracht, eerst had ik vanaf 4000 tot 4800 toeren een voelbare dip in het vermogen, dit vermogen kwam bij 4800 toeren weer los wat resulteerde dat de ecoboost harder begon te grommen en gillen en weer een duw in de rug gaf.

    na het vervangen van het luchtfilter geen vermogens dip meer de ecoboost blijft nu tot 7000 toeren vol door blazen/grommen/gillen dit is precies het vermogen wat ik vanaf de
    1e kilometer met deze focus (150 pk) ecoboost wilde hebben.


    eindelijk door een herprogrammering van mijn pcm 182 pk software samen met een sportfilter geeft een super geweldig resultaat.

    ik zit nog vol in de test fase omtrent verbruik en storingen , heb nu 500 km gereden met de 182 pk software motorlampje blijft nog steeds uit, ondervindt geen problemen dus ziet er naar uit dat alles goed is verlopen.
     
  11. waar heb je deze besteld in engeland
     
  12. Interessant filter Michael je hebt me aan het denken gezet hoewel ik totaal geen problemen ondervind met het filter van K&N. Maar dit filter lijkt me nog meer lucht door te laten ;)

    Is overigens ook verkrijgbaar in Nederland bij Limpex Sport in Tilburg ze rekenen 65 eurie wat dus neerkomt op een 5 eurie verschil met de UK ;)
    Hier in de polder is het filter ook verkrijgbaar en wel bij RS Trade maar ik weet (nog) niet wat ze voor het filter rekenen.
     
  13. hoi joost ik had dit filter geprobeerd te zoeken in nederdeland via google en kwam niets tegen dus vandaar gekeken via ebay.

    ik heb met mijn k&n filter enorm veel storingen gehad

    4x maf sensor moeten reiningen ivm olie op maf sensor

    op ten duur fout meldingen dat mijn mijn motor te arm draaits tijdens niet stationair draaien de laatste foutmelding kreeg ik steeds na 70 km te hebben gereden naar de 2e x werd ik eht zat en is het filter in de kliko verdwenen.

    moet wel zeggen dat mijn k&n filter erg nat aanvoelde van de olie zo uit de doos gehaald .
    ik ben uitermate tevreden over dit filter heb er nu een kleine 180 km opzitten sinds het plaatsen van het filter en nog geen storingen ondervonden.


    en joost op kenteken heb ik een 150 pk ecoboost maar heb nu hetzelfde vermogen dan de jouwe hihihhihi en gratis geregeld ( zelf gedaan)
     
  14. Hoe? Kan je dit doen via de OBD?
     
  15. helaas is dit een ford geheim makkelijk uitgelegd pcm herschrijven met de ford computer, kan helaas meer info niet vrijgeven sorry
     
  16. Nee idd versta ik wel, maar twas gewoon uit nieuwsgierigheid:D
    Ik zal dit later ook nog laten doen door een tuner...
     
  17. Misschien domme vraag, maar zit nu ook het deksel er weer op of niet ??
     
  18. heb het deksel vandaag gedemonteerd je hebt nu veel meer turbo geluid(afblazen)
    heb hier nu 60 km meegereden zonder storing( ook test fase)
    echter bij constante snelheid komt er een irrietante fluit toon te voorschijn omdat je de luchtfilterbak nu niet afgesloten heb
    was gewoon nieuwschierig hoe dit alles klinkt en klinkt grappig
    gaat wel ten koste van het brandstof verbruikt, aangezogen lucht blijft altijd door het filter gaan lol
     
  19. Nog steeds content en geen storingen van de pipercross filter?
    Is dit eigenlijk gewoon een mousse filter? En hoe zit het met ouderhoud van die filter? Ik ben nu ook eens aan het rondkijken voor een filter, eerst stond K&N op het lijstje maar zo te zien zijn deze af te raden...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina