afslaan van motor bij gas los en koppeling in.

Discussie in 'Performance' gestart door jenk, 4 dec 2007.

  1. Ik ben in het bezit van een focus wagon 1.6 van het jaar 2000.
    Vorig jaar rond deze tijd begon de focus steeds af te slaan als je na een ritje je gas losliet en de koppeling indrukte.
    Je kunt hem daarna meteen weer "starten" door de koppeling los te laten of gewoon met de sleutel.
    Hierna blijft de auto weer gewoon stationair draaien.
    De garage dacht dat het vocht was en adviseerde nog even te wachten en inderdaad toen het minder vochtig werd was het over.
    Nu is het weer vochtig weer en het probleem is weer terug.
    Ik rijd b.v. op de snelweg ( nergens last van oftewel hij rijd prima) maar zodra ik van de snelweg af rijd en mijn gas loslaat en koppeling in om te schakelen; dan gaan alle lampjes branden oftewel de motor is afgeslagen.
    Je ziet ook de toerenteller gewoon naar nul gaan terwijl hij op ongeveer 800 toeren/min moet blijven staan.
    Kent iemand dit probleem en nog belangrijker de oplossing?
    De garage wil wel gaan sleutelen; maar zolang ze niet weten wat het is kan dat natuurlijk veel geld gaan kosten.
     
  2. Geen idee zal iemand vast weten hier!
    Maar stel je even voor wel zo leuk :!:
    Succes :!:
     
  3. Moeilijk om te beoordelen zo, kunnen vele dingen zijn (onsteking, luchttoevoer, vacuumlek, sensoren vervuild etc etc).
     
  4. Hey, hetzelfde probleem hier ook, Jenk wat was de oplossing? Ben hier wel benieuwd naar!
     
  5. Probleem wat wel is voorkomt is dat de sensor van de koppeling niet goed is. Ook is er een nieuwe software voor dit type auto die het slecht draaien bij koppeling in verbetert. Van die sensor is ook een officiële modificatie geweest maar geen idee of die bij jou is doorgevoerd.

    Naast dit kan het zoals hierboven van alles zijn.

    Indien je km-teller ook wel is uitvalt kan het ook aan je versnellingsbaksensor liggen.
     
  6. Dank je voor je reactie, het is wel ineens ontstaan, eigenlijk na grote beurt zijn de problemen begonnen. Helaas bij kwikfit gedaan, maar dat nooit weer, wat een gezeur gehad, ook met remmen, imitatie remschijven eerst, deze waren helemaal krom getrokken! Nu nieuwe originele, maar achterin ook problemen, piepende remmen, zou nu allang ingesleten moeten zijn, echter blijft maar piepen :(

    Maar dat afslaan van moter bij koppeling in (en rijdende nog) is het lastigst, hopelijk kunnen ze morgen iets vinden bij ford-garage.

    Het lastige is dat het van alles kan zijn inderdaad.
    Moet wel zeggen dat het met vochtige weer erger is...
     
  7. Zojuist bij ford-garage geweest, zouden er wel even naar kijken, hebben ze hem alleen uitgelezen, nee gaf niets aan! Ja dat wist ik ook al wel.. verder konden ze niet kijken, geen tijd.. of ik ff 40 euro, 40 EURO!! wilde betalen, voor alleen uitlezen.. hebben jullie ooit zoiets meegemaakt?!?!? Natuurlijk, wil wel wat betalen, maar 40 euro, kom op man, voor 10 minuten werk...

    Afijn, boos daar weggegaan, helpt allemaal natuurlijk niet.
    Toen naar Euromaster, jawel, heb hier goeie ervaringen meer eerlijk gezegd (kwikfit niet overigens!). Deze Euromaster (zal per vestiting verschillend izjn) behandeld dingen goed, afijn, ze konden er niet echt wat mee, maar op mijn advies even accu doorgemeten, zelf gezien, hij was slecht. Dus ff vervangen, voor 53 euro klaar. Toen ritje gemaakt, maar tot nu toe niet meer afgslagen, kan te maken hebben dat moter al warm was en vocht weg is, maar ga vavond weer kijken. Het zou dus ook met vochtig weer en koude motor alleen zich kunnen voordoen, maar tot nu toe lijkt het goed.

    Wie weet!! ik hoop het!
     
  8. Kan het niet de dynamo zijn die slechter aan het worden is en dat daarom je accu een te lage spanning aangaf en dat ie moeite heeft om genoeg spanning te leveren bij laag toerental?
    Ik heb ooit met mijn XR2i een kapotte dynamo gehad en die kon ik alleen rijdend houden door 'm flink hoog in de toeren te houden (toerenteller viel weg, ruitenwissers hadden 30 seconden nodig om 1 slag te maken en de lampen brandden bijna niet meer) na het wisselen geen problemen meer gehad.
     
  9. dank je voor je reactie, nee dat denk ik niet, accu was al langere tijd slecht, dan had ie er al lang de brui aan gegeven de afgelopen maanden als dynamo slecht zou zijn. En lampen branden goed, hoe ook niet extreem in toeren te houden.

    Het probleem is helaas niet opgelost met de nieuwe accu.

    Vanavond is hij niet 1x uitgevallen, echter wel erg rommelig stationair toerental... op randje van uitgaan.

    Schijnbaar heeft het met koude motor èn vochtig weer te maken, want rest van dag is het niet vochtig geweest, waarschijnlijk morgen na regenachtig weer wel weer problemen...

    Moet nu op zoek naar andere garage, toch maar eentje in buurt zoeken, zal iig tips van hier meegeven, wie weet.

    Als er nog meer tips zijn graag!
     
  10. jeetje wat een slechte service van die garage zeg... ik heb de hoejoendai ook met (bijna dezelfde!!) vage klachten de hele dag bij de garage gehad, ze hebben er alles mee gedaan wat te bedenken viel maar ze hadden niets gevonden, en dus ook niet gerepareerd of vervangen. Ik hoefde alleen de benzine van de leen auto te betalen en verder niets...
    Stomme ding doet nog steeds bij tijden raar. Ook afslaan bij het intrappen van de koppeling en gas los, heel vervelend als dat tijdens het rijden gebeurd trouwens. Maar er is dus echt niks te vinden. Soms gaat het ook prima, er zit geen patroon in wanneer hij raar doet of niet...
     
  11. Heb je de volgende zaken ook gecontroleerd?

    - Hoe vervuild is het luchtiflter
    - Is de gasklep schoon.
    - De ontsteking (bobine) is wel goed?
    - De auto trekt geen valse lucht?
     
  12. hoi, even een korte binnenvaller van mij. Ik heb net de hoejoendai (zie eerder dit topic) onder handen genomen, ik heb de gasklep mooi schoon gemaakt en stationair loopt hij nu weer hartstikke netjes en bij het rijden gaat het ook super, helemaal niet afgeslagen!
    Het is dood-eenvoudig! En bij mij, voor alsnog succesvol. Even nog aankijken voor ik officieel mag juigen, maar tot nu... ieh
     
  13. aanvulling

    Heb een aanvulling, ga deze of volgende week naar de garage (geen ford garage meer!!!)...

    Het gebeurt alleen bij vochtig weer heb ik nu gemerkt, bij vochtig weer wordt het erger!

    Tevens, het gebeurt bij 'vol' intrappen van het gaspedaal, niet bij het gelijdelijk aan mee trappen van gaspedaal met toerental.

    Dus iets met vocht en met lucht/benzine aanvoer toch??

    Misschien zegt iemand beide constateringen iets?

    thnx alvast!
     
  14. Het was toch een probleem met gas los en koppeling in? Of is er een probleem bijgekomen? Wat gebeurt er precies bij vollast (gaspedaal helemaal ingetrapt)?
     
  15. Ja klopt, dat utivallen van moter bij gas loslaten is er niet meer ?!?!
    Of misschien als het straks weer erg vochtig wordt..?

    Dat hikken bij optrekken was voor het probleem bij uitvallen moter, dat is er nog wel steeds. Eene keer bij vol gas hikt hij niet, maar meest van de gevallen wel.

    Zo rond 1800-2000 toeren dan hikt hij, alsof ontsteking even uitvalt.
    Dit is al meer als half jaar zo :(
     
  16. Ik heb in een ver verleden een Seat Ibiza gehad, die had het probleem
    dat hij met vochtig weer sluiting maakte in de bougiekabels. Er
    vielen er telkens twee uit (rijd ook erg lastig). Kan zijn dat dat ook het geval bij jou is?? Bij de Seat garage hebben ze water over de kabels gegoten en zo kwam het probleem naar boven.

    Ik hoop dat het snel voor je word opgelost.
     
  17. Ik zou de bobine vervangen. Gaan sowieso vaak stuk en zo duur zijn ze niet.
     
  18. Het hikken bij snel gas geven, komt mij zeer bekend voor.
    Dit probleem het ik een paar maanden terug gehad. In eerste instantie dacht ik ook dat het de bobine was, maar na het plaatsen van een test-bobine door de garage, bleek het probleem niet te zijn verholpen.
    Het probleem zat 'm in twee versleten/te ruime bougie-kabels. Doordat dan de 'vonk' niet door, maar om de bougie heen gaat, is de verbranding in de cilinder er helemaal niet of onvolledig. Na het vervangen 2 versleten bougie-kabels en alle 4 de bougies, was het probleem opgelost.
     
  19. Allemaal bedankt voor tips, a.s. donderdag gaat auto naar de garage, distributieriem moet vervangen worden (159.xxx km op teller). Daarbij kijken ze gelijk ook naar het probleem van het hikken, heb alle tips van jullie netjes op een rij gezet, als het ze nu niet lukt ;)

    Overigens kost mij dit € 410,- Aardig prijzig, maar deze garage schijnt goed te zijn. Wel iets duurder, maar hopelijk ook beter.

    Het probleem van uitvallen motor sinds vakantie NOOIT meer gehad?!?! Ook niet bij vochtig weer, alleen voor vakantie de accu vervangen, wellicht daar problemen mee?!?

    2e probleem nog erbij, dat is een getok voorin, lijkt met stuurhuis en de tandwielen te maken hebben, soort van speling in die tandwielen? Ik zat eerder te denken aan een defecte stabilisatiestang / veerpoot speling bovenin o.i.d. Het is alleen bij hobbels en bobbels in weg, soort van getik/getok. Afijn, miscshien herkend iemand dit c.q. wordt het deze week opgelost.
     
  20. Als het idd een soort van klapperen is, ga er dan maar vanuit dat 1 of beide stabi stangetjes vervangen moeten worden.;)
     

Deel Deze Pagina