Poets - How to's & Info

Discussion in 'Wassen & Poetsen' started by Boyd, Nov 7, 2007.

  1. Zo :shock: Eén grote schimmelcultuur in de auto :eeek:

    Hopelijk zijn de plekken die buiten het zicht vallen ook aangepakt.

    Schimmels in de airco vallen in het niet in vergelijking met dit :mrgreen:
     
  2. Gatverdamme!
    Hoewel het natuurlijk een uitdaging van jewelste is, zou ik er zelf niet aan beginnen.
    Niet echt bevorderlijk voor je gezondheid om in zo'n schimmelbak te gaan zitten.
     
  3. Neem aan dat de pesoon die deze klus gedaan heeft vooraf wel voorzorgsmaatregelen heeft genomen omtrent gezondheid e.d.
    Zo te zien is die daar wel ervaren mee.
    Je zou het trouwens niet verwachten dat dit nog te redden viel.
     
  4. Kan ik jullie vertellen dat ik nu bij mijn loods ook in zo,n staat verkerende audi heb staan en een mercedes. Mercedes heb ik bijna klaar en die audi daar wil ik echt niet meer de deur van opendoen
     
  5. Maar wat doe je dan onder het dashboard en de andere niet zichtbare delen ?

    Ik denk (persoonlijke mening) dat het misschien handiger geweest was om de hele wagen te ontdoen van interieur en dashboard, zodat alles goed behandeld kan worden.

    Nu behandel je alleen het zichtbare deel, maar alles wat je niet ziet blijft zitten.
     
  6. Omdat ik regelmatig producten test (als Hoofd Autodetailing Reviewteam) waar ik verslagen over schrijf zal ik deze vanaf nu telkens even hier op het forum plaatsen. Hierdoor worden onbekende producten ook eens bekeken en is het wellicht interessant om aan te schaffen (of juist niet).

    Mijn laatste verslag gaat over de Detailer's Pride Max Wax.

    http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=4788
     
  7. Vandaag de BMW Z3 van een vriend gepoetst.
    De stappen:
    hoge druk afspuiten
    Hoge druk shampoo (blijft leuk zo'n schuim lans en het weekt lekker voor)
    2X wassen met Meguiars Goldclass (2 emmers!)
    Afspoelen met de waterslang.
    Kleien met Poorboy's clay
    Toen was de lak helemaal schoon en vrij van verontreinigingen. (zie foto 1)
    Een test spot gedaan met PB SSR3 en de gele pad, dat gaf niet het gewenste resultaat, daarna met Monello Raffini Mezzo Polish, dat was beter. Daarmee de hele auto gedaan.
    Na de mezzo pollish de Raffini Finale Finishing Polish.
    Afgemaakt met PB black hole en Collinite 845 wax voor de duurzaamheid.
    De binnenkant heb ik gewassen met ajax en daarna PB trim restorer.

    Niet alle krassen zijn er uit, maar dat kan ook niet met een 11 jaar oude auto die alleen maar door de wasstraat is geweest.

    Foto's
    Voor:
    [​IMG]

    na:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Goede review Dwayne!
    :thumbs:
     
  9. De BMW ziet er lekker uit, dat is goed te zien op de tweede foto! Waarom ben je gestart met SSR3 op een gele pad? Mezzo heeft een lagere cuttingfactor, dus normaliter zou je daarmee starten bij het testen. Komt dit omdat je de staat van lak icm de harde BMW lak verkeerd had ingeschat? Of kreeg je ongewenste hologrammen na de gele pad icm SSR3? Ik ben benieuwd :D

    De bandjes zijn nog wel gedaan? Dat maakt het plaatje af.

    Tnx voor het compliment over de review!! Ik zal mijn projecten hier maar niet plaatsen :lol:
     
  10. Oja die bandjes! Daar heb ik niets speciaals voor. Wat is daarvoor aan te raden? kwa beste prijs/kwaliteit?

    Met SSR 3 had ik het gevoel dat niet alle swirls er in 1x uit gingen. Toen daarnaast een test spot deed met de Mezzo vond ik het resultaat beter. Dus vandaar.
     
  11. Gek dat de mezzo meer swirls weg haalt dan de SSR3, maargoed het resultaat telt :D.

    Voor mijn eigen auto gebruik ik het liefst de Mothers Reflections Tire Spray.
    Zie hier onder mijn review hierover.

    http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=3899

    Op andere auto's wegens prijs en kwaliteit kies ik vaak de High Gloss Endurance Tire Gel van Meguiar's. Werkt erg lekker, maar wel na het aanbrengen even navegen met een (microvezel) doek om ervoor te zorgen dat je niet zo'n glossy look hebt.
     
  12. Een dikke +1 voor de Reflections Tire Spray.
     
  13. Als wax gebruik ik Poorboys World Natty's Paste Wax Blue, maar de pot is nagenoeg leeg.
    Zijn daar nog alternatieven voor? En welke sealant is een goede keus?
     
  14. Ik ben de M-seal aan het testen als pre-wax, maar heb nog niet direct resultaten.

    Veel mensen hebben me de Jetseal 109 aangereden als zijnde dé sealant. Voor de wax zweer ik ondertussen bij de Pete's 53 (liefhebber van de natte glans).
     
  15. Als alternatief voor Natty's zou ik kijken naar de Collinite waxen.

    M-seal moet een duurzaamheid halen van meer dan een half jaar! Jetseal is voor mij ook 1 van de favorieten.

    Het is alleen geen pre-wax, dus om misverstanden te voorkomen:

    M-Seal Micro Finish Paint Protection System is een unieke Nano Technologie gecombineerd met een acryl formule. Gebruik makend van Nano Technologie deeltjes die niet groter zijn dan 1/75000 van de dikte van een menselijk haar.

    M-Seal is zo verfijnd als wetenschappelijk mogelijk is. M-Seal herdefinieert glans en bescherming. Een echt pure Sealant gecombineerd met acryl formulering welke vrijwel overvloeit in uw lak. M-Seal geeft een ongeëvenaarde glans, duurzaamheid en bescherming.

    M-Seal is een microafwerking die zich bindt aan lakoppervlakken en daarbij een uiterst fraaie afwerking en bescherming biedt. M-Seal heeft de warme gloed en een superieure diepe glans van een microgeraffineerde Nano-Tech Sealant.

    M-Seal heeft een ongeëvenaard lange levensduur en is gemakkelijk om over een bestaande, of zojuist aangebrachte laag aangebracht te worden, het leveren van een nog diepere zijdeachtig look and feel.
    M-Seal is ontworpen met UV-filter-agenten om te helpen beschermen tegen voortijdige veroudering en tegelijkertijd de bescherming van uw auto.

    M-Seal bindt zich snel met oppervlakken en levert een ongekende glans. Tevens laat M-Seal geen residuen achter. M-Seal is geformuleerd door gebruik te maken van antistatische middelen.
    Hierdoor wordt het stofafstotende effect groter en het wegnemen van stofdeeltjes makkelijker.

    M-Seal biedt een vrijwel ondoordringbaar oppervlakteschild dat bestand is tegen warmtestraling en andere verontreinigingen zoals: UV-straling, zout, lucht, sneeuw, insecten, boomhars en Industriële vervuiling. Hierdoor kan de autolak voortijdig vervagen of verkleuren. M-Seal vult hele kleine krasjes en waskrasjes in en laat een briljante reflecterende diepe glans achter met een duurzaamheid die maanden standhoud.

    Verwerkingsinstructies:
    1. M-Seal Micro Finish Sealant is zeer duurzaam en kan tot 6 maanden
    standhouden.
    2. Om bescherming of show car shine te behouden raden we het gebruik van
    Extreme Synthetic Detailer aan als een regelmatig onderhoudsspray voor de
    beschermlaag.
    3. Als eerste dient de auto grondig gewassen te worden.
    4. Voor de beste resultaten, is het aanbevolen gebruik te maken van een premium
    shampoo zoals, Bodywash + Wax, en zachte microfiber Wash Mitt of een microfiber
    spons.
    5. Kijk het oppervlak goed na om en er zeker van zijn dat het schoon is.
    Als het niet schoon is dient het oppervlak gereinigd te worden met klei.
    Daarna kan het oppervlak voorbereid worden met Pro-Polish om een perfect resultaat
    te krijgen.
    6. Breng een dunne laag M-Seal aan op uw gehele lakoppervlak met behulp van een
    Microfiber Applicator of Microfiberdoek.
    7. Op horizontale panelen is het aanbevolen om het product in te werken met een beweging
    van voor naar achter en op de zijpanelen van boven naar beneden.
    8. Een zachte wrijving verbetert de resultaten in de vorm van reflectie.
    Hard wrijven is dus niet nodig.
    9. Gebruik een schone Microfiberdoek om het product af te nemen.
    10. M-Seal kan in meerdere lagen worden opgebracht om de bescherming en
    glans te verhogen.
    11. De sleutel van dit product is als alle andere Chemical Guys producten.
    Weinig product gebruiken levert het beste resultaat. Zeker waxen en sealants dienen
    altijd in dunne lagen aangebracht te worden.
     
  16. Pete's 53 heb ik vaker voorbij horen komen! Wat is de gemiddelde standtijd van deze wax? Ben zelf ook een liefhebber van een dikke wetlook.. EN op zoek naar een nieuwe wax.

    Robert
     
  17. Als je de Pete's wilt, kies dan de DP MaxWax! Die kan daar gemakkelijk tegen concurreren hoor ;) Plus dat je iets aparts hebt, want er zijn weinig detailers met die wax in de collectie. Daarmee wil ik niet zeggen dat de Pete's slecht is, maar wil ik zeggen dat de DP MaxWax een prima alternatief is.
     
  18. Mij is de M-Seal door Leko aangeraden als pre-wax sealant en al 1 keer gebruikt op een aantal test spots. Volgende doe ik de auto van mijn broer en dan eens deftig uitproberen over de gehele auto.
     
  19. Aah ze bedoelen dan dat deze voor de wax wordt aangebracht lijkt mij. Dan snap ik de term pre-wax. Ik ben benieuwd hoe het resultaat is. (Hint voor foto's :D)
     
  20. Wil niet lullig doen maar ik vind dit gekneuter over een iets minder of beter scratch padje wat net iets makkelijker uitwrijf dan de ander of een shampoo die met zuidwestenwind beter glimt allemaal een broodje poep .T zal allemaal best wel minder of beter beschermen maar tegen de weersinvloeden begin je toch nix.

    Afgelopen weken 2 x auto gewassen en 2 x de andere ochtend dikke stoflaag erop :nocheer:

    Kan mn tijd wel beter gebruiken , 1 x in de maand de spuit erop is voor mij meer dan genoeg :mrgreen:

    Grtz
    Ron
     

Share This Page