Is wel een lachen combinatie: geboorde schijven icm remtrommels achter. Lol Ik hoop niet voor je dat ze gaan scheuren bij de gaten.
Dat betreft de meeste geperforeerde (lees geboorde) schijven. Zelfs de hoog aangeschreven EBC schijven die trekken krom en scheuren bij de gaten. Dit komt omdat het een gegoten schijf is; als je daar gaten in gaat boren onstaan er spanningen als je ze zwaar belast. Dit geldt ook voor de dure high performance remmen (carbon uitgezonderd). Als je ze maar zwaar genoeg belast dan scheuren ze. Gegroefde schijven daarintegen, blijven wel heel. Dus.... het staat wel sportief, maakt een pokkeherrie bij het remmen; maar is niet geschikt voor het circuit
Tenzij je na elke circuitdag de geperforeerde remschijven een doorprikbeurtje geeft. Dus het remstof uit de gaatjes prikt. Dan verleng je de levensduur van de schijven aanzienlijk.
Waar haal je die wijsheid nou weer vandaan? Ik zeg niet dat het niet waar is, maar heb er alleen nog nooit van gehoord dat dat helpt
Van iemand die beheer heeft over een uitgebreid wagenpark waar o.a. 4 ring tools in zitten. Hij is bewust van het feit dat geperforeerde schijven kunnen scheuren bij de gaten. Maar dat komt alleen maar omdat de warmte niet meer wegkan doordat remstof in de gaten gaat zitten. Aangezien de auto's zijn voorzien van een setje geperforeerde mov-it remmen wil je gezien de prijs wel extra aandacht schenken aan de schijven. Voor zijn klanten prikt hij dus na elke circuitdag (op locatie of thuis) de remstof uit remschijven. Zeker omdat zijn klant deze schijven het fijnste vind remmen. Dus dat antwoord heb ik van iemand met trackday ervaring
Zo... 4 jaar geleden dat dit topic is bijgehouden... wat een stof Er is verder weinig te melden, behalve dat de Focus nog steeds in volle glorie zijn kilometers maakt en dat voorlopig ook nog wel even blijft doen Vandaag na en was beurtje even wat foto's geschoten voor de liefhebbers
gelukkig heb ik 'm in de laatste 4 jaar ook nog een paar keer IRL mogen zien, maar de foto's zijn altijd welkom natuurlijk ook dit is 1 van mijn favoriete en hier op het forum