1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote motorrijderstopic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Remco, 7 jun 2007.

  1. Sorry dacht dat jij een oudere motor had... ;)
     

  2. Sietze dit is een erg, erg mooie machine om te zien. :thumbs::thumbs:
    R6 heb ik nooit op gereden, wel op een R1. Nu ben ik misschien gek, maar het ging al snel erg hard. :mrgreen:. Stuurt ook super scherp. Kan me voorstellen dat dit bij de R6 nog meer het geval is omdat de machine lichter is.

    Zoals ze zeggen het is niet een katje (machine) om "zonder handschoentjes" op te pakken.
     
  3. Heb afgelopen vrijdag de R6 bereden maar dat is wel een feest hoor! De R1 heb ik ook al gereden maar die is echt te bruut voor mij. De R6 is idd licht en stuurt extreem makkelijk.

    Ik ga natuurlijk van een 1993 motor naar 2008 dus het verschil is al enorm. Ook de vering is veel fijner. Houding is wel redelijk sportief zeg maar.... Ben nu stiekem ook aan het kijken voor een GSX-R maar we houden alle opties open.
     
  4. je hebt voorlopig nog de tijd en in ferbruari is er weer een motor beurs toch?! mischien daar wat ideeen op doen.
     
  5. Denk dat ik in feb. wel weer een motor heb ;) Maar ik heb inderdaad even de tijd om te zoeken.
     
  6. Dit is de beste tijd om te kopen, heb de mijne ook in de herfst gekocht.
     
  7. Ik hoop volgend seizoen een srad 600 / 750 te kunnen kopen!
     
  8. Sietse waarom geen 2cylinder. Ik ben van 4 naar 2gegaan en wil nooit meer terug. De beleving is heel anders.
     
  9. Een 2 cilinder heeft idd meer karakter. Maar mist toch de finesse en eindschot van een vier in lijn.
     
  10. Ja het geluid van een Vtwin is heerlijk alleen die piek al te vroeg. 4 cilinders kunnen lekker door in toeren daar geniet ik altijd van... Dat janken!:kwijl:
    Het geluid van Aprilia RSV is echt heerlijk hoor begrijp me niet verkeerd.
     
  11. R7 is echt heel zeldzaam idd. Maar ik weet niet of ik zoveel geld aan verouderde teechniek zou uitgeven...Dan moet je echt een liefhebber zijn.
     
  12. Die R7 vind ik echt een mooi ding, maar ik zou het er eerlijk gezegd ook niet voor over hebben. Voor dat geld koop ik dan wel een ST ofzo en blijf ik lekker op mijn Thundercat rond tuffen :P
     
  13. Veel geld voor zo'n motor.... Kan je beter een S1000RR voor halen.
     

  14. Ja of 2 met 5000 km op de teller. :rock:

    Een ST? EEn Speed Triple? Of een Honda ST 1300/1100? Of een Ducati ST4? Of een Ducati ST3 ? Of bedoel je toch een koekblik? :lol:;)
     
  15. Een koekblik inderdaad ;)
     
  16. Phoe wat een mooie machines allemaal.

    Nu sinds een week m'n motor rijbewijs.
    Ben erg hard aan het zoeken, maar het is zo moeilijk.

    Wellicht kunnen jullie mij helpen:

    Inmiddels is mijn oog gevallen op de volgende 3 kandidaten:

    1. Pan European 1100
    2. Honda Deauville 650
    3. V-strom 650

    Er zit tussen de fietsen nogal wat prijs verschil, maar ik wil graag weten wat de voor-/nadelen zijn van de fietsen.

    De Pan vind ik enorm mooi en lekker aan formaat. Is deze net zo soepel als men zegt?
    De Deauville, is mij verteld, heeft hoge onderhoudskosten
    De V-strom, geen kuipen, veel last van?

    Uiteindelijk is mijn plan om een woon-werk motor te vinden.
    In de winter wil ik wel auto blijven rijden, net zoals een dag van vandaag za;l ik niet op de motor springen.

    Kunnen jullie mij helpen/informeren?
     
  17. #1179 Albert, 28 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2013
    1 De pan 1100

    Ideale woon-werk fiets. Mijn vader heeft er 10 jaar met veel plezier veel kilometers mee gemaakt en rijdt zeer soepel. Enige aandachtspunt is de uitlaat die gaat rotten bij een hogere kmstand. En die zijn prijzig en bijna niet op de aftermarket te krijgen in goede kwaliteit. Verder super fiets en ze zijn niet voor niets meer dan 10 jaar geproduceerd nagenoeg ongewijzigd.. Dat zegt ook al veel.

    2 De Deauville,

    Een 2 cilinder 650 cc. Wat mij betreft wat te traag voor dagelijkse woonwerk activiteiten. Verder prima fiets die minder kuip heeft dan de pan. Verder goede bouwkwaliteit net zoals alle Honda`s.
    Ik zou eigenlijk ook niet weten waar de hoge onderhoudskosten vandaan moeten komen in vergelijking met andere motoren in hetzelfde segment.

    3 De V-strom 650

    Stoere fiets ook van goede kwaliteit. Nog minder bekuipt dan bovenstaanden. Volgens mij heeft deze ketting en tandwielen in tegenstelling tot de 2 bovenstaanden. Voor dagelijks gebruik niet heel praktisch en ook meer onderhoudskosten dan de cardanaandrijving.
    Verder vind ik de Suzuki een iets mindere afwerking hebben dan de Honda`s.

    Overweeg ook eens een BMW K1100. Deze zijn ook niet duur in aanschaf en ook echte werkpaarden. Als je echt een werkpaard zoekt, maar wel met moderne techniek zou je ook een ex overheidfiets kunnen overwegen. Deze zijn veelal goedkoop in aanschaf, maar rijden geweldig. Veel voor weinig zal ik maar zeggen. www.rozema-motoren.nl

    Verder geldt net als bij alle aankopen....Proefrijden, onderhandelen, kijken en kiezen.
     
  18. BMW is bij mij afgevallen omdat ik deze te hoekig vind ('t oog wilt ook wat ;))

    Inderdaad, 't wordt tijd om maar eens te gaan proefrijden.
    Moet nog wel ff wachten tot ik het pasje daadwerkelijk heb.

    21-10: gehaald, eerst mogelijke afspraak 29-10, en dan nog 5 werkdagen wachten :(
     

Deel Deze Pagina