Geen idee, ik vind het ook frappant dat het ook niet altijd gebeurde. Maar dan maar een nieuw pompje.. beetje goedkoop t liefste de auto is toch bijna 20 jaar oud
mijn 1ste focus kon ik ook niet uitlezen met sommige tools, heeft even geduurd voor ik er 1 had die het wel allemaal kon. Brandstofpomp lijkt me sterk dat je daar een storing van kunt hebben. Daar moet je met een drukmeter op je brandstofgallerij meten of je bij starten druk hebt. kennis met zijn stationwagon had carvan opgehaald en thuis neergezet. volgende moment boodschappen doen en niet willen starten. naar aanleiding van de brandstoftoevoer los trekken en starten, bleek er niks uit te komen. dit is wel gevaarlijk want als de pomp door blijft lopen en benzine komt op het verkerde terecht kan het in brand vliegen.
Hij heeft gemeten op de bekabeling onder de bank of de pomp wel stroom krijgt, dit was idd zo, maar hij hoorde de pomp niet lopen.. De bougies zijn ook wel helemaal droog na alle startpogingen
Je bent gelukkig niet eigenwijs... Bij mijn oude MKI ging een week nadat ik `m had verkocht de pomp ook stuk, ik heb `m toen met een simpele ELM een iPhone en de app Forscan uitgelezen, waaruit naar voren kwam dat de pomp stuk was. Pomp vervangen en klaar.
dus je bedoelt dat er een druksensor in zit die je als meting gegevens uit kan lezen? of dergelijke storing? heb nog nooit een auto gezien waar bij een singlepoint injectie je het uit kan lezen. Alleen bij motoren waar een hogedrukpomp gemonteerd zit, daar zitten idd sensoren.
Maar wat moet ik nu halen? Brandstofpompf ofbrandstoftoevoereenheid? Als je bij onderdelen 24 kijkt zie je twee modellen Ik heb geen idee welke het moet zijn...
kan niet op vin of kenteken zoeken. maar komplete module is het verstandigst. anders heb je alleen de pomp, zou kunnen maar dan moet je alsnog je bestaande tankvlotter overzetten. anders is oude eruit en niewue erin
je hebt de keuze tussen of deze boven is toevoer onder is pomp. overigens halen sommige online winkels de namen door elkaar
Kun je me even uitleggen hoe het werkt ik ken door eigenlijk alleen van diesel autos Immers de bovenste is puur een toevoerpomp de andere een brandstofpomp ik begreep dat de brandstofpomp kapot is niet de toevoerpomp. In andere gevallen noemen ze de bovenste ook brandstofpomp
de brandstofpomp had je vroeger extern, tegenwoordig is het intern. dus niet meer los naast de brandstoftank. maar in de tankvlotter zelf gemonteerd. onderste foto is een externe pomp, die heeft de focus niet meer. alleen een externe filter heeft hij nog wel, als ik me goed herinner. als dat zo is zou je deze ook meteen mee kunnen vervangen. vooral als je al de nodige km's erop hebt zitten van je eerste foto zie je twee slangen, daaronder zit de brandstofpomp. de vier draden die je op de foto ziet zijn 2 voor de voeding van de motor en de andere twee voor de weerstandbaan van je tankvlotter. vaak is het zo dat de onderdelenleverancier de naam en afbeelding niet goed weergeven.
Uhm.... die onderste is de pomp zelf, is een wezenlijk onderdeel van de complete unit, zoals het bovenste plaatje aangeeft.... Dit klopt dan weer wel, filter sowieso vervangen wanneer je een nieuwe brandstofpomp plaatst.
Dus de bovenste is de complete unit met alles er in dan hoef ik dus niet de onderste er los bij te kopen... Het rare is dat de benaming van de bovenste bij o.a. autonderdelen 24 en autodoc steeds anders zijn. Ik hoef niet de duurste met 19 jaar en 220.000 op de teller zal hij waarschijnlijk geen 5 jaar meer mee gaan denk ik Benzine filter had ik al in gedachte ja
Zit in de bovenste ook die pomp dan? Omdat toevoereenheid heet? Je hebt 3 verschillende Brandstoftoevoereenheid Brandstoftievoermodule Brandstofpomp Mijn kenteken is 50gdsh . Mocht dat helpen.. ik kijk bij autodoc of autoonderdelen 24 Overigens hebben we ook een ghs account
welke naam ze er aan hangen maakt niet veel uit https://www.autodoc.nl/magneti-marelli/7528717 zou voldoende moeten zijn.
Misschien niet duidelijk verwoord, maar idd je moet het hele ding. De pomp zit in de witte kunststof behuizing. Bestel ook een brandstoffilter. Al wordt dat je volgende uitdaging, aangezien er verschillende diameters zijn gebruikt.
Alles gedaan. Compleet vervangen ook benzinefilter Hij loopt weer. Nu nog ff bedenken hoe ik het hitteschild vast zet hangt nu half los op de uitlaat.. Iemand een goed idee ? Heb al 1 en ander geprobeerd maar blijft niet zo zitten