Ik heb in de tussentijd ook niet stilgezeten. Na een tijdje niet echt veel gedaan te hebben, heb ik de motorruimte wat aandacht gegeven en heb ik de spoilerlip opnieuw laten spuiten. Het zilveren gedeelte was niet mooi meer, loslaten van de lak door voornamelijk steenslag. Vermoedelijk door te zachte blanke laklaag, heb ik vorig jaar zelf gespoten. De motorruimte is nu voorzien van gespoten kappen en echt carbon delen. Ik ben nog niet helemaal klaar maar wel al ver. Op de clubdag heb ik alles vervangen. @Gert jan heeft het spuitwerk verricht waarvoor dank. @Sbro.nl bedankt voor het meenemen van de spullen Met de tijdelijke kappen Na het plaatsen van de gespoten delen en carbon delen En de spoilerlip weer gemonteerd
Nadat ik vrijdag nog wat kleine dingetjes bij @PhoenixNLx gedaan heb, was het tijd voor een eigen update. Ik had de spullen klaargelegd en wilde beginnen. Echter liep het niet zoals gepland en kon zaterdag pas verder. Op de zaterdag had nog iemand mijn hulp nodig dus ik kon niet continu bezig zijn met mijn update. Maar ik heb alles toch nog af gekregen en heb nu de remmen setup van de achter. Dit houdt dus in 302mm schijven in plaats van 280mm. Dit heb ik gedaan in verband met een komende update. De update is eigenlijk niks anders dan andere brackets monteren en schijven van de 3. De remblokken heb ik natuurlijk ook vervangen om het gelijk goed te doen. De remklauwen zijn hetzelfde gebleven. Hebben wel een ander kleurtje gekregen, eindelijk van al dat rood af. Dit kan ook bij de gedaan worden, hier zit geen verschil in. Met deze brackets zou je theoretisch bij de 3 zelfs 333mm schijven kunnen plaatsen achter maar ik heb deze nog nergens gezien. De handremkabel is eigenlijk iets te kort maar door de beugel die aan de draagarm achter zit wat te verschuiven, zit heel goed vast, krijg je genoeg lengte. Ik zal hier nog een howto met onderdeelnummers voor maken. Genoeg geschreven, tijd voor de foto's:
Het verschil van de brackets, bevestiging zit 11mm hoger. Verschil in schijfdiameter, 22mm Oude situatie met de nog rode remklauw Nieuwe brackets, remschijven en blokken geplaatst en remklauwen geverfd En de laatste foto met de velgen er weer op. Ik ben best wel blij met het resultaat, nu de voorkant nog. Jullie zullen wel benieuwd zijn wat er voor komt...
De remklauwen achter van de mk2 (behalve de ), mk3 inclusief en zijn gelijk. In mijn howto leg ik het nog wel verder uit.
Tja een verkeerde koppeling en multiriem is makkelijker op te lossen dan verschillende componenten van verschillende bouwjaren, met als gevolg dat de auto niet loopt. Maar lekker bezig met de remmen.
Rechtstreeks overzetten levert niks op, alleen optisch de blauwe kleur. Wacht maar even mijn howto af, daar beschrijf ik het een en ander.