Bedankt! Super! Grappig om zo die verschillen te zien. Ging mij er trouwens om, om te kijken of een aftermarket intercooler bestemd voor een MK4 ST zou passen op een 1.5 EcoBoost zonder al teveel aanpassingen.
Misschien een hele gekke vraag binnen dit topic. Maar ik ben benieuwd of de onderdeelnummers van de Fiësta (MK8) en de Focus MK4 voor de volgende onderdelen van een 1.0 EcoBoost overeenkomen. Primaire luchtslang; Secundaire luchtslang; Verbinding primaire en secundaire luchtslang; Turbo uitgang. Fabrikanten als Mountune en Forge bieden best veel aan voor een 1.0 Ecoboost van de Fiësta maar beperkt voor de Focus (MK4). Zo ben ik namelijk opzoek naar een bevestiging of de volgende onderdelen zouden passen op een Focus MK4 1.0 EcoBoost: Mountune high flow primary induction hose 2367-ih-blk; Mountune high flow secondary induction hose 2367-ih2-blk; Forge De-Resonator Hose FMINLH3; Forge Motorsport Hard Pipe FMHPECO; Mountune Hard Pipe 2367-hp-aa.
Ik zie de onderdelen met dezelfde nummers alleen terugkomen op de C-max en de Transit tourneo. Wil niet zeggen dat het niet gaat passen, maar daar kom je maar op 1 manier achter....
Dank je, ik heb even onder de kap gekeken met een foto van een Fiësta ernaast. Maar het lijk wel of de turbo bij de een aan de andere kant zit.
Weet iemand ook waar ik onderdelen kan zoeken op VIN nummer. Voorheen gebruikte ik wel eens 7zap.com maar deze herkent geen focus mk4.
Als ik op de foto's moet afgaan, dan zou ik denken dat de 'Throttle body' van mijn Focus MK4 1.0 gelijk is aan die van een 1.5 (Focus en Fiësta ST). Kan iemand dit bevestigen (of ontkrachten)? Want dat zou kunnen betekenen dat de ''Throttle body's" van Mountune & Airtec op mijn 1.0 passen.
Als de gasklep al hetzelfde is dan nog zal de Throttle Body Elbow niet passen helaas daar de aansluiting richting de intercooler compleet anders is.
Is het mogelijk om het stuknummer te vinden van het Digitale dashboard dat nu in de Focus te verkrijgen is en wat dit ongeveer zou kunnen gaan kosten bij de dealer?
@Ksneyers Op Facebook ‘Mk4 Focus ST and ST-line Owners ‘ heeft ene Ondrej Zivinic Zivney er 1 te koop staan voor 900 euro....die gast komt uit Tsjechië dus daar zal je denk ik niet mee in zee gaan... op de achterkant vd digitale teller unit staat NX7T-10849-SXB C519 SX Misschien heb je hier wat aan...
de NX7T-10849-SXA (FINIS 2461765) heb ik wel gevonden, kost nieuw rond de 1400 euro... De -SXA en -SXB zijn beide geschikt voor de MK4, alle modellen !!
dank jullie wel beide! @Kempes inderdaad ik heb al een tijdje met Ondrej gesproken. heel vriendelijke kerel maar iets van kopen ga ik nu niet meteen doen, die wist me ook te vertellen hoe het precies in zen werk gaat om hem correct werkend te krijgen. Maar het blijft een smak geld dus dan maar eens uitkijken als er eentje in afbraak komt toevallig.
Ik heb een originele afneembare trekhaak op het oog. In de set mist nog wel de afdekdop voor het afdekken van de bumperbalk als de trekhaak niet is gemonteerd en het afdekkapje voor het sleutelgat. Worden deze los verkocht en wat zijn de onderdeelnummers en prijzen? Ook moet voor de trekhaak de koeling uitgebreid worden. Welke onderdelen zijn dan nodig voor de MK4? Ik ben ook benieuwd of in Microcat® inzichtelijk is waar de stekker voor de trailermodule zou moeten zitten. Is ook handig om te weten of die aanwezig is in mijn auto
FINIS 2013284 en 1432352 zijn de 2 dopjes die je zoekt, tussen de 15 en 20 euro voor beiden. De locatie van de stekkers is in Microcat niet echt aangegeven, daarvoor zou je in Etis moeten kijken (het betaalde gedeelte dan wel...) Maar de trekhaak module zou aan de rechterkant moeten zitten, achterin de kofferbak of net boven de wielkast. Je kan wel zien in Etis (zonder kosten) of de trekhaak voorbereiding aanwezig is, ik kan ook even kijken maar dan heb ik je VIN nodig.
Je kunt dit ook terug vinden in de handleiding van Ecs trekhaakmodules. Die 4p. stekker moet rechts achter zitten. http://catalogue.ecs-electronics.nl/DownloadFile.aspx?directlink=FR108D1/FR108D1+Focus+IV+web.pdf
Probeer onderstaande eens. Zit digitaal display in. https://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenautos/ford-focus/o/1236648
dat is mooi, enkel is het een engelse wagen. Zouden de tellers via Forscan kunnen aangepast worden naar km/u?
De connector van de teller zou hetzelfde zijn als de analoge. Enkel moet je de as built van de IPC overzetten op de nieuwe teller en heeft de analoge teller 32blocks en de digitale 11. Dus dat moet je aanpassen. Voor de rest is het Plug & play zei die kerel me.