Prijzen zijn momenteel belachelijk, schadeherstel van de achterbumper en kofferdeksel van mijn c-max was bijna 1400 euro...verzekerinsgwerk maar toch.
Ja maar heeft geen haast. Probleem is ook een beetje dat hij elke dag wordt gebruikt door mijn vriendin en ik ook geen ruimte heb om droog te werken. Mocht hij blijven dan ga ik eerst wat andere dingen doen.
Dan zou ik toch echt ff naar een ander gaan. @PhoenixNLx heeft 't niet heel lang geleden nog laten doen.
https://focusclub.nl/index.php?thre...cob-abs-sensor.100973/page-29#post-1821881239 of hier: https://focusclub.nl/index.php?thre...cob-abs-sensor.100973/page-27#post-1821869306
dankjewel Ziet er top uit! Ik zie ook dat je een dubbele uitlaat erop heb. Was dat lastig? Ik bedoel dan de bumper want ik heb dan een trekhaak en de sensoren van diverse. Maar past dat makkelijk en de diffuser ? Uitlaat gaat wel lukken. Ik had haast en heb gekozen voor een enkele demper maar vind 2 toch wel erggg gaaf.
Ik zag het nu wat beter is de gewone diffuser. Maar bij mij zeiden ze dat de 2e uitsparing voor de uitlaat niet zo netjes zou worden maar bij jou is het echt super strak.
Heb eerst uitlaat laten doen, uit laten zagen. Aan bestaande einddemper een stuk gelast en nieuwe einddemper laten plaatsen aan beide kanten. Daarna pas laten spuiten.
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de achterbumper er af gehaald ivm de waterlekkage. Het lekte bij mij links achter in het vakje waar je spullen op kan bergen en dat liep verder tot de voetenmat bij de achterbank. Dus natte schoenen... Ik wist al dat het niet de dakrails, lasnaden/voegen, bouten van de achterklepcilinders of achterlichten waren. Ik wist dus niet wat ik anders moest doen dus dan toch maar de bumper eraf. De station-uitvoering is toch anders dan de andere modellen. Bijvoorbeeld heeft de station maar één rooster en geen doppen in dat vak. Wel in het vakje waar bij mij (vermoedelijk) het water in de kofferbak kwam. Bij de roosters was het nat maar daar kwam het water niet de auto binnen want dat zit te laag. Dus eerst maar de bumper eraf. Eerst de binnenwielkast (zwart) loshalen. Dat is 3x T30, 2 die de kap vasthouden en 1 die de bumper vasthoudt. Dan moet je aan de onderkant van de bumper 2 zwarte pluggen verwijderen. Eerst de binnenzijde verwijderen en daarna de hele plug. dan 2 zelf tappende schroeven verwijderen aan de achterzijde. ( maat 7 ) ik heb ook de achterlichten verwijderd. 2 plastic moeren aan de binnenzijde van de bekleding. (foam verwijderen en plastic naar achteren trekken en je kan er net bij) stekker los trekken en je trek het achterlicht er uit. zit ook nog met 2 pennetjes geklikt. bij terug plaatsen niet vergeten om de stekker ook vast te klikken op de lamphouder anders kan het gaan lekken omdat de kabel tussen het achterlicht en carrosserrie kan gaan zitten. wat stekkers losmaken en bij mij wat tie-raps en je kunt zo de bumper er af schuiven. De bumper zit geklikt en vast in/ onder de plastic steun en rand. Met beleid trekken en duwen dan lukt het wel. rode pijlen zijn de gaten voor de pennetjes. (zitten rubbers en lekt vaak niet) groene pijlen zijn de gaten voor de bouten van het achterlicht en daar kan soms lekkage optreden omdat bv de rubbers niet erg lekker meer zijn. bij mij lekte het hier niet. dit zijn drie plekken waar het zou kunnen lekken. blauwe pijl is een gat met iets erin? met een transparant stickertje erover. rode pijl is een gat achter de bumpersteun. (deze steun is op de eerste foto verwijdert om bij het gat aan de buitenkant te komen binnenkant gat is vanuit binnen bereikbaar.) origineel ford stickertje en die laten vaak los. zitten aan de binnenzijde en buitenzijde. (als je geluk hebt) groene pijl is ook nog een gat deze heb ik vanuit buiten gewoon dicht geplakt. bumpersteun zit gepopnageld en moet uitgeboord worden en daarna uiteraard weer vast gepopnageld worden. onderste gat dicht geplakt. Bekijk bijlage 41140 het rooster is verwijderd ( 4 clips die je in moet duwen 2 onder 2 boven ) best wel lastig om het rooster er netjes en heel uit te krijgen. bij mij was het nat in de bak bij het rooster maar daar kwam volgens mij niet de lekkage binnen vandaan. uiteraard wel droog gemaakt en afgekit en foam wat ingekort want er was maar een klein gedeelte nat. montage gaat uiteraard omgekeerd en de bumper klikt op de aangegeven clips op de foto. ziet er weer goed uit na montage op de al aanwezige krassen van de trekhaak na.... en hij staat netjes naast zijn zusje. ik hoop nu dat het iig daar niet meer lekt. alle gaten afgeplakt/afgekit en het rooster ook weer gekit!! en nu ik daar toch was, meteen maar even olie en oliefilter ververst. misschien heeft iemand hier wat aan ondanks dat er al veel te vinden is. met vriendelijke groet wouter
Thanks! Ik hoop idd dat het nu over is. We gaan het zien laat maar lekker drogen ( kit ) en we gaan het zien bij de eerste bui.
Mooi uitgelegd! Hopelijk opgelost! Heb zelf momenteel lekkage in de mk2.. moet ik dus ook gaan kitten wss... We gaan het zien..
Dankjewel! succes met de lekkage ik hoop dat het snel opgelost is voor je. Wij hebben ook nog een mk2 station maar tot nu toe nog geen lekkage gelukkig.
De Mk3 heb ik al eens zo aangepakt als jouwe. Bumper eraf, roosters gekit etc. Dus de kans dat die gaat lekken is kleiner gelukkig. Ze hebben er wel nog steeds last van he die focussen... Niet hun sterkste punt zullen we maar zeggen...
Beste Wouter, een hele mooie en duidelijke uitleg zeg zou jij deze post met uitleg in een nieuw topic willen openen onder 'handleidingen'? dan is die wat makkelijker terug te vinden als iemand er naar zoekt.