Zou kunnen, maar de kans acht ik vrij klein. Na hermontage om weer alles goed in koper/remmen vet te zetten van de gelijders van de remblokken/klauwen is het geluid weer voor enige tijd weg. Toen ik er trouwens op zocht kwam ik ook tegen dat het een vaker gemeld probleem is met imitatie. Vaak is de remedie meer vet op de houdertjes van de klauwen :p. Het is daarnaast ook echt pas begonnen een paar weken na montage van de ate blokken, daarvoor met de originele nooit gehad. Het zou natuurlijk puur toeval kunnen zijn en dat er iets anders de reden is voor het geluid zoals jij stelt, maar dan zou ik niet verwachten dat het klikken verdwijnt na een verse laag vet. Ik zal sowieso binnenkort eens goed naar de aandrijfassen kijken, bedankt voor je tip .
Aan de voorzijde heb ik al geruime tijd tot volle tevredenheid 300 mm Kuga remmen i.c.m. keramische Textar Epad remblokken. Helaas levert Textar de keramische Epad remblokken niet voor de achterzijde van de Focus 3. Derhalve heb ik voor de achterzijde voor de ATE ceramic remblokken gekozen. De pasvorm van de Textar remblokken is prima. Deze passen (net als de originele remblokken) netjes strak in de brackets en hebben dus geen overmatige speling of bijgeluiden. Gezien ATE de OEM supplier is van Ford en de originele FoMoCo remmen dus door ATE worden geproduceerd zou de pasvorm van de ATE remblokken dus gelijk moeten zijn aan de originele remblokken. Overigens heb ik vorige week de remmen aan de achterzijde nog los gehad i.v.m. met het plaatsen van spacers tussen de draagarmen en de wielnaven. Hierbij viel me op dat de originele FoMoCo / ATE remblokken (die er af fabriek op zitten) ook vrij los in de brackets zitten. Echter geeft dit bij mij tot op heden geen bijgeluiden.
Hey @JW waar heb jij die originele olie en de rubberring vandaan? Zeg nou geen "dealer", want snap ik dan wel. Maar hier betaal je de hoofdprijs.....toch?
Motorolie bestel ik HIER. Overige (originele Ford) onderdelen bestel ik HIER. De rubber afdichting is bij Ford niet meer leverbaar. Als je deze wil vervangen dient de complete carterplug te worden vervangen. Deze is bij Landrover circa 60% goedkoper als bij Ford en volledig identiek (Landrover was in het verleden immers eigendom van Ford). Een kleine kanttekening is dat ik normaal gesproken circa 2 keer per jaar onderdelen bestel voor meerdere auto's waardoor de relatief hoge verzendkosten over meerdere auto's worden verdeeld. Voor alleen een oliefilter en een carterplug is dit niet interessant. Deze kan je net zo goed bij de dealer halen.
Bedankt @JW .De olie concurrent was ik ook tegengekomen waar idd de specifieke olie te bestellen is. Die GmbH site is denk ik niets voor mij aangezien mijn Duits net zo goed is als mijn Russisch Ik heb inmiddels een interieurfilter bij Capartsdirect besteld en ga morgen even langs de dealer voor een carterplug. Een oliefilter heb ik bij Amazon vandaan en een nieuw luchtfilter heb ik nog liggen.
Vanochtend bij dealer nieuwe carterplug gehaald en direct gevraagd wat zij rekenen voor de specifieke (M2C948-B) olie. Werkelijk ik schrok van de prijs €25 per liter. Binnenkort lekker bestellen bij de "Olie concurrent".
https://www.longlife100.de/nl/p/mot...MIsam82_i44QIVl813Ch0PNwfCEAQYASABEgKsLPD_BwE Ook niet verkeerd, verzendkosten naar NL €10....
Zelf zet ik mijn auto tijdens de oliewissel aan de voorzijde een centimeter of 10 hoger waardoor er net wat meer olie uitkomt als wanneer de auto vlak staat. Er gaat dan (inclusief de inhoud van het oliefilter) 4,95 L motorolie in. Aan een verpakking van 5 L heb je dus precies genoeg. De meeste motortypes in de Focus 3 fase 1 hebben geen serviceindicator. De 1.0 ECOboost heeft dit sowieso niet. Derhalve hoeft er ook niets gereset te worden.
@jason101: kijk maar op de site van Castrol. Staat de service vulling wel op. Maar meten is weten. @JW: opmerking over de remmen: de ervaring leert dat remvoeringen met een (te) krappe passing tot aanlopende remmen leidt. Daar heb je met de ATE blokken geen kans op. Het is maar waar je focus op ligt.
Mijn vraag ging meer om te weten of ik aan 5 liter genoeg zou hebben, alhoewel ik hier min of meer wel zeker van was maar toch graag een bevestiging wilde van een expert. Is trouwens een oliefiltertang aan de bevelen of is het oliefilter met de hand los te draaien?
Filtertang gebruiken. Omdat je huidige filter vast en vet is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Is dit de afdichtingsring voor de carterolieplug: kijk even helemaal onderaan de pagina: Ik heb alle andere artikelen gewist. Producenten Alle makers HELLA VAN WEZEL Selectie van criteria Alles tonen https://www.topautoonderdelen.nl/au...ocus-iii-hatchback/121237-1-0-ecoboost?page=2 ELRING Afdichtring, olieaftapschroef Rubber, Binnendiameter: 13mm Art. Nr.: 176.090 Materiaal: Rubber Binnendiameter [mm]: 13 Buitendiameter [mm]: 22,4 Dikte [mm]: 3 Vorm: A-symmetrisch Alternatieve reparatieset: 505.550, 505.540 Meer informatie 0,86 € incl. 21% BTW, Verzending In voorraad Levering binnen 2-3 werkdagen - + Aan verlanglijstje toevoegen
Ik heb alles nieuw gekocht, incl nieuwe carterplug met uiteraard een nieuw rubber. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Enige tijd geleden heb ik een set spacers gemaakt voor de achteras. In tegenstelling tot de gebruikelijke spacers die tussen velg en wielnaaf worden geplaatst heb ik er voor gekozen spacers achter de wielnaven te plaatsen. Voordeel hiervan is dat de wielnaven niet anders worden belast als origineel. Omdat veiligheid de hoogste prioriteit heeft heb ik alles vooraf grondig doorberekend en een hoge veiligheidsfactor gehanteerd. Na uitgebreide berekeningen en research heb ik de spacers uiteindelijk 8 mm dik gemaakt. In combinatie met mijn 18 Inch velgen met een ET waarde van 48 mm geeft dit hetzelfde effect als velgen met een ET waarde van 40 mm. De spacers heb ik vervaardigd van 42 chroom molybdeen staal. De spacers ziin d.m.v. langere bouten met een treksterkte van 12.9 tussen de draagarmen en wielnaven bevestigd. Omdat de originele E-Torx bouten al behoorlijk moeilijk los te krijgen waren heb ik er voor gekozen om inbus bouten te plaatsen. Daarnaast heb ik er tevens voor gekozen om de spacers op de draagarmen te verlijmen met een industriële epoxy lijm. Vervolgens heb ik de spacers net als de draagarmen mat zwart gespoten. Omdat de boel toch los was heb ik tevens meteen de wielnaven maar even gereinigd en ontroest en voorzien van een paar lagen matzwarte verf. Het resultaat is dat de velgen nu net wat verder naar buiten komen waardoor het er optisch net wat mooier uitziet.