Van mijn 2006 1.6 Focus wagon Hebben we de koppeling incl druklager vervangen. Echter krijgen we de koppeling niet ontlucht, we krijgen geen druk, ondanks er 1.5L vloeistof erdoorheen gedrukt te hebben. De kopplingsset is van Luk. Iemand een idee?
Als je t gewoon doet als voorgeschreven en net als bij remmen. Pompen vast houden ventiel open. Ventiel dicht enz. Moet t gewoon goed zijn. Weet je zeker dat die niet ontlucht? Is die niet gewoon ontzettend licht tov hoe die eerst voelde? Heb je een SAC lux koppeling? Heb je die met speciaal gereedschap geïnstalleerd of is het een normale koppeling?
Ik heb deze set gekocht. https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/luk-622322634-koppelingskit.htm Hij ontlucht niet goed, want ik krijg hem niet in zn versnelling, hij ontkoppelt niet.
Is een normale koppeling anders stond er wel bij dat je speciaal gereedschap nodig hebt Hoe doe je dat ontluchten dan? 1 persoon, 2 personen? Met een ontluchter of gewoon pompen Je moet behoorlijk diep trappen om de koppeling goed te ontluchten en gaat behoorlijk zwaar. (Motor uit hé)
Doen t met twee personen. Hele slagen maken, vasthouden en dan het nippeltje open. Die je overigens ver open moet draaien wilt die open gaan. Ik heb het ook geprobeerd met zo'n terugslag ventieltje zodat je alleen kan ontluchten, maar die op een gegeven moment ertussen uit gehaald en op de bovenste manier verder geprobeerd
Dan zou ik t niet weten. Denk gewoon blijven proberen. Of eventueel met zo'n remontlucht pompje. Kost ook niet veel of misschien kan je het lenen/huren. Ja zeker een halve slag moeten ze open draaien.
Hoeveel gaat er normaal in het systeem dan? 1,5 liter is toch niet echt weinig... En het moet ergens blijven zou je zeggen... Misschien inderdaad zo'n pompje regelen of lenen. Heb zelf een keer de remmen ontlucht en dat was inderdaad maar 90 graden draaien. Terugslagklep is leuk maar niet ideaal, met z'n 2en is beter. Groeten, Nick 2004 1.6 Focus C-Max S
Ontluchtingsnippel even helemaal eruit draaien en kijken of die verstopt is en als die eruit is even voorzichtig op de koppelingspedaal duwen en kijken of er dan wel olie eruit komt...
Grote injectie spuit halen met flink wat cc bij de apotheek en dan de nippel open zetten en de spuit met een stukje slang verbinden aan de nippel. Dan kan je door de spuit uit te trekken hem vullen met vloeistof. Daarmee moet je het systeem vanuit onder helemaal door kunnen spoelen. Maar ik denk eerder aan een montage fout dan een ontluchting probleem.