officieel niet. maar het kan wel. Dit aantal keer gedaan enige is dat je op moet passen dat je er niet afschiet meestal pak ik hem liever bij een midden stuk van je achterwielophaning, dan til je hem ook netjes op en precies waar de carrosserie bedacht is om gewicht te dragen. neem aan dat je krik eronder wil zetten en dan de hele achterkant in 1x optillen. gebruik daar dan wel een degelijke krik voor en niet zo'n schaarkrikje dat bij je reservewiel ligt.
That will do the job just fine Ik heb ook wel eens een auto met een krik opgekrikt via de trekhaak. Kan prima, maar zorg er idd wel voor dat hij er in geen enkele mogelijk af kan glijden.
dat is idd heel stuk beter als en schaarkrikje, staat veel stabieler. nadeel van deze is de maximale hoogte laag is. dacht iets van 25-30cm heb zelf een krik van 3ton voor 150euro gehaald bij de automaterialenzaak. die gaat tot goeie 50cm en een beetje. die paar cm heb ik liever dan dat ik een krik op moet vullen omdat hij net niet de wielen van de grond krijgt door de hoogte
In dit geval gaat het niet om een velgenwissel oid maar om beter onder de achterbumper te komen bij het plaatsen van de reflectoren.
Ik heb ook zo'n zelfde krik. Werkt prima maar sinds ik mijn auto heb verlaagd (Eibach Pro-kit) heb ik er weinig meer aan omdat de krik simpelweg te hoog is en niet meer onder mijn auto past. Daarnaast vind ik persoonlijk dat een dergelijke kleine garagekrik ook niet zo hoog komt. Wanneer je dan de krik ook nog eens onder een wat hoger gelegen punt plaatst (zoals de trekhaakbalk) zal je de auto niet heel erg ver omhoog gekrikt krijgen. Uiteraard kan je een blok hout tussen de krik en de trekhaakbalk leggen maar dat komt de stabiliteit (en de veiligheid) niet ten goede. Persoonlijk zou ik de auto dan ook gewoon onder de achterste krikpunten opkrikken en vervolgens assteunen plaatsen.
Uiteindelijk is het gelukt zonder op te krikken. Het was effe klooien om bij het doorvoerrubber te komen, maar goed, één is nu klaar. Morgen de andere kant.
Het is al weer bijna 8 jaar geleden. Het was toen echt heel kl@t#n, maar achteraf gezien heb ik er wat beters voor terug gekregen. Van 1.6 naar 2.0. Helaas daarna geen mooie rode Focus of Mondeo meer gevonden.