Hierbij dan mijn andere auto. Dit is een Toyota Starlet ep71 uit 1989, welke zijn leven begonnen is als een 1.3 automaat. Na dat oma deze auto in 1989 nieuw gekocht had, en er dik 21 jaar mee gereden had, werd het toch tijd voor een auto met stuurbekrachtiging en airco. Wat doen we dan met haar oude Starletje? Tja, geef die anders maar aan Sidney, die kan er nog wel wat jaartjes mee vooruit... Nu 9 jaar later heb ik deze (mijn eerste) auto nog steeds! Hij ziet er weliswaar een heel stuk anders uit als toen ik hem van oma over heb genomen! Van 1.3, 12 klepper sohc met 75 luie pk en 3 gang automaat, naar 1.3, 16 klepper dohc turbo met forse 180pktjes en een 5 gang handbak met LSD! Dus qua gewicht/power ratio zit dit wel goed Er zit nog veel werk aan de wagen, maar het is en blijft een hobby projectje. Hierbij wat foto's van de auto met bijnaam: Money pit Zo begon de starlet aan zijn leven bij mij: Momenteel lijkt het meer hier op haha: Filmpjes: Mogelijk plaats ik hier af en toe updates. Groet Sidney
Lekker geluidje ook! Bij mij in de straat staat ook zo'n ding, vlgs mij ook circuit-waardig. Ik zal hem binnenkort eens op een foto zetten. Misschien kennen jullie elkaar wel via een club of van het circuit.
Hoogst waarschijnlijk ken ik hem/haar dan wel, ken best veel mensen in de Starlet scene! Ben benieuwd naar de fotos haha! Nee, komt er ook niet in. Ik rijd nog graag naar meetings/trackdays en ben meestal de bob haha! Dus om mijn passagiers ruimte te geven niet aan begonnen. Is ook vooral een straatwagen om af en toe een dagje racen mee te pakken Kan best wezen, probeer zo veel mogelijk meetings af te gaan met deze wagen. Staat er altijd een beetje (erg) schamel bij, maar is ook een projectje haha Heb ook nooit op het punt gestaan er afstand van te doen! Misschien als dit motorblok ooit poef zecht, maar wie weet, bouw ik er dan wel iets anders in Dit was een nagenoeg plug and play motorswap, alle Toyota e-serie blokken hebben dezelfde motorsteunen
Zoals dit? Trouwens het mooie gebrul word mede mogelijk gemaakt door Guerrilla-Exhaust! Fijn klepje er tussen 2,5 inch met enkele achterdemper als de klep dicht is. Als de klep open is word het vanuit de turbo naar de 2.5 inch downpipe en zo de lucht in geblazen
Grappig ding, die Starlet! In Hilversum reed een jaar of 15 terug ook een aangepaste Starlet, een witte. Die noemde men de Starslet en er was zelfs een eigen website aan gewijd.