Zou kunnen Ford1987 hier nog wat meer mogelijkheden: https://www.focusmania.com/?s=mustang+elektrisch
Hier een paar spy shots... https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/fords-elektrische-mustang-suv-gespot/
En hij is officieel! https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-ford-mustang-mach-e/ Blijf het zonde vinden dat Ford de auto Mustang noemt en niet gewoon Mach E en een andere naam. Maar goed, verder ziet het er niet verkeerd uit en ben ik benieuwd of dit een verkooptopper gaat worden..
en toch kan ik ook niet wennen aan het feit dat deze auto's geen grille meer hebben. ziet er wel stoer uit
Goed gelukt. Vind em persoonlijk mooier dan een Tesla. De naam Mustang hadden ze inderdaad beter weg kunnen laten maar daar zal de afdeling marketing wel achter zitten. Is een beetje de trend, Puma, Capri, Mustang, alles komt weer terug.
Toch zit er een voordeel aan, het is makkelijker schoon te houden Geef het een beetje tijd, we gaan nu eenmaal die kant op, komt vast goed. Overall gezien, heeft het niet zo'n extreem model als de andere (elektrische) merken en in dit opzicht een geslaagd model.
Als Ford en elektrisch rijden fan was ik wel nieuwsgierig naar deze auto.... Op de plaatjes uitermate teleurstellend helaas. Specs en prijzen moet ik nog eens nader onderzoeken
is bijna 1op1 te vergelijken met tesla model y qua range, acceleratie en prijs heb prijs op electrek.co gezien en topmodel was iets van 60.000dollar en 3sec naar de 100 basismodel doet er 6sec over en 280miles of range, uit me hoofd iets van 35.000dollar. kan hem nu niet zo snel vinden als vanmiddag, dus bovenstaande was even wat me bij stond en onthouden heb ben het met iedereen eens, had beter kuga e kunnen heten dan mustang. heeft niks van mustang meer te maken, veelste hoog daarvoor. mustang is meer sportauto en geen suv zoals hij hier nu staat
1 op 1 te vergelijk met de Model y is nog afwachten. Ik denk dat Ford met de inkoop van hun batterijen een minder goede positie heeft dan Tesla die zelfvoorzienend is. Dus met betrekking tot kWh/kilo ratio en laadsnelheid zal Tesla waarschijnlijk beter presteren.
Vooralsnog wel, in de nabije toekomst denk ik dat dat wel zal veranderen. De 'grote jongens' hebben naar mijn idee de kat uit de boom gekeken. Als die alle zeilen bij gaan zetten zullen ze Tesla wel bij gaan halen denk ik.
Grootste voordeel is de Aerodynamische winst die geboekt wordt. En buiten dat hebben ze natuurlijk niets te koelen (Radiateur / Intercooler) in het vooronder!
Ik denk dat de "grote jongens" hebben liggen slapen en dat ze het totaal onderschat hebben. Volvo, VW en Ford hebben met hun nog op de markt te brengen auto's al een achterstand. Net even snel de specs bekeken. Laadsnelheid van de Mustang 150kw. De huidige Model 3 kan al laden met 250kw. De goedkopere standard range + alsnog met 170kw. Ook de VW ID3 en Volvo Polestar komen niet aan die getallen. Ik hoop het dat gevestigde orde een inhaalslag gaat maken want dan valt er weer wat te kiezen :-)
Ik hoop dat het "dimmen" van die breedbeeld monitor op het dashboard beter werkt als bij het huidige sync3 systeem...