Die foto's zijn wel bijzonder speculatief. De definitieve vorm van de focus 4 is nog niet eens bekend.
Ze zeggen wel dat de Focus langer wordt dan 4,40 meter.. Terwijl mijn Focus 2 wagon al 4,47 meet. Hoe lang wordt de ST275 wagon dan?
De huidige hatchback is 436 cm lang de Wagon 456 cm. Als je de toename in lengte van de nieuwe hatchback, 4 cm, doorvoert op de toekomstige Wagon, dan zal deze ongeveer 460 cm lang gaan worden, niet echt hogere wiskunde toch?
Doelde meer op het feit dat eigenlijk alle auto's steeds groter en groter worden. De VW Up is bijvoorbeeld nog een van de weinige smurfjes in een segment dat vroeger bomvol keuze was met bijvoorbeeld de Peugeot 106, Ford Ka, Opel Corsa. Als ik dan nu zie dat in tien jaar tijd de hatchback al bijna net zo groot is geworden als de station 10 jaar terug, vraag ik me wel af hoe groot auto's nog gaan worden.
Duidelijk. Tja in onze, Europese, opvatting worden de auto's inderdaad steeds groter. Die opvatting wordt in de US of A dan weer niet geheel gedeeld, daar vinden ze onze auto's nog altijd autootjes. Helemaal als een sportieve uitvoering gaat voorzien van een 4 cilinder 1.5L blok(je) [emoji16] Zelf ben ik overigens erg benieuwd hoe deze, als dit de uitvoering gaat worden, ST zal presteren.
Als ze er dit keer wel een typegoedkeuring bij doen wel, anders kost het alsnog een behoorlijke duit om alles legaal te mogen trekken.
Wie zegt dat de uitlaat uit het midden gaat verdwijnen? Persoonlijk hoop ik dat die daar lekker blijft zitten, zie je minder vaak dan een pijp links en een pijp rechts die opzet wordt door bijna elke auto fabrikant al gebruikt Een is toch geen sleur auto, de top ligt echt hoger dan 90 Km/u
er zijn ook focus rijders die ook een st willen ,,, en toch ook zaterdags met ,n aanhanger ,n klus willen uitvoeren , en de top van ,n eccoboost
Als ik die foto's zie doet hij me meer denken aan de Volkswagen Scirocco. Ik vind hem ook niet heel erg spannend, en mis de grote achterspoiler.