Ik heb geen idee waar deze motoren geproduceerd worden. Ze slepen die motoren rustig de halve wereld over. Ford gebruikt in Amerika ook 2.0 Ecoboost motoren die zowel in Amerika als Europa gemaakt worden.
dat denk ik ook wel. het is gewoon een soort ruilsysteem, daarmee krijgen ze in sommige landen weer import en export subsidies
Je kan aan het VIN wel zien waar de auto geproduceerd is maar niet waar de motor geproduceerd is. Bij sommige motoren zit er een sticker op de distributie afdekking waar op staat waar de motor geproduceerd is. Edit: Als ik hier kijk komen de 2.5 hybride motoren allemaal uit Mexico. Bij geen enkele andere fabriek kan ik zo snel de 2.5 hybrid vinden. https://corporate.ford.com/operations/locations/global-plants/chihuahua-engine-plant.html
Elke merk heeft op basis van de vin een lijst met elke onderdeel dat geinstalleerd is, met serie nummer. Aan de hand van de serie nummer kunnen ze achterhalen waar het gebouwd is en wanneer. Zo wordt een serienummer reeks aanbevollen voor terugroepactie en die betreffende vin nummers krijgt de klant een brief thuis. Dan kan het nog zijn dat serienummer van blok. Bij de fabrikant ook weer lijst heeft met onderdelen die gemonteerd zijn. Als ze dus weten welke reeks krukassen issue veroorzaken kan je dan achterhalen in welke motor en welke auto het zit. Maar ja welke reeks krukassen bestempel je als slecht/niet goed. Vandaar dat je elke 1000onderdelen keer uitgebreide controle doet. Is die verkeerd. Dan proces aanpassen en betreffende onderdelen niet gebruiken of gaan verkocht worden elders. Dat je bijvoorbeeld febi onderdeel hebt met ford logo weggehaald
Als er inderdaad een product fout zit in een serie krukassen gaan ze die echt niet merkloos op de markt dumpen. Maar dus onze motoren komen uit Mexico, dan zullen ze wel van wat warmte houden toch ?
@paul vingerhoets Nee krukas gaat idd niet merkloos de markt op. Maar zo simpel iets als ruitenvloeistofpomp waar 1000den van de band komt. Daar gaan paar naar febi en dergelijke bedrijven toe. @Dragunov Krukas zullen ze niet vervangen. Dan wordt kompleet motor vervangen en gaat de oude of retour of direct de shrader in.
Wie kan zeggen of ik een gekoeld dashboard kastje heb? Ja of nee? Mijn Etis doet het niet meer namelijk.
Kun je dat niet zien of voelen in je dashboardkastje ? Bij de mk2 zit er een draaibare klep in het kastje om het aan of uit te zetten maar als je via PB even je kenteken (bij NL-auto) of je VIN stuurt kan ik het wrs wel voor je nakijken, mijn Etis werkt nog goed
Denk van niet de mijne heeft het niet. Maar als je de airco laag genoeg zet wordt het Dashboard kastje vanzelf ook kouder. denk.dat het ook lastig is omdat het Dashboard kastje volledig kantelt bij openen in de focus zit de kast gedeelte vast en gaat alleen de klep open. Wel een voordeeltje gezien het interieur filter is makkelijk te vervangen zit er meteen achter 2 schroefjes los en deksel verwijderen kun je het filter er zo uit trekken zonder in een bocht te moeten liggen
Niets aan de hand. Nu ruim een jaar oud. 16000 kilometer gereden waarvan 9500 elektrisch. Gemiddeld 4,3 liter benzine op de 100km Elektrisch verbruik is 19 Kw Vandaag gelunched op de S.S. Rotterdam. Aanrader!
leuk!! regelmatig met de taxi geweest om feestvierders op te halen, zelfs een keer een bruidspaar vervoert, erg leuk. nog nooit op het schip zelf geweest.
Hey Rykers, ik heb ongeveer dezelfde gebruiks cijfers, en km stand maar toch een vraag ook aan andere kuga phev rijders. Wat is jullie actieradius momenteel met de geleverde stopcontact set, vandaag geladen , buitentemp 10 graad en kan dan 40 km gereden worden ws minder. Ps ,Tijdens laden met de benz motor op stationair toerental lijkt of er wat kraakt voorin, dealer hoort niets, maar zit ook aan drukke weg, horen jullie deze bijgeluiden ook ! Verder geen problemen Bedankt voor evt reacties gr Ed
De lage temperatuur afgelopen weekeind geeft een beperkte actieradius inderdaad rond de 40-50 km maakt niet uit of je laad via de stopcontact lader of een andere lader vergroten van de actieradius is mogelijk door de auto tijdig te laten voorverwarmen als die aan de paal hangt(gebruikte stroom wordt dan meteen aangevuld), ook wordt koelvloeistof beetje voorverwarmd zodat het wat minder energie kost als je gaat rijden. door de motor opladen doe ik eigenlijk nooit.
Van de week om 05:30 uur met -6 was de actieradius 35 km na een nacht laden. ‘S middags naar huis stond het weer op 35 km. Maar toen had ik al 10 km gereden. De kou is de boosdoener. In de FordPass app staat er ook een bericht van. De tips hierboven zijn goed! Bedankt!
Dat van de ford app had ik gelezen, maar wist niet dat de temperatuur zo'n grote invloed zou hebben. Bedankt voor de info .