1.5 EcoBoost 150pk Inhouden en roken bij acceleratie

Discussion in 'Performance' started by wiseguy, Aug 5, 2020.

  1. Volgens mij heeft de 1.5 Ecoboost een interne EGR die wordt geregeld door klep overlap van de in- en uitlaatkleppen.
    Maar het klopt wel dat hoe schoner de verbranding hoe minder de vervuiling.
     
    DexterXL likes this.
  2. Slechte brandstof hebben we niet in europa.
    Ja wel minder maar slecht niet.
    Het is idd dat als je variable kleptoming hebt, dat er ook deel interne egr functie bewerkgesteld kan worden.

    Met rustig rijden heeft alles tojd om aan te koeken en met volgas doortrekken vooral bij hoge toeren komt er veel doorstroom van lucht
     
    meeder likes this.
  3. @wiseguy
    Vanochtend deed onze C-Max het ook nog een keer. Onderweg naar Duitsland even vol gas gegeven en bij 5000tpm onder vollast kwam er een wolkje uit en voelde je de auto even inhouden.
    Daarna was het over. Nog 3x geprobeerd en niets te merken.
    Ik ben benieuwd hoe het jou verder vergaat en of je eventueel bij de dealer/garage verder komt.
    Onze Ford dealer kan niets vinden.

    Helaas is even snel het inlaatspruitstuk los halen bij de 1.5 nogal een uitdaging vanwege de geïntegreerde intercooler, je moet de koelwater slangen los nemen die naar de intercooler gaan.
     
  4. Ik ben nog wat gaan rondneuzen op Duitse forums.
    Het probleem komt wel vaker voor en het lijkt er steeds op te wijzen dat het komt door te rustig rijden. Geregeld even goed doortrekken en dan blijft het goed.
     
  5. Ik ben de rijstijl (waar het kan en mag) wat aan het aanpassen mbt doortrekken en zal binnenkort delen of dit resultaat heeft.
     
    Ecobeast likes this.
  6. @wiseguy heb je nog wat kunnen proberen aangaande dit probleem?
     
  7. Sorry voor de late reactie, maar met thuiswerken is het aantal gereden kilometers drastisch verminderd.
    Door regelmatig eens flink door te trekken, waar dat kan en mag, is het verschijnsel niet meer opgetreden.
    Maak er nu een gewoonte van dit met regelmaat te doen, waarbij de “heuvelklim” dan de test is en , afkloppen, niet meer gemerkt.
    Bedankt voor jullie reacties, top!
    Gr,
    Rob
     
    M.Blaak likes this.
  8. Ik raad in iedergeval euro 98 aan en geen euro 95
    E10 is echt minder. Er kan motorschade tot gevolg hebben. Dus goedkoop tanken word duur tanken. Geloof me. Ik heb de gevolgschade meerdere keren gezien
     

Share This Page