Hallo Allemaal Al enige tijd heb ik last van een lekkage in mijn focus station. Het gaat om een focus wagon 2, dus niet die op de foto. Bij flinke regenval lekt het enorm. Het sijpelt uit het rooster direct achter het linker achterlicht. De zijkant van de kofferbak is dan zeiknat en de bak voor het reservewiel staat regelmatig vol en de onderkant van de plank schimmelt dan flink. Het lek komt niet door het achterlicht, aangezien dat verloop hoger ligt. Ik had het idee dat het door het achterste bevestigingspunt van de dakrail kwam, maar deze heb ik onlangs losgehaald, schoongemaakt en volledig afgekit. Ik ben er echt moedeloos van, want zeker met dat natte weer is het enorm vochtig in de auto. Daarbij stinkt het en kan het nooit gezond zijn. Wie o wie kan er helpen, ik heb geen ideeen meer namelijk. Ik zal er morgen wat foto's bij posten om 1 en andere te verduidelijken!
Ik weet niet precies hoe het zit bij een station maar het je scharnier kommen zijn kijk of de kit niet gescheurd is Bij mijn focus hatsback was dat wel het geval
scharnierpunten zijn dan ook mijn eerste verdachte. als het lukt, even met z'n 2en doen, 1 in de kofferbak en de ander gericht met een tuinslang water laten lopen langs de verschillende punten waar het eventueel vandaan kan komen. je zegt zeiknat dus het lekt hevig neem ik aan, op deze manier moet je er achter zien te komen.
Heb toen der tijd bij mijn mk2 wagon ook lekkage in de kofferbak gehad. Heb toen idd de scharnieren van de kofferklep opnieuw afgekit en toen was het probleem weg. Is een bekend probleem van de mk2 wagon. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Hey..thanks voor de info zover. Kan er iemand duidelijk aangeven wat er bedoeld wordt met de scharnierpunten. Gewoon de scharnieren die de kofferbakklep met de auto verbind? En waar zou het dan moeten lekker
De scharnierpunten die de kofferklep met de auto verbinden idd. Die zie je zitten als je de klep open doet. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Je kan ook eens kijken naar de bumper bevestigingspunten. Bij mij lekte daar over de boutjes heen omdat het rubber verteert was. Die komen onder je achterlichten uit. Ik had precies de zelfde klachten
Top..alleen zit de lekkage een stuk hoger. Wat zou er als oplossing bij die scharnierpunten zijn? Ik moet er straks even naar kijken, maar heb er nu echt geen flauw idee van. Losdraaien en kitten?
goed kijken. ik neem aan dat als het lekt bij de scharnierpunten dat het niet gelijk alle 2 de punten zijn die lekken. met een plantengieter o.i.d. water er over gieten en kijken waar het lekt. dan de scharnierpunten met elkaar vergelijken en dan zie je vanzelf (bij degene die lekt) waar het kit weg is of poreus is en dat is dan hetgene wat je moet aanpakken.
Gewoon beide rondom afkitten, baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb toen de scharnierpunten beide opnieuw ingekit, zodat ze zeker allebei dicht waren. Na testen met een tuinslang en een paar regenbuien, met een lakstift de kit in kleur gezet, zodat het niet meer opviel. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Goedemorgen, had het al in een ander topic gepost dat ik ook precies dezelfde lekkage heb. Maar het topic kan ik niet meer terug vinden. Mijn vraag is of iemand kan posten wat je precies moet afkitten? Rond het scharnier is mij een beetje te vaag. Alvast bedankt.
De randen waar de scharnieren in draaien bestaan uit meerdere plaatdelen. Daar tussen kan hij soms water doorlaten. Dus die randen ff afkitten. Hij kan ook nog lekken op het stuk waar de dakrails eindigen (of waar de kunststof dakstrips eindigen) Daar komen ook meerdere plaatdelen bij elkaar. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
https://r.tapatalk.com/shareLink?ur...are_tid=108838&share_fid=1876202&share_type=t Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Oké, ik zal vanmiddag eens kijken waar ik het overal dicht kan kitten. Hopelijk is het niet de dakrails, lijkt mij een behoorlijk klusje. Merk ook dat net naast het lampje in de hemel ook water lekt. Dit zal waarschijnlijk wel de antenne zijn, hopelijk lekt het niet bij het raam. Kwaliteit is niet echt het toppunt van Ford merk ik. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Als je dan toch bezig bent meteen de antenne voet even los halen en een dot kit rond de gaatjes doen dan antenne weer terug plaatsen
Heb hetzelfde gehad met mijn FoFo2.1. Bij mij liep het water in het relais van de trekhaak, met als gevolg een soort kermisverlichting. De lekkage werd veroorzaakt door de kitnaden van het plaatwerk bij de scharnieren van de achterklep.
Dank je wel voor de reacties. Is deze kit goed genoeg om het klusje te klaren? https://www.bison.nl/nl/product.677
Zou voor een Sikaflex kit gaan. Zijn verschillende types per toepassing, even googlen welke je het beste kan gebruiken. 221 is volgens mij universeel. Vergeet geen handschoentjes aan te trekken, anders duurt het ff voordat het er af slijt. Wasbenzine kun je gebruiken als het nog vers is. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk