Focus ingeruild op een Mazda CX-30

Discussion in 'Mijn auto' started by Janfocus, Nov 27, 2023.

  1. #1 Janfocus, Nov 27, 2023
    Last edited: Nov 28, 2023
    Na dik 3 jaar heb ik vandaag de Focus ingeruild op een Mazda CX-30. Het betreft een Luxury automaat skyactiv X met 186 PK. Lederen bekleding, Bose audio, stoelverwarming, adaptieve cruisecontrole enz.
    De kleur soul red crystal metallic.
    Ik ben er blij mee.

    Over maximaal 2 weken wordt hij geleverd.

    Ik blijf hier uiteraard nog wel rondhangen op het forum.

    Overigens zie ook mijn topic "winterbanden set te koop"

    IMG-20231127-WA0019.jpg IMG-20231127-WA0018.jpg
     
    WPI, DexterXL, Fredhead and 2 others like this.
  2. Mooie kleur die je niet vaak ziet. Gefeliciteerd en geniet er van
     
    Janfocus likes this.
  3. Mooie wagen!
    Zwart interieur?
     
    Janfocus and Edgar Focus like this.
  4. #4 MarcoO2, Nov 28, 2023
    Last edited: Nov 28, 2023
    Gefeliciteerd, mooie en fijne auto!
    Huh? ik zou juist zeggen dat minstens de helft van alle cx-30's, cx-3's en cx-5's in deze kleur geleverd worden, want het is by far de kleur die ik het meeste zie.
     
    Janfocus, Edgar Focus and Bramzel like this.
  5. Gefeliciteerd met je Ferrari!
    [​IMG]
     
    peter194, bws723, gerardTDCI and 2 others like this.
  6. Zwart leer idd
     
  7. Dan let ik er niet genoeg op denk ik :mrgreen:
     
    Janfocus and MarcoO2 like this.
  8. Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Mooie bak.
     
    Janfocus likes this.
  9. gefeliciteerd Jan, veel veilige km toegewenst en geniet er van :thumbup:
     
    Janfocus likes this.
  10. Mooi man,
    ik gok dat je niet snel hoefde te wennen tijdens de proefrit, en de 2.0 Skyactive voelt aan als een turbo blok...iig bij mij wel.
    Veel mooie km's ermee gewenst....en we zwaaien :mrgreen:
     
    Janfocus likes this.
  11. Dat vond ik dus niet. Heb een proefrit gemaakt in de CX-30 en ik vond wel dat je motor flink op toeren moest houden om er voor te zorgen dat je lekker kan doorrijden.
    En dit zorgt dan weer voor een hoger brandstofverbruik. Later nog een keer in een CX-5 gereden en toen was ik overtuigd dat de Mazda geen auto voor mij zou zijn.
     
    DexterXL and Janfocus like this.
  12. Het voelt niet aan als een turboblok, zeker niet met automaat, maar rijdt wel erg soepel.
    Voor mij als rustige rijder bevalt het goed en als je de toeren laag houdt is het een erg zuinige motor.
    Als het moet kan je het blok tegen de 7000 toeren doortrekken en dan veel power maar uiteraard wel meer geluid en brandstofverbruik.
    Ik heb ook gereden met de Kuga PHEV en dat reed ook prima maar wel wat lomp en erg zwaar.
    Voor mij past Mazda beter imv het totaalplaatje, hij ziet er gewoon goed uit en het interieur is super afgewerkt.
    Verder is het niet zo'n grote auto en hogere instap, precies wat ik wilde.
     
    DexterXL and Kees37 like this.
  13. Bedankt, we zwaaien!
     
    DexterXL likes this.
  14. Misschien dat dat het verschil is tussen de Skyactive-G en de Skyactive-X??
    maar ik vind dat mijn 2.0i vanaf de 1200 tpm behoorlijk veel koppel heeft, en dat er zo'n 200kg verschil in zit zal ook wel wat schelen,
    maar het rijd idd heel relaxed en in mijn geval best zuinig (tussen de 1:16 en 1:18)
     
  15. Hier wat eerste foto's

    20231211_105502.jpg 20231211_105351.jpg 20231208_150636.jpg
     
    R.Zwiers, gerardTDCI and DexterXL like this.
  16. Dat bruin in het interieur.....gaaf
    Mooie luxe uitvoering zo te zien :thumbup:
     
  17. Luxury uitvoering met leer, elektrisch verstelbare stoel met 2 x geheugen, elektrische achterklep, bose audio, adaptieve ledverlichting, adaptieve cruisecontrole met stop en go, stoel en stuurwielverwarming en Michelin crossclimate 2 eronder.

    Mij hoor je niet klagen ;)

    Eerste km's gereden, nu 167 km op de teller. Bevalt erg goed maar ik kijk door een roze bril natuurlijk..
     
    DexterXL, gerardTDCI and MarcoO2 like this.
  18. Ik ben nu 5000km verder, maar ik klaag nog steeds niet, okee....die adaptieve cruisecontrol vind ik een drama, op de snelweg past er met gemak
    2 vrachtwagens tussen, en dat is niet handig met de NL-rijdstijl.
    Ook de adaptieve grootlicht was voor mij geen succes, die kan ik gelukkig uit zetten, de bedoeling is dat als er een auto tegemoet komt, dat tijdelijk
    het grootlicht uit gaat, dat werkt prima, maar bij reflecterende borden vind hij ook dat hij uit moet gaan, en als je grootlicht aan zet, dan komt het ook
    niet direct in, maar geleidelijk in 5 sec.....maar ik wil dan direct grootlicht.

    Maar dan het Bose audio systeem, mijn broer heeft de Mazda 2 met de standaard geluidsinstallatie, klinkt al leuk, maar die Bose is toch echt
    de moeite waard om te hebben, en dat icm de middenarmsteun, je hand ligt automatisch bij alle knoppen die je nodig hebt, waar ik bij de Focus
    heel veel via het stuur deed, doe ik nu alles met die knoppen
     
    Janfocus likes this.
  19. Herkenbaar van die adaptive CC. Ik heb dat op de BMW f31 ook, maar die kan je uitzetten. Op de snelweg staat dat standaard uit.

    Op de wintersport reed ik in de passat van een collega, maar daar kon het niet uit. Wat een gehannes op de snelweg. Op de slenterwegen, de 80 en 100 km/h enkelbaans, heerlijk. Maar op de snelweg? Bah.
     
    DexterXL likes this.
  20. Het kon niet uit...? Bij VW is dat één druk op de knop.
     

Share This Page