Hoi! Ik kan een Focus Wagon 3/2 1.0 125pk kopen, 140K op de teller. Nu rijd ik een Focus Wagon 2009 Limited 1.8 waar ik zeer tevreden mee ben, behalve dat ik het verbruik echt bijzonder hoog vind en dus stapje zuiniger wil. Nu weet ik dat er hier veel experts op t forum zijn, dus mijn vraag: wat zijn de grootste verschillen en wat zijn de voor of nadelen van het upgraden naar de 3? Zijn er bijvoorbeeld specifieke zaken waar ik op kan letten (kon topic hierover niet meer vinden?) en hoor wat vervelende verhalen over SYNC? Alvast dank! Matt
Bij de 3.2 zijn volgens mij niet heel veel gekke dingen. Let er wel op of het koelvloeistofreservoir geen condens heeft en het peil goed is. Persoonlijk heb ik geen nadelen met deze auto. SYNC 2 werkt prettig. Weet niet wat voor vervelende verhalen jij gehoord hebt? Hij is zeker een stukkie zuiniger dan de 2.2. Ik rijdt zelf rond de 1 op 14 a 15 met mijn 3.2 Wagon en dat zijn voornamelijk kortere stukken.
Thanks voor je reactie! Ik las dat SYNC2 touch wat traag reageert? En te veel opties op t scherm? Zit geen Car Play op toch?
Dat ervaar ik niet. Routes worden snel berekend. Misschien zijn de ervaringen die je gehoord/geleen hebt met oudere versies. Dat zou kunnen natuurlijk. En de opties op het scherm vind ik niet teveel. 4 vakken met elk hun eigen doel. Persoonlijk vind ik het juist wel overzichtelijk zo.
Wat is traag; Sync3 zou sneller zijn... Check of er de laatste versie van Sync2 op staat (thans 3.10) upgrades staan elders op het forum, is zelf goed te doen. Ook kijken of navigatie redelijk up to date is ( zal altijd achterlopen) . F7 SD-kaart is nu te doen gebruikelijk, F8 komt . Verder heb ik een 1.5 Ecoboost dus niet geheel te vergelijken; heb zelf WEL Sony audio pakket MET DAB en dat geeft zeker beter geluid als de standaard audio.
Voor F8 is al een "how to" aanwezig. Volgens mij inderdaad geen car play. Sync 2 vind ik niet vervelend en vind ik snel genoeg. Enig nadeel vind ik, dat tijdens het invoeren van de adresgegevens, dat het systeem zelf de letters van bijvoorbeeld de plaatsnaam begint aan te vullen, als hij het zeg maar al weet wat er komen gaat... Ik heb meerdere Focussen type 2 gehad en heb de overstap naar de 3.2 als een "goede upgrade" ervaren. Al waren de modellen ervoor ook al erg fijn. Het zijn en blijven goede en degelijke auto's, mits goed onderhouden. Dat laatste zou ik in ieder geval checken bij aanschaf! Voor de zwakke punten zou je kunnen kijken onder "handleidingen" en dan "handleidingen overig".
Wij komen (met een tussenstop naar VW) van een Focus 2.2 2.0i, en nu dan een Focus 3.2 1.0i qua sturen en zitten ga je eigenlijks weinig verschil merken, motorisch ga je wel iets missen, niet qua topsnelheid, maar puur met optrekken en doortrekken, dit is minder krachtig en snel, maar simpel op te lossen met een bezoekje aan een tuner, dan ken je de auto niet meer terug qua motor, en loopt ie beter als de 1.8i/2.0i. Voor de rest prima luxe en comfort, ik meen zelfs iets stiller in de auto qua rijgeluiden, radio is iets minder krachtig, begint op 70% te vervormen, maar dan hoor je hem buiten de auto ook zeer goed, de Sync 2 is prima te bedienen, ja het kan iets sneller, maar die van de VW was net iets trager. Al met al een goede keuze voor ons geweest, ook ik rijd korte ritjes, en dan toch 1:14/15, op de snelweg bij 135km/h loopt ie rond de 1:17.... Ohja, qua kofferbak bij de station, ga je er ook op vooruit, is nu rechter en iets hoger tot aan de afdekrol, er passen nu weer een vouwkrat met kledingtas er boven op met de afdekrol dicht
wat je vooruit noemt... qua hoogte wel maar breedte is echt minder in de MK3 ten opzichte van de MK2 rolstoel past er zo in bij mij MK2 en bij de MK3 moeten de voetsteunen eraf of ingeklapt worden.
Oke.....qua breedte had ik dat nog niet opgemerkt, verschil in hoogte al wel, ik ga het over een aantal weken ervaren hoe het is