Iodokus Mach-E GT

Discussion in 'Mijn Ford' started by Iodokus, Apr 2, 2024.

  1. Hoe is het bochtenwerk van de Mach E eigenlijk? Bij de focus is dat echt leuk maar Mach E staat natuurlijk stuk hoger en andere verdeling en aandrijving.
     
  2. Daar zit wel het grootste verschil.
    Hoewel de Mach-E een stuk hoger staat en tenminste een halve ton zwaarder is dan de RS en die is al niet echt heel erg licht, moet ik zeggen dat de wegligging toch echt in het Ford plaatje past, met andere woorden de wegligging is echt goed. Echter het gooi en smijt werk wat ik van de RS gewend ben, dat gaat het niet meer worden.

    Ook de aandrijving van de Mach-E GT is niet hetzelfde als die van de RS. Beide hebben vierwiel aandrijving maar gedragen zich anders. Het "Advanced Torque Vectoring AWD System" welke Ford heeft toegepast in de RS is echt een Huzarenstukje. Het systeem regelt continu de aangedereven wielen zo optimaal mogelijk, er is derhalve geen voorkeur voor de voor- of de achterwielen. De Mach-E GT is ook vierwiel aangedreven maar heeft wel een voorkeur nl. de achterwielen. Hoe dit in het dagelijksleven uit gaat pakken weet ik nog niet. Ik vermoed dat ik iets minder fanatiek een klaverblad moet gaan nemen omdat de kans op oversteur groter is. Hier moet ik zeker wat inleveren want wat je met de RS kan doen is eigenlijk onmogelijk :mrgreen:

    Kortom er is zeer zeker een verschil tussen beide auto's. Ga ik de rij eigenschappen van de RS missen :shrug: Misschien, maar ik denk het niet. De wilde haren zijn een beetje verdwenen, sterker nog er zit geen haar meer op mijn hoofd :rofl:
     
    Steven, gerardTDCI and Edgar Focus like this.
  3. Ach over een half jaartje ga je driftend over de diverse klaverbladen voor zover die er nog zijn.
     
    Iodokus and Edgar Focus like this.
  4. :schater: Dan komt de jaarlijkse baantraining ook goed van pas.
     
    Edgar Focus likes this.
  5. Gefeliciteerd met je aankoop, Joost!! Apple appeltje er ook weer op??
     
  6. Beste Joost,

    Je hebt weer een prachtige machine voor de deur. Vele fijne km's gewenst.
     

Share This Page