De auto is ondertussen al even terug van Van Mossel, ze hebben niks kunnen vinden. Maandag moet hij terug naar broekhuis dus dan kunnen ze er nog even naar kijken. Ondertussen ook weer even aan de hobby geweest. Ik heb de focus letters achter vervangen met een donkere variant.
Mijn auto is terug van Broekhuis om ook garantie puntjes op te lossen. Veel hiervan (vooral geluidjes en soms ook gedrag) blijken afkomstig te zijn van een lager die versleten is. Ook is er ook een klein olie lek gevonden bij de nokkenas o.i.d., welke eerder is gerepareerd (wist ik helaas niks van) en deze word alsnog onder Ford garantie gefixt. Nu heb ik aangegeven dat nu ze toch de bak open gaan halen voor de lagers dat ik ook wil dat ze de koppelingsplaat (en omliggende delen/lagers/hefbomen) gaan vervangen. Hiervoor hoef ik alleen materiaal te betalen en geen uren. Komt dus uit op 305 euro voor een nieuwe plaat en bijbehorende onderdelen, geen geld wat mij betreft. Nu ze deze reparaties uit gaan voeren, wat zijn nog meer zaken die vanuit economisch oogpunt aan te raden zijn om aan te pakken nu ze toch dingen los/open gaan schroeven?
Ik kijk er niet van op. Van Mossel is zo'n k*tbedrijf. Zou er in geen enkel geval iets van willen kopen.
Van Mossel rijd ik ook graag voorbij, reviews zeggen genoeg helaas! Vandaag ook mijn focus 20km verderop gebracht puur omdat dit geen van mossel ford dealer is!
Ik vind het inderdaad ook vreemd dat ze niks hebben gevonden. Ik zal niet snel mijn auto in onderhoud brengen bij Van Mossel maar voor het bestellen van onderdelen en soms een uur zoeken naar een onderdeelnummer zijn ze heel behulpzaam (in Weert tenminste).
Wanneer kom je je kratje pils brengen ? Heb ook nog even de spiegel open gehaald, lijken alleen extra contacten voor spiegel verwarming te zijn aangesloten, dus 8 pinnen. Interessant want heb geen winter pack. Ik ga eens kijken of ik de spiegels via de APIM warm kan krijgen. Ik wil wel nog even kijken of de stekker van de deur naar de spiegel wel 10 pins is Edit: de mannnetjes stekker aan de auto kabelboom is 10 pins, de vrouwtjes stekker in de spiegel helaas maar 8. Dat word of vissen of nieuwe spiegel units
als je onder de achterbumper kruipt zie je een holle ruimte waar deze aardig hoog zit. Hij zit onder de koplamp (waar de koplamp buiten de carrosserie gemonteerd is en de radar net er binnen
Gekeken maar dat gaat dus niet want aan de onderzijde is in z'n geheel dicht achter de voorbumper. In ieder geval bedankt voor de tip!
Ook de volgende upgrade is present. 18 inch velgen op de focus. Als China een beetje op schiet heb ik er komende week ook nog een zwarte grille en dan is hij wat mij betreft compleet. Misschien dat ik de remklauwen rood maak en de zilveren delen zwart ga wrappen. Achterlichten wrappen heb ik al een poging gegeven maar is lastig vanwege de inkepingen bij de knipperlichten en achteruit rij verlichting.
Vanaf B stijl blinderen en achterlichten geeft auto een heel ander look. Heb ik bij mij ook laten doen.
Is idd bijna een kopie van de mijne, maar wat staan ze goed he! Welke bandenmaat heb je nou genomen? Ik heb mijn achterlichten wel laten plakken evenals mijn mistlampen voor en de reflectoren in de achterbumper,ook heb ik er een st spoiler opzitten. Op mijn achterbumper komt nog een st line diffuser en ga nog wat onderdelen laten spuiten.
Ramen tinten bij een autogarage in Den Haag waarvan de eigenaar al 14 jaar ramen tint. Kosten waren €140,- via marktplaats gevonden. Koplampen, mistlampen, knipperlichten in spiegels en achterlampen tinten was €200,- Ook via marktplaats gevonden, bleek iemand in Zoetermeer te zijn die bij een carwrap / tint bedrijf werkt en dit voor zichzelf erbij deed.