Naast de Focus Wagon heb ik nog een leuke project auto: Een Polo Coupé 86c type 2 van april 1990. Sinds december 2018 heb ik deze in bezit. De enige extra's die de eerste eigenaar aangevinkt heeft waren de 1.3 multipoint injectie en de dubbele koplampen in de grille. Auto net na aanschaf Auto nu
Leuke knutselauto! Het maakt ook een enorm verschil hoe de auto er uit ziet na polijsten van de lak en zwarten van de kunststof. Heb je er al veel aan moeten verspijkeren?
Even een opsomming: - distributieriem -schijven en blokken en remschoenen -wiellagers achter -schokdempers voor -koppeling -4-bak gewisseld naar 5-bak -schakelmechaniek -radiateur -startmotor -2x computer -voorraam -bumpers -dorpels links en rechts -voorschermen links en rechts. -achterkleprubber Ik denk toch al gauw zo'n +/_ € 1500,- in totaal aan kosten.
Eerst met Commandant en daarna rood poetsmiddel. Maar binnen 10 maanden komt er weer een witte waas op de lak. Als er ooit budget is laat ik de auto compleet overspuiten en dan met een blanke laklaag eroverheen.
Leuk hoor!! Ik ben niet van de VW, maar dit kan ik wel waarderen. En heerlijk simpele techniek, grote voorraad onderdelen te krijgen, dus zoiets is echt leuk om aan te sleutelen!
De eerste Ford Fiësta had eerder mijn voorkeur, maar daar is bijna niks voor te vinden. En dan wordt de hobby toch wel erg ingewikkeld
Vertel mij wat, dat heb ik met de BMW e12 528i. Dat is me een zoektocht naar de juiste onderdelen. Man man. Maar ook wel mooi, die zoektocht naar onderdelen. Zo'n eerste type Fiesta, dat is wel een auto uit m'n jeugd, waar mijn vader de BMW e21 reed, had mijn moeder de eerste Fiesta. Maar, back ontopic, de Polo. Meer foto's zijn welkom! Ook van binnen, graag.
Zo'n oude Fiesta is inderdaad leuk. Wel typisch dat er nog weinig voor te vinden is, de eerste types Polo en Fiesta zijn toch tijdgenoten. Een klusautootje lijkt mij ook wel leuk. Simpel beginnen, bijvoorbeeld een Ford Ka Mk1. Zijn volgens mij redelijk eenvoudig. Alleen die roest... Misschien is een Streetka trouwens nòg leuker als kluskarretje. Dakje gaat met de hand en ze zijn iets roestbestendiger, want niet in Valencia maar bij Pininfarina gebouwd.
Leuke hobbyauto waar je er niet gek veel meer van ziet! Ook hier goede herinneringen aan een ritje met een G40 uitvoering