Afgelopen maandag sleutel bij laten maken en sinds dien storing, maar bij de sleutelboer zeiden ze al dat de accu slecht was. Vandaag nieuwe accu erin en geen storing meer. Ook vandaag interface besteld. Volgende week eens kijken of ik automatisch deur op slot en bandenspanning controle systeem aan de gang kan krijgen. In de onderste grille zat in de chromen lijst een barst. Nieuwe onderste grille besteld met zwarte rand. En wil de chromen strip an de motorkap ook zwart maken.
Vandaag weer eens tijd gemaakt voor de . Vanmorgen met elmconfig aan de gang geweest. Bandenspannings controlesysteem aan gezet. Wou ook auto doorlock aan zetten, maar blijkbaar werkt het schakelaartje op de elm327 niet helaas. Verder vanmiddag de eens lekker verwend. Zaten een paar vieze vegen in de lak, maar is veel beter geworden.
Het is weer een tijdje stil geweest, maar niet stil gezeten. JVC ingebouwd. En dan hoor je pas hoe beroerd de originele radio was. Ideaal dat Android Auto.
En van 16 naar 17 inch. Had nieuwe banden nodig en kwam deze set tegen met goede banden. Win win situatie. Voor en na foto's.
Nu heb ik er 225/45/17 bandjes onder. Dat geeft kwa stuur gedrag wel meer vertrouwen, maar ik vraag me af als ik rondom Billstein b6 gooi met Eibach veren met verlaging ongeveer 3cm of ik dan problemen ga krijgen i.v.m. aanlopen?
Vanmorgen de Focus maar even verwend met verse olie, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter en nieuwe bougies. Zat net te lunchen en bedacht me dat ik ook weleens het gasklephuis kan schoonmaken. Wellicht gaat dat ten goede van de gasrespons.
Ik weet dat ik geen wonderen moet verwachten, maar morgen gaat de 1.8 naar de tuner. Na een flesje injectorreiniger en alleen nog 98 tanken rijdt hij al veel beter.
Ik rij nu 3 weken met de tuning en wat een verschil. Ik verwachte geen wonderen, maar wat rijdt het soepel. Gasrespons is vele malen beter en onderin net ff wat meer koppen. Ik ben er helemaal blij mee.
Heb je ook een uitdraai van wat ze gemeten hebben en wat ze hebben aangepast? Veel gebruikt trucje is het schraler afstellen van de brandstof, dat geeft onderin de toeren meer trekkracht, maar betekent dat de motor te arm loopt.