Beste Forum leden. Ik zoek een Grand - C Max hybride. Iemand die er 1 wilt verkopen? Of weet iemand er 1 ? Groet Harmen
Enige C-Max die ik kan vinden als hybrid is deze. Geen idee hoeveel er in omloop zijn voor de verkoop.
Deze gevonden die mij wel bevalt. zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten bij een Hybride? https://www.autowereld.nl/ford/c-ma...der-pdc-v-a-camera-keyless-38534010/foto.html
Je hebt nauwelijks nog kofferruimte over omdat de batterij daar ligt. Verder is het een betrouwbare aandrijflijn voor zover ik weet. De transmissie is een voorloper van de transmissie in de huidige Kuga PHEV. Het is wel belangrijk om de staat van de batterij te laten controleren.
Sowieso staat van onderhoud is tegenwoordig cruciaal en hou rond de 8 jaar aan dat een batterij mee gaat dan moet hij vervangen worden.
Juist. Er zijn accu specialisten die dat kunnen doen of afdingen dat het in de garantie zit. Eventuele vervanging zou in onderhoudsgeschiedenis terug te zien moeten zijn.
Handige tips heren! Hier ga ik mee aan de slag. Zal eens vragen naar de historie. Beter goed me huiswerk doen dan straks een verkeerde keuze maken.
Dat is zeer verstandig inderdaad. Zal eventjes een quote van auto week achter laten nog voor je: "Kosten vervangen accupakket Moet van een bestaande auto het accupakket worden vervangen, dan kan dat een kostbare zaak worden. Zo kost een accu van een Nissan Leaf al snel €5.000 en die van een Renault Zoe een kleine €8.000. En voor een Tesla ben je gauw meer dan €15.000 kwijt. ‘Even’ een accu van een elektrische auto vervangen kan dus aardig in de papieren lopen. Gelukkig blijven de meeste accupakketten bij normaal gebruik lang in goede staat. Daarop wijzen de ervaringen van onder andere de Tesla’s Model S die als taxi in Amsterdam vele honderdduizenden kilometers hebben gereden en die van de eerste Nissan Leafs. Ook zij hebben inmiddels de nodige kilometers afgelegd."
Sorry maar niemand gaat een accupakket na 8 jaar vervangen want dan is de auto gewoon Total loss. Overigens geven accupakketten bij hybride Ford's zeer zelden problemen, ook niet na 8 jaar. Wel een iets teruglopende range uiteraard maar zelfs dat valt mee. Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Nee het is juist de bedoeling om wat voordeliger uit te zijn. Zit niet te wachten op extra kostenpost. Dan maar opzoek naar iets anders. https://www.autowereld.nl/ford/tour...1.2013524907.1693906614-1413495411.1673693747 Dit is ook wat wel in de smaak valt
Houd er dan wel rekening mee dat volgend jaar de distributieriem vervangen moet worden. 1000-1200 euro
dit heb ik ook al met de verkoper besproken, als hij de auto aan mij wilt verkopen zal de DB riem vervangen moeten worden. wat hij best lastig vond aangezien er nog geen 240.000 op de tellerstaat. maar liet hem dit lezen van Google Natte distributieriem verteerd, Ford schrijft voor om de natte riem minimaal eens in de 240.000 kilometer of tien jaar (wat als eerste bereikt wordt) te vervangen.