Dit topic ook eens omhoog gooien, maar niet zonder reden. De nieuwe EBC-schijven en Yellowstuffblokken zijn gemonteerd. Geven wel iets meer remstof, maar dan heb ik ook weer wat schoon te maken . Nu even rustig inremmen voordat ie deze zomer op de bergweggetjes wordt getest
Niet perse. Red stuff was tijdelijk niet leverbaar. Net zoals de voorste schijven overigens. Heb echt moeten zoeken om die krengen te krijgen. Heb van te voren wel eea opgezocht over red vs yellow, maar het internet is het internet niet als daar natuurlijk evenveel pros als cons tegenover staan
Haha daar heb je zeker gelijk in! Wil de remmen op mijn mk3.5 ook nog upgraden en ben ook nog aan het zoeken naar wat ik dan precies wil. Die schijven staan in ieder geval al stoer :-)
Zat al heel lang te wikken en te wegen, maar het bleef kriebelen. Vandaar overstag gegaan en de focus laten verlagen met een mooie ST-XA schroefset. En zie hier het resultaat: Nog niet veel mee gereden, heb de focus na 2 dagen weer terug. Maar wat een verbetering nu al! Niet alleen qua looks, maar ook qua rijgedrag. De MK4 ST kent adaptieve demping. Dat is er nu af, dus in elke rijmodus dezelfde demping. De comfortstand was altijd redelijk comfortabel, misschien té. De sport/racestand was heftig hard. Daar is nu een mooie balans in gekomen, in combinatie met de rijhoogte. Dit weekend eens lekker mee rijden en ik kan niet wachten tot de bergweggetjes binnenkort, zeker in combinatie met de onlangs nieuwe remschijven en remblokken
Super leuk! Bij Carrec moet ik ook nog eens aankloppen, is hier om de hoek. Mogelijk dat ik de Rs daar in het vervolg breng voor onderhoud.
En hoe bevalt de verlaging na enige dagen? Ik ben zelf ook nog erg aan twijfelen hierover. Staat sowieso een stuk mooier.
Ik ben er erg tevreden over! Een adaptieve demping is leuk, maar blijft een compromis. Zelf vond ik de demping in sport/race erg straf en soms zelfs oncomfortabel. Demping in de normale modus vond ik dan weer te zacht. Nu is er een mooie balans gevonden. Demping is ten opzichte van de normale modus wat meer opgeschoven richting de sport/race modus. Bij bochtenwerk voelt de auto nog strakker op het wegdek, maar dit zal zich op bergweggetjes nog echt moeten uitwijzen. De verlaging an sich ben ik ook heel tevreden mee. Hoe ver je de auto verlaagt, is een persoonlijk dingetje. Ik moest natuurlijk ook rekening houden met de front lip