Hallo een vraagje hier. Wat is het verschil tussen de 125 mhev en de 155 mhev ? Buiten de Pk's en het koppel. Is er technisch of iets dergelijks anders tussen deze 2 varianten. Ik zat nl te denken op mijne 125 pk mhev te laten chippen . Zodat ik iets meer koppel en pk heb. Zou het verstandig zijn of hou ik hem gewoon origineel ?
Voor zover ik weet is er geen verschil. Maar dat is gebaseerd op de informatie die de dealer ons gaf toen we onze focus kochten. Zelf hadden we voor 155pk versie gekozen, ivm PK's op kenteken en eventueel gedoe met garantie ( we hebben iig nog 2 jaar fabrieksgarantie).
Hangt er vanaf hoe je rijdt. 6l/100km is prima als je gecombineerd bebouwde kom en snelweg rijdt. En rijd je veel cruise control of niet. 5.3/100km haal ik met 85% snelweg cruise op 105 en 15% bebouwde kom. En sport of normaal stand. Goed, ik dacht ook dat het zuiniger zou zijn als mijn 1.2 golf tsi van 2014, maar dat lukt me ook niet.
Kou, banden, bandenspanning, kun je doorrijden op de CC of veel remmen gassen? Veel extra ballast in de auto? zo maar wat factoren die meespelen voor het verbruik.
Ik rij vaak cruise controle, bebouwde kom 52, gewone wegen 72 en snelweg is 122 ( intelligente cruis controle )
stuur @dutchguy een PB met de vraag of hij je de originele 155pk software erin wil schieten. Goedkoper dan een “tuner” die hetzelfde doet en originele software. Boel ie afhankelijk hoe jij je rechtervoet in bedwang houdt. Stevig optrekken worden ze dorstig van. Veel toeren maken ook. En boven de 120 worden ze wat dorstiger. Dus bijna 1 op 17 vind ik erg netjes. Ik zit op 1 op 15. Met redelijk doorrijden en optrekken.