1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Why Ford Ecoboost Engines Fail

Discussie in 'Algemeen' gestart door 2 Fast 4 U, 13 dec 2022.

  1. Getoonde filmpje laat eigenlijk niks bijzonders zien. Dit is volledig normaal bij elke direct ingespoten benzine motor.
    Enkele merken hebben daarom een injector in de inlaat geplaatst om zo wat benzine op je kleppen te spuiten. Gevolg kleppen blijven langer schoon.
    Maar ook vervuilde kleppen is met rijden op te lossen.
    Ben van mening dat een keer goed door trekken per tank beurt je vervuiling verminderd.
    Zag toen bij Peugeot duidelijk verschil in rijgedrag. Ene die doortrekt en volledig toerengebied keer gebruikte. dat de kleppen eigenlijk nauwelijks echt vuil op hebben zitten. Waar andere die rustig rijden 4x kleppen gereinigd worden voordat motor 100.000km heeft gelopen.

    Daarnaast is al langer gezegd dat vervuilende kleppen bij 1.0 en 1.5/1.6 minder klachten mee zijn dan met 2.0 of hoger. Althans bij ecoboost, andere merken hebben juist daar meer problemen mee

    Wat betreft koelprobleem is opendeck zoals bij het tweede filmpje grotere probleem. Hierdoor begeeft de koppakking sneller. Gevolg dat er nieuwe koppakking erop moet. Echter garage zegt bij voorhand al, doen we niet moet nieuwe motor erin. De exacte rede is, dat ze zeggen als ze het doen hij daarna olieverbruik gaat krijgen. Zelf kan ik niet begrijpen als je het op juiste manier doet dat je zulke issue daarna erbij krijgt. Verwacht zoiets juist van te voren al aan de hand is.

    Betreffende filmpje waar je goed kan zien opendeck issue
     
  2. Dit lijkt mij alleen van toepassing op de 4 cylinder? Is dit ook van toepassing op de 3 cylinder die sinds de MK4 in de focus ligt? @trucker0werner weet jij dat toevallig?
     
  3. Is ook op de 3 cilinder van toepassing in de link van Youtube search is ergens ook een filmpje van een 3 cilinder
     
  4. De kans dat het weer mis gaat is extreem groot. Daarnaast is er in veel gevallen waar de koppakking gefaald heeft al meer schade te zien. Het afdichtingsvlak is gewoonweg te klein en als je niet weet wanneer de volgende koppakking kapot gaat (kan 200.000km zijn maar kan ook 50.000km zijn) ben je weer aan de beurt.
     
  5. Bij de 3 cilinders moet je vooral beducht zijn op een volledig sluitende en correct uitgevoerd onderhoudsschema.
    Maar dan nog kan 1x door de bestuurder bijvullen met verkeerde olie genoeg zijn om de riem aan te tasten als de motor een wetbelt heeft.



     
  6. Thanks @meeder echter heeft de 1.5 ecoboost geen wetbelt alleen de 1.0 ecoboost. Dus dan is de 1.5 ecoboost (3cyl) een redelijk probleemloze motor?
     
  7. Ik weet alleen niet of de huidige 3 cilinders, zowel de 1.0 en 1.5, nog wel een wetbelt hebben voor de oliepomp.
     
  8. Laat ik het afkloppen, maar tot op heden blijkt onze Focus ecoboost welke wij bijna 4 jaar hebben, een probleemloze motor
    te zijn, de Fiesta ecoboost geeft na 1 jaar in ons bezit ook geen krimp, ik doe wel zelf het onderhoud tot op zekere hoogte,
    maar olie en filters zijn OEM specifiek, bougies doe ik standaard NGK's in.

    Wel is voor mij al duidelijk geworden dat zodra de focus eruit gaat, er een zeer grote kans is dat er geen Ford
    terug komt, met het stopzetten van de Mondeo, is tot op heden geen model meer bij Ford waar ik echt warm van
    word, ze leveren steeds meer in of je met de duurte versie kopen terwijl de concurrent dezelfde luxe al in hun
    middelste modellen leveren.
     
    Tom91, Ecobeast, gerardTDCI en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina