Focus 3 fase 2 Vins Focus | MK3.5 | 2x ST = RS Blue and Black

Discussion in 'Mijn Focus' started by VinRS, Jun 13, 2020.

  1. 11.4 / 100 gemiddeld (berekend over 124K kilometer)

    Beste: 8.98 / 100
    Slechtste: 14.72 / 100

    Tja zeg het maar :mrgreen:
     
    Wilko likes this.
  2. Als het zuinig moet zijn had ik maar een 3 cilinder moeten kopen. Ik heb de RS vanuit Zuid Duitsland terug gereden, verbruik niet anders dan de ST. Nu de RS stage 1 getuned is zou die iets zuiniger moeten zijn.

    Auto rijdt heerlijk en accelereert als een malle, de 4wd is echt heerlijk, een wereld van verschil tov de ST. Er is alleen 1 nadeel.. Hij is echt te stil :roll:
     
  3. Zet je toch de ramen open. Heb je herrie zat van de rij wind
     
    VinRS likes this.
  4. :lies: :mrgreen:
     
    Wilko and VinRS like this.
  5. Haha. Ik moet maar eens bedenken wat het gaat worden
    -Scorpion downpipe met cat incl standaard uitlaat
    -Scorpion downpipe met cat incl Scorpion uitlaat
    -Standaard downpipe met Scorpion uitlaat
    (Scorpion met klep is een heel stuk goedkoper dan Milltek)
    Ook merk ik dat de klep af en toe nog steeds dicht gaat, dus maar zo'n valve delete plug gekocht voor een paar tientjes. Wellicht is dat al genoeg (waarschijnlijk niet :mrgreen:)
     
    Iodokus and gerardTDCI like this.
  6. Lijkt me dat je sowieso de Scorpion downpipe wil voor verbeterde flow toch?
     
    VinRS likes this.
  7. Cobra sport vind ik zelf beter klinken! Ik heb de valve delete en geluid is al beter
     
  8. Dat klopt maar daar is het me echt niet om te doen. Auto is echt al heel snel nu

    Valve delete in combi met standaard uitlaat of Cobra?
     
  9. Icm de standaard uitlaat. Wil toch nog wel lief zijn voor de buren.
     
    Iodokus and VinRS like this.
  10. Net als Wilko maak ik gebruik van de OEM uitlaat icm de Valve delete plug. Ook de reden is hetzelfde. Ondanks dat krijg ik regelmatig, niet vervelend bedoeld overigens, te horen dat het duidelijk was dat het k wegging of thuis kwam :mrgreen:

    Met een OEM uitlaat maakt de RS behoorlijk wat geluid. Helemaal tov de overige auto’s in de straat welke steeds vaker een PHEV of EV uitvoering zijn.

    Ik vrees dat alles dat meer geluid maakt dan OEM binnen een paar jaar of verboden wordt of dat je als bestuurder als paria behandeld gaat worden, zoiets wat in de jaren tachtig met een bontjas dragers gebeurde ;)
     
    Wilko likes this.
  11. en dat is nog niet eens zo lang geleden volledig geaccepteerd, dat bont dragen echt niet meer kan.
    dan hebben we nog een paar jaar te gaan.
     
    Iodokus likes this.
  12. Ja dat mag zo zijn, maar ik kan me nog goed herinneren dat bontdragers op straat werden aangevallen en besmeurd met verf. Dat is iets waar ik niet op zit te wachten ;)

    Heb het helaas al eens mogen meemaken met mijn toenmalige MK2 ST dat er mensen zijn die uit jaloezie je auto bekrassen :(

    Maar goed even bij de les blijven Vincent heeft een geweldige RS en ik ben nieuwsgierig naar wat er zoal aan mods gaan komen, het is immers Vincent :mrgreen:
     
    gerardTDCI, WauW*TeR and VinRS like this.
  13. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

    Met twee weken volgen de verlaging en de spacers, tegen die tijd moet de valve delete er ook zijn. Dan is het voor nu klaar, kijk rond Black Friday wel weer

    Gister en vandaag bezig geweest met de lak en glascoating:
    Glans delen: Gyeon Syncro (2x Mohs en 1x Skin (nog aan te brengen vanmiddag))
    Matte delen: Nanolex SI3D matte (niet heel fijn, lastig om egaal dekkend te krijgen op het dak, dat overigens gewoon 3M wrap is)

    So far so good

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Mark Kraai, Plint24, JanG81 and 7 others like this.
  14. Ready! Jullie zien geen verschil want het glimt op alle foto's. De toplaag (Gyeon Skin Q2) zorgt voor een ongekend glad resultaat. Deze coating is nu in de aanbieding bij Carclean (is een oude versie) en vereist 2 lagen Mohs en 1 laag Skin. De nieuwe versie (EVO) zou iets makkelijker werken (maar 2 lagen nodig), echter is bijna dubbel zo duur. Ik ben tevreden met het resultaat. Ben benieuwd hoe de auto er op een licht bewolkte dag uitziet, dan zie je alle foutjes :schater:

    Ook de gel badges (via Wim Romijn op Facebook) gemonteerd als kers op de taart

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Mark Kraai, Tom91, M.Blaak and 9 others like this.
  15. Netjes! Kosten die gelbadges?
     
    VinRS likes this.
  16. 23 Euro incl verzending. Pasvorm is perfect en ze plakken als een malle!
     
    Wilko and Frank Focus like this.
  17. #477 VinRS, Aug 13, 2022
    Last edited: Aug 13, 2022
    We klooien vrolijk verder:

    Ik wilde wat kleur in de motorruimte, de Airtec induction kit kwam mooi met blauwe koppelstukken en als bonus de grotere buis met Airtec er op. Verder een KN filter gemonteerd zodat je de turbo wat meer hoort. Oliedop / kleppendeksel ventilatie overgezet van de ST (CFM baffled breather cap)
    [​IMG]

    Daarnaast bij @steelmaster op bezoek. Samen met een graadje of 30 de spacers gemonteerd (15mm Eibach rondom) en een RS dead pedal meegenomen, deze ook gespoten in Nitrous Blue

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toen ik de auto ophaalde zaten er twee flinke deuken in de deuren, precies op de rand. Ik had niet verwacht dat dit zonder spuiten te herstellen was, maar dat had ik dus fout. Als een tovenaar heeft de uitdeuker beide deuren helemaal strak gemaakt.

    [​IMG]

    Daarnaast is Nitrous Blue echt genieten nu de coating er op zit. De parelmoer doet pijn aan je ogen, en de lak heeft een extreme wetlook. Ook het matte dak is prima waterafstotend:

    [​IMG]


    (De oplettende kijker spot een Paintmodz haaienvin in matzwart)

    Next up: verlagingsveren en de carbon veerpootbrug (van de ST) monteren, wachten op een Autobeam order (zit vast bij de douane)
     
  18. Erg mooie updates weer!
    Je geeft aan dat het K&N filter er voor zorgt dat je de turbo mee hoort, is dit dan echt het fluiten? Of is het meer het afblaas geluid? En is dit op de gewoon 1.6 ecoboost dan ook van toepassing?
     
  19. Ik gok dat dit ook bij de 1.6 is, je moet wel de kn (of een ander merk) die aan de zijkant open is. Je hoort meer afblaas geluid en ook wat meer gefluit (denk ik, niet zeker) en natuurlijk een stuk meer gegrom
    [​IMG]
     
    WauW*TeR likes this.
  20. Als je echt voor geluid gaat en niet voor enig ander voordeel kan je ook nog een open luchtfilter nemen, die geeft nog meer geluid.
    Of echt voor een cold air intake gaan, maar dat is een andere prijscategorie.
    Dan heb je wel wat voordeel en het geluid.
     

Share This Page