De 1.6 ecoboost heeft een conventionele distributie. Droog zoals je wilt. Is minder werk, ook de tools die je gebruikt zijn niet persé speciaal.
Ik had gereageerd op de mail van de dealer met de vraag welke werkzaamheden voor die €1710 worden uitgevoerd.. Dit kreeg ik als reactie.
Ik werd vandaag nota bene gebeld door Mebu i.v.m. de vraag die ik stelde wat voor werkzaamheden die er worden uitgevoerd bij het vervangen van de d-riem. Ze doen hetzelfde als de dealer maar werken langs de turbo heen wat weer werkuren en onderdelen scheelt.
Ik heb het op mijn 1.0 gewoon zelf gedaan. Speciaal gereedschap heb je voor €150,-. Onderdelen kosten nog geen €200,- op Ebay.de. Inclusief waterpomp, maar die hoef je er niet bij te doen, die wordt nl. aangedreven door de multiriem. Wel de pakking (rubber O-ring achter de waterpomp) vervangen, die gaan vaak lekken. Het is veel sleutelwerk, maar niet echt moeilijk. Ik zou sowieso ook het carter eronderuit halen om de zeef te controleren. En daarvoor moet je de uitlaat bij de turbo loshalen en die schroeven willen er vaak niet uit.
Ik heb inmiddels bericht terug van Henry. Helaas is hij te druk met andere dingen en kan geen tijd vrij maken voor grote klussen als dit.