Als ik door de randstad/trajectcontrole moet zet ik de limiter aan. Te druk voor CC en nu ga ik met de flow mee zonder ongemerkt te hard te gaan. ik vind het een fijne optie. Als je volgas geeft overrule je het tijdelijk.
Zit er al een tijdje op dus precieze aantal weet ik niet meer. In ieder geval meer dan drie. Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
Vandaag had ik ff zin om wat foto's van de auto te maken, dus gezocht naar in mijn ogen een mooie locatie. Twee ervan heb ik tevens gebruikt voor de contest van november.
Vandaag een nieuw kleppendeksel bij de dealer gehaald. Kwam er nu net achter dat hij de pakking is vergeten waar ik telefonisch wel naar gevraagd had. Ikzelf heb er ook niet bij nagedacht toe ik het ging ophalen. Morgen maar weer ff langs dus.. Mijn buurman die een gepesioneerd monteur is gaat mij helpen om deze te vervangen. Deze gaf die er ook nog bij omdat het blijkbaar nodig is.
Als ik je een advies mag geven. Zorg er tijdens het monteren van het kleppendeksel voor dat alle boutjes in de juiste (voorgeschreven) volgorde en op het voorgeschreven aanhaalmoment worden vastgezet. De hogedruk brandstofleiding heb je overigens geleverd gekregen omdat deze officieel niet hergebruikt mag worden. Wanneer deze leiding los is geweest schrijft Ford voor om deze te vervangen.
Dank voor het advies @JW. Wat is de juiste volgorde en aanhaalmoment. Heb je daar meer info over? Dat de brandstofleiding niet meer gebruikt mag worden werd mij idd ook verteld.
Alle boutjes dienen eerst met de hand vast te worden gedraaid en vervolgens in bovenstaande volgorde met een aanhaalmoment van 10 Nm te worden vastgezet. Een ander aandachtspunt is dat op een aantal plaatsen vloeibare pakking dient te worden toegepast: Verder dient voor de volgende onderdelen de volgende aanhaalmomenten te worden aangehouden: * Bevestigingsbouten nokkenas positie sensoren = 10 Nm. * Bevestigingsbouten hogedruk brandstofpomp: Stage 1 = 5 Nm. Stage 2 = 13 Nm. * Bevestigingsbouten brandstofrail = 23 Nm. * Bevestigingsbouten bobines = 10 Nm. * Wartels van de hogedruk brandstofleiding: Stage 1 = 14 Nm. Stage 2 = 20 Nm. Stage 3 = 20 graden.
Het enige wat ik weet is wat @focusfanrossum Henry bij uitlegde over een olielek bij de smeltnaad van de deksel. Dit schijnt vaker voor te komen bij de 1ltr ecoboost.
Hoop dat ik dit allemaal goed kan uitleggen aan mijn buurman en dat hij dit ook allemaal kan onthouden