Ik ken de problemen van de koelslang,reservoir en klepdeksel die ik ook zeker zal controleren. Maar zijn er dingen waar ik op moet letten? Ik heb nog 3 maanden garantie op het motorblok en bak.. En voorkomen is beter dan genezen.. Hoe kan ik herkennen dat wat het nieuwe en oude koelslang is?
Hallo robert. De nieuwe slang is volledig zwart, de oude heeft een soort hard plastic grijs gedeelte om de slang. Er is wel een topic te vinden met foto,s. Bij de zoekopdracht kvs retourslang, ritje langs de dealer kan ook zinvol zijn.
Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6 Dit is het topic waar de aangepaste slang in is te vinden.
heel belangrijk bij 1l ecoboost, op tijd ( liefst eerder ) olie verversen, met de goede olie specifiek voor 1l ecoboost, Deze geld ook voor de distributie riem.
Weet je ook wanneer de riem vervangen dient te worden? Want als ik het Google vind ik 240.000 kilometer maar dat lijkt mij erg sterk
Koelslang en reservoir was bij mij al vervangen, dus hier had ik geluk aan. In vergelijking met de Focus MK1 en MK2 is het onderhoud van de ecoboost duurder naar mijn idee. Je hebt sowieso, als je start / stop systeem hebt een andere accu nodig die aardig aan de prijs is. Dit zelfde geld volgens mij ook voor de oliegevulde motorsteun en bougies, die ik onlangs heb vervangen. Nu is ook de kleppendeksel aan vervanging toe, die blijkbaar haarscheur gevoelig is.
Zitten die haarscheurtje op een bepaalde plek op kleppendeksel? Dan kan ik de mijne daar op controleren... Alvast bedankt
Klopt dat zo'n accu stevig geprijsd is, maar die vervang je toch niet ieder jaar? Mijn eerste accu ging bijna 7 jaar mee, zelf vervangen, kostte rond 120 euro. Dus per jaar omgerekend zijn die kosten minimaal, zo'n 20 euro / jaar.
Mee eens, die kosten vallen zeker mee. En heb je met elke auto dat een accu tzt vervangen moet worden toch? En door start-stop systeem heb je heeeel wat brandstof bespaard......
Dan heb ik zeker een bijzondere accu want de mijne kostte me €240 Die besparing op brandstof is vrij relatief, zeker in mijn geval, omdat ik meer dan 90% snelweg rij en het start/stop systeem maar zelden gebruik. In mijn geval, is mij verteld is de oorzaak een olielek tussen smeltnaad van de deksel wat blijkbaar ook een zwak punt is.
Dan ben je flink afgezet. https://www.accudeal.nl/zoekresultaten/?ids=1536&carname=&license=71-XFG-9&type=license
Zou inderdaad kunnen maar ik had per direct een accu nodig omdat die helemaal plat was. Enige alternatief was om hiervoor naar de dealer te gaan. En je weet net zo goed als ik, bij de dealer betaal je de hoofdprijs......
Bij de dealer laten plaatsen? Die vroeg in mijn geval ook dik 200 euro. Maar de door velen gebruikte Varta D54 is overal te koop voor tussen de 96 en 115 euro. Dan wel zelf wisselen, is even gehannes met zo'n zwaar kreng maar prima te doen.
Ik had het ook liever zelf willen doen maar ik had op dat moment helaas geen andere keus. Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk
Maar waarom vraag je je dan af of je een bijzondere accu hebt als je de reden van het hoge bedrag weet?
Natuurlijk was de prijs incl arbeidsloon maar de accu zelf was zo rond de €180, wat ook aardig aan de prijs is. Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk