beste leden ik wil deze maand me achterbanden laten vervangen en me remblokken voor welke dealer raden jullie mij aan groetjes manuel
@maantje85 Misschien is het handig om een regio aan te geven. En wat jij vervangen wilt hebben is niet heel spannend, denk dat elke garage dat wel kan
Banden laat je bij je lokale bandenboer doen, remblokken kun je bij een merkgarage of niet-merkgebonden garage laten doen. Als je naar Kwikfit of iets dergelijks gaat doen ze alles ineens. Wel vooraf even prijzen en specificaties opvragen zodat je kunt vergelijken.
Je zou ook naar een goede bandenhandel kunnen gaan, daar zijn banden meestal stukje goedkoper dan bij de dealer. De meeste bandenhandels kunnen ook remblokken leveren / wisselen.
er zijn ergere dingen als typfoutje moet dit regelen maar ook de verwerping van de erfenis ivm onverwachts overlijden van mijn moeder
Banden gewoon bij een bandenhandel, hier in Kampen zit SLM die behoorlijk goedkoper is met merk banden dan welke garage dan ook, remmen kun je bij een universele garage laten doen, is geen rocket sience. Blijf in godsnaam bij kwikfit vandaan voordat je met een grotere rekening thuiskomt dan gepland, er zijn flilialen die meer vervangen of op rekening zetten dan lief is, eigen ervaring.
@unknown inderdaad, de heren fastfitters heb ik ook geen hoge pet van op, ook uit ervaring. Voor banden naar de bandenman heen, en voor blokken/schijven kun je prima terecht bij een universeel bedrijf. Kwestie van duidelijke prijsafspraak maken, waar je ook naartoe gaat.
Voor de banden inderdaad de bandenhandel en de remblokken zijn in principe ook eenvoudig zelf te doen als je weet hoe je gereedschap vast moet houden en gebruiken
ik ga de remblokken zelf vervangen de banden laat ik doen bij de Nissan dealer waar ik ook een gratis zomercheck gehad heb daar is het 140 euro
Ik heb vier nieuwe banden onder m'n mk1 voor 260 euro. 195-60 r15 Merk is Landsail. Was op aanraden van mijn lokale bandenboer die er zijn huismerk van heeft gemaakt. Tot nu toe ben ik niet teleurgesteld. Heb ze nog niet uitvoerig kunnen testen maar grip is bij zowel droog als nat weer goed. Beter als de Vredestein 4-seizoensbanden die er op lagen.
Landsail band van een goede kennis van mij, 1 zomerseizoen oud (pakweg 15d km) zit al bijna op de slijtage indicatoren. En dan nog die streep in het midden... Ik weet niet wat het is, maar dit lijkt mij niet goed, is op alle 4 zo... Buiten dit rijdt het ook gewoon ronduit •••. zonde geld.
Slijtage is inderdaad afhankelijk van veel factoren. Grootste boosdoener is stuurbekrachtiging. Maar ook optrekken, hard remmen, stevig bochtenwerk, uitlijning en last but not least bandenspanning zijn belangrijke factoren. Ook slijtage op draagarmrubbers en fuseekogels laten een band harder slijten, dat heb ik nu met de auto van mijn werk meegemaakt. Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen, maar naar grip en stabiliteit toe ben ik voorlopig tevreden.
Mijn zomerbanden moeten binnenkort ook vervangen worden, deze laat ik doen bij een lokale bandenboer. De remmen laat ik binnenkort doen bij een niet Ford garage