Ratelend Geluid Ford Focus ST 125PK (2019)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door OneStepAhead, 30 aug 2020.

  1. Ik zou het advies van Gerard en Martijn opvolgen als ik jouw was,Koen.
     
    nctnico vindt dit leuk.
  2. Iedereen vriendelijk dank voor de reacties. Ik zal laten weten hoe dit afloopt. We zijn ermee bezig.
     
  3. Misschien stomme vraag, maar heeft iemand al weleens olie gepeild bij deze auto? Want het lijkt erop dat de auto nog geen onderhoud heeft gehad... die afleverbeurt ben ik namelijk ook niet zo zeker van.
     
  4. #24 OneStepAhead, 2 sep 2020
    Laatst bewerkt: 2 sep 2020
    Kleine impressie van de ratel voor de geinteresseerden. Geluid van de resonantie door de auto 2500-2800rpm komt hier nog bovenop:

     
  5. #25 Malinois, 2 sep 2020
    Laatst bewerkt: 2 sep 2020
    Koppeling/ Bak probleem naar het zich laat aanzien..... de resonantie (onbalans)is een gevolg van de ratel op hogere toerentallen (mijn conclusie).
     
  6. https://focusclub.nl/index.php?thre...ratelend-geluid.116265/page-2#post-1821830029

    Lagers motor kapot is ook mogelijk.

    In jouw geval is punt1 lastig ford moet aantonen dat er slecht onderhoud is gepleegd.
    Onderhoudspapieren van ander bedrijf is dan eigelijk ook goed. Fabrieksgarantie heb je dan nog recht op. Pas buiten de fabriekgarantie als je over coulance hebt is het van belang dat je auto koopt die bij dealer is onderhouden.

    In jouw geval zal de verkopende bedrijf het moeten fixen, hoe dan ook. Betaald ford niet. Dan moeten ze zelf de motor kostenloos vervangen voor je
    Op deze reparatie heb je gebruikelijk weer jaar garantie.
     
  7. Ik neem aan dat dit niet zo afgeleverd had mogen worden, right?
     
  8. Ik snap niet dat jij de auto nog bij jou hebt. Elke dag dat jij hem.langer bij jou hebt word de kans kleiner dat je nog recht hebt op garantie.
    Je hebt een aanzienlijk probleem, hebt het gemeld maar hebt de auto nog steeds bij jou.
    Verkopende partij kan nu ze geen dat jij hebt verdergereden waardoor het probleem veel erger is geworden. Op die manier gaan ze zich al voor een groot deel onder de garantie uit draaien.
     
  9. Het klinkt bijna als een kapot small-end lager: die maken klapperend geluid bij stationair draaiende motor en bij gas los. Bij gas geven hoor je ze over het algemeen niet.
    Edit: heb nu ook het filmpje gekeken met de koppeling in. Ik denk een defect vliegwiel of druklager.
     
  10. Precies...,er staan zat dergelijke auto's te koop die wel goed zijn....,waarom ga je het avontuur aan.
    Weg met dat ding ,doe je eigen de elende niet aan.
     
  11. Collega van me (automonteur geweest) zegt dat het wel erg lijkt of er een lamel van de koppeling is verbogen.
     
  12. Zo denk ik er ook over. Die auto kunnen ze terugnemen!

    Degene die erover gaat is er niet, met klem aangegeven dat ik de directeur wil spreken. Bovag is ook ingelicht.
     
    bws723 vindt dit leuk.
  13. Als je zelf nog een andere auto hebt naast deze, dan zou ik direct naar die zaak toe rijden en de auto daar neerzetten. de sleutels afgeven en zeggen: Fix dat ding of stort mijn geld terug. Doen jullie dit niet, dan stuur ik mijn advocaat op jullie af..
     
  14. Zojuist, na veel stampij, de directeur gesproken. We brengen de auto terug en hebben afgesproken voor het gebruik €150 af te dragen en daarmee is de zaak gedaan. We hebben de auto ook gebruikt, ik vind dat in principe een prima voorstel. Aangezien het probleem op deze manier wordt opgelost zal ik het bedrijf in kwestie niet aan de schandpaal nagelen. Goede les voor de volgende auto :)
     
    bws723 en thecure vinden dit leuk.
  15. Ik snap je redenatie maar ik vind wel dat je even het kenteken van de auto mag noemen. Zelfs als de BOVAG garage het huidige probleem oplost bestaat nog steeds het issue met fabriek garantie en gemiste updates
     
    Thieske en thecure vinden dit leuk.
  16. Het is idd zo goed opgelost. was dit of het maken. Echter wat heb je het liefst. auto die goed onderhouden is en dus nog veel veilige km's kunt rijden of dat je denkt wat is het volgende.
    Gaat erom waar jij het meest tevreden over bent.

    kenteken hoeft niet, is te makkelijk op te zoeken en zo weten we direct ook welke bedrijf.
    gemiste updates. geen idee wat dit inhoudt.
    niet alle terugroepacties uitgevoerd. denk het niet kunnen er geen 16 zijn.
    14updates van de 16 net gedaan. doet me denken aan softwareupdates. 14 van de 16 niet gehad is niks gek. Geen enkel merk update de software zomaar. alleen als er een probleem mee opgelost kan worden.
    persoonlijk heb ik liefst ook alles up to date.

    wat betreft fabrieksgarantie, goeie les. als je het hebt zorg ervoor dat onderhoudsboekje netjes is ingevuld door dealer. LET OP sommige garages zetten een willekeurig stempel erin van niet bestaande garages of iets wat er op lijkt. zodat je het lijkt dat het goeie onderhoud heeft gehad. Fabriekgarantie, koop dan alleen bij de merk zelf. Ford dealer die auto verkoopt met onderhoud bij ford dealer, zal niet nep stempel zetten.

    Voor bovag maakt fabriekgarantie niks uit. als de auto verkocht wordt, wordt er bovag garantie gegeven ivm hij boven de 4750euro zit. standaard van 6maanden.
     
  17. 6 maanden BOVAG garantie is iets heel anders dan fabrieksgarantie. Kan je de tijd nog herinneren dat ford verkeerde kit gebruikte op de naden van de deuren en motor en koffer kleppen? Als je niet ieder jaar een lak controle stempel had kreeg je maar 1/3 van de reparatie kosten vergoed.

    Updates zijn zeker niet altijd noodzakelijk maar een auto die zelfs zijn eerste beurt niet heeft gekregen bij een dealer is gewoon vragen om gezeik als je een keer aanspraak moet maken op je fabrieksgarantie.

    En wat maakt het uit dat het terug te vinden is waar de auto vandaan komt. Ik zou mijzelf bijzonder schuldig voelen als er volgende week een soortgelijk verhaal wordt gepost over dezelfde auto.
    Het is geen afraden van kopen maar meer een waarschuwing om extra alert te zijn of alles correct is verholpen.
     
  18. Het gaat erom dat jullie tevreden zijn met de geboden oplossing en ik zou ook de auto na een reparatie niet meer terug willen hebben. Ik vind wel dat die directeur ondanks dat jullie de auto gebruikt hebben die € 150,= na dit verhaal niet van jullie had moeten vragen.
     
  19. Ben blij voor je.., die 150 euro gebruikskosten zou ik dan maar voor lief nemen, maar zeg wel wat over de garage...
    Als je auto een koopt met fabriek garantie zorg dan wel dat die ingevuld is en altijd onderhouden door een merkdealer van het betreffende merk.
    Op het moment dat je ellende krijgt zoeken ze alles om er onder uit te komen.
     
  20. Heb mijn auto bij Ford Martens Zevenaar gekocht, zaten documentaen van terugroep actie,s bij ook die van het O ring, waar de kosten hoog zijn als je die moet vervangen, zo hoort het.
     

Deel Deze Pagina