Misschien gaat mijn claxon wel hard genoeg, maar ik vind het wel een zielig geluidje. Dat zit ‘m volgens mij meer in de toon dan het volume. Ik overweeg ook om een andere te monteren.
De claxon van mijn MK3 klinkt een stuk lulliger dan van mijn vorige mk2 Verstuurd vanaf mijn M2002J9G met Tapatalk
In een mk2.2 zit idd een prima dubbele claxon, hard zat ... Dus je kunt ook op de sloop een mk2 exemplaar halen
hoe zat dat ook alweer met die decibellen, boven de honderd is 1 decibel een verdubbeling van het geluid of zo? dat betekent dat er een behoorlijk verschil in geluid zit tussen de 93 en 105 die de richtlijn voorschrijft maar zoals eerder gezegd denk ik ook eerder dat het de toon is die de claxon maakt en waar deze gemonteerd zit. (veel isolatie in en rond de claxon mss
Een toename van 3dB is een verdubbeling in geluidsdruk. Dus 105 dB is dan 16 maal harder t.o.v. 93dB. Dat hoor je niet zo, want het gehoor is logaritmisch net als de dB schaal. Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Dat zei de buurman ook over de eigenlijke zielige 1 tonige claxon van mijn ST. Hij heeft 11 jaar bij Martens Ford Zevenaar gewerkt en wist dat er net als bij de Kuga en Puma ook maar 1 claxon in zit en de voorbereiding er in ligt voor een dubbel tonige claxon. Vraag ik me alleen af welke er nu inzit (lijkt de 500Hz te zijn aan de toon) en wat het originele nummer is van de 2e die je erbij kunt plaatsen.
Jij was jezelf alvast aan het voorbereiden op die dubbele claxon natuurlijk (iets met open doel en schot)