Voor de rs heb je ook een upgrade boven de standaard leidingen. Dus ik gok dat als er een beperkt weefsel in zit. Ik heb een set van goodridge liggen met rvs mantel die er nog op moet.
Nu ook maar is de tijd gehad om de gasveren te monteren, makkelijk klusje en ziet er een stuk beter uit.
ohja, die wil ik ook nog bestellen, zie bijna door de updates die ik wil de Focus niet meer ziet er netjes uit Mike
Inmiddels de versnellingspook/hoes via SS tuning besteld, dus daar even op wachten. Gisteren langs de dealer geweest voor de deurrubbers ten hoogte van de dorpel, begon los te laten. Blijkt een bekend probleem te zijn. Ik was laatst aan het kijken wat er allemaal nog voor leuks mogelijk is, nu kwam ik dit tegen: https://www.sico-developments.co.uk...ummit-focus-mk3-st250-front-upper-strut-brace Iemand hier meer ervaring mee, of dat het helemaal geen toegevoegde waarde heeft?
Persoonlijk zou ik nooit een strutbrace nemen met scharnierpunten. Is meer voor de looks zo vind ik. Een echt functionele strutbrace is geheel uit 1 stuk.
Na toch even gekeken te hebben wat er nog allemaal voor leuke upgrades zijn, heb ik toch maar besloten om een Airtec Motorsteun(geel) en Quick shifter te bestellen. Nu maar weer geduld hebben tot het geleverd wordt
De St heeft al een flinke strut brace voor. Deze is uit 1 deel en zit verstopt onder de paravan. Denk niet dat een andere wat toevoegd, behalve looks
Nou motorsteun en quick shift zitten er inmiddels onder..... Heerlijk! Monteur zei dat het wel heel erg kort is, dus ik begon al te twijfelen. Maar uiteindelijk een stukje gereden en kan niet anders zeggen dat het helemaal top is. Valt zo in de versnelling, kost totaal geen moeite. Motorsteun is ook een wereld van verschil. Totaal geen beweging meer in het motorblok bij vlot door trappen. Wat mij betreft beide een aanrader.
Airtec motorsteun en CEUK quick shifter En inderdaad op 40%, dacht als ik het doe moet het maar gelijk goed.
Nou inmiddels zit de week er bijna weer op. Ritje hier na toe was heerlijk, rustige gedeeltes lekker cruise control aan. Merk toch wel dat dat een stuk rustiger rijdt zo. Op de rest van de stukken kon het gas open, auto vol beladen met 3 personen erin, auto had er totaal geen moeite mee. Met al het gemak rustig doorhalen naar 250. Inmiddels 2x de Silvretta-Hochalpenstrasse op en neer gereden. Het is alsof de auto hier voor gemaakt is, ligt als een blok op de weg en elke bocht is weer een feest om te nemen! Moest bij sommige bochten mij toch flink inhouden om toch niet wat meer de grens op te zoeken en de achterkant los te laten komen... Maar denkend aan de passagiers en mede weggebruikers was het toch niet zo'n feest... Heb nu auto nu 2 jaar, en kan met een gerust hart zeggen dat ik er geen spijt van heb. Na sommige upgrades is de auto natuurlijk alleen maar beter geworden, althans, in mijn ogen. Ben hard aan het twijfelen of er nog een upgrade komt, maar daar ga ik na mijn vakantie is even verder naar op zoek...
Gaaf zeg, bedankt voor het delen. Jammer dat die bergpassen zover weg liggen, je zou er elk weekend naar toe moeten kunnen ..