Zal het ook geen kwestie van tijd zijn dat de accu's steeds beter worden, waardoor de actieradius op termijn ook hoger wordt? Of dat ze zelf hun eigen stroom opwekken en volledig zelfvoorzienend zijn. Kar met zonnepanelen erachter en gaan
Mooie bak Jarno alhoewel ik nu nog niets met elektrische auto's heb. De toekomst zal inderdaad anders worden als we door de fossiele brandstof heen raken. Of wij dit nog meemaken betwijfel ik.
Leuke keus! Niet uniek overigens maar ik snap je! Ik zou m exact hetzelfde besteld hebben. En elektrisch rijdt inderdaad heerlijk. Ik denk dat ik hierna nog een benzine koop, maar daarna wellicht een EV. En zo'n Model 3 zou dan best kunnen omdat het erg goed schijnt te rijden. Heb met de X gereden, maar dat vond ik niet fijn sturen. De eTron die ik dezelfde dag reed, was echt veel verfijnder. Ik denk dat Tesla straks met de Y ook goed gaat scoren! Ik wist niet dat het trekgewicht van de 3 is verhoogd naar 1000kg, dat is wel fijn!
Voor de nabije toekomst misschien, maar voor de verre toekomst zeker niet. Dat klopt, alleen de rijbeleving is wel compleet weg. Dat stil is ook subjectief. De model S die ik heb gereden was niet zo stil. Windgeruis en verschrikkelijk zoemende banden (auto was nog geen 20.000km oud). En die afwerking.... Oef je gaat wel terug in de tijd.
Als je het mij vraagt is snel laden de oplossing, niet actieradius.. met een fiesta had ik dezelfde "actieradius" als je met een model3 zou hebben.. hoor je nooit iemand klagen.. Maar, dat gezegd hebben. Misschien moeten we de topic weer teruggeven waarvoor het bedoelt is en een discussie over elektrisch rijden niet in een Mijn Focus topic gaan voeren ..
Marco je hebt nog niet een Model 3 gereden denk ik ? Model S was ook niet mijn auto, te lomp, hard rechtdoor en optrekken is even leuk. Maar Model 3 is echt 10 stappen voorwaarts, en echt heel knap voor zo'n jong bedrijf als Tesla Argumenten als slechte afwerking en weinig beleving gaan niet meer op. Heerlijk lekker zware directe besturing, mooie balans, laag zwaarte punt en altijd vermogen achter de hand.. Er kan weinig aan tippen en ik was sceptisch vooraf kan ik je vertellen maar het was echt bovenverwachting... En zeker niet terug in de tijd !
De hardware ontwikkeling gaan niet zo heel hard, en de software updates komen via Wifi updates. Dus nieuwe functies komen er van tijd tot tijd gewoon bij. En we zijn die ontwikkelingen helemaal niet gewend want veel mensen zitten nog behoorlijk in de weerstand. Voor mij is deze auto meer dan innovatief genoeg in ieder geval.
Nee heb ik ook nog niet gedaan nee. Wat jij beschrijft van de Model S klopt wel, al vind ik het model zelf wel meer in proporties dan de 3. Mijn maat heeft een 3 in bestelling staan, gok dat ik daar uiteindelijk wel een stukje in mag rijden. Dus ben benieuwd.
Daar moet zich toch wel een liefhebber voor melden! Voor de Tesla: om je te onderscheiden van de meute zou ik 'm ook een beetje aanpassen. Dit is wel leuk spul: https://unpluggedperformance.com/product/front-lip-spoiler-model-3/
Vandaag de Focus even gewassen, en voorzien van verse laag Polymer Netshield.. Staat weer lekker te glimmen. Paar extra foto's gemaakt om het af te leren:-0
Echt de mooiste focus station die ik tot nu toe heb gezien! Deze gaat echt wel vlot naar een nieuw baasje. Hopelijk ook een liefhebber.