Toppie! Dat is het zeker, was destijds ook het verjaardagscadeau voor mijn broer. Toen zijn ST weg ging werd het opeens mijn verjaardagcadeau.
Vandaag na een weekje wachten post uit Duitsland... Twee nieuwe remschijven voor de achteras. Vooral links achter was niet mooi meer, de linker remklauw is volgens mij niet helemaal goed meer. Puntje waar meteen even naar gekeken moet worden bij het monteren. Daarbij ook een setje remblokjes. Gegaan voor keramische van het merk Textar. Na de ervaring van @JW gelezen te hebben, vond ik het het proberen waard. Ook een nieuwe achterwisser erbij gedaan want die liet wel hele lelijke strepen achter... De achterklep is toch ook aardig zwaar en zeer onhandig als je iets moet pakken. Dus ook daar gaan verse veertjes op. Onze bevriende buurman kan toevallig remmen vervangen, doet het met enige regelmaat voor kennissen en zijn eigen auto. Zodra hij de remschijven en blokjes vervangen heeft kunnen we weer wat verder rijden en eens kijken om met de koppeling aan de gang te gaan! Voorlopig nog genoeg te doen dus
Kijk ook even of er nog n orginele op zit, die st van max staat hier nu al paar dagen stil omdat er n ebay huis op zat en die dus n afdopplug mist(zit dichtgegoten bij de ebay zooi) En die heb je wel nodig om t gat af te dichten bij een orginele.. Morgen ist i eindelijk binnen alst goed is.... T huisje kost ook absurt veel geld orgineel.. max had t over 180 knaken of zo...
Zal eens kijken... Volgens mij is het nog de originele maar voor de zekerheid maar eens nakijken van de week. Oei... hoop geld zeg... Zal binnenkort eens contact opnemen met de ST170 beunhaas, even kortsluiten wat er allemaal gedaan moet worden en wat we daarvoor nodig hebben
Vast iets anders als ik bedoel Maar die vn max doet t weer en is mooi dicht. Kost wat maar dn heb je ook wat
Idd €180,- is de prijs. Dat heb ik zo’n 2 jaar terug ook betaald voor mijn 1.8 Zetec in de MK1. Na 4(!) eBay zooi thermostaathuisjes gehad te hebben in 1,5 (!) jaar tijd was ik er wel klaar mee en heb toen een originele besteld. Het is notabene een Zetec, toen Ford nog echte motoren maakte. Zuinig rijden nee, maar altijd lopen en eigenlijk niet hoefde te controleren en geen Ecoboost die standaard koevloeistof verzuipt.
Vandaag samen met mijn buurman de nieuwe remschijven en remblokjes gemonteerd. Mijn vermoeden wat betreft de remklauw links-achter is bevestigd. Links op de foto zijn de remblokjes van links-achter en rechts de remblokjes van rechts-achter: Links-achter was al net ijzer op ijzer, met rechts-achter had ik voorlopig nog wel even kunnen door rijden. We waren begonnen aan de linker kant, alles kwam moeilijk los; zowel wiel als remschijf. Eenmaal los remklauw en remschijf gedemonteerd. Het terug duwen van de zuiger ging niet helemaal lekker, koste veel tijd en kracht en ook het rubber was niet zo netjes meer. Uiteindelijk gelukt en alles gemonteerd. Rechts daar in tegen kwam alles er soepel vanaf en ook de zuiger konden we netjes terug duwen. Ziet er weer lekker fris uit zo! Wat betreft de remklauw; iemand wellicht tips en/of ervaring(en)? Is het beste een volledig nieuwe remklauw of kan ik af met een revisiesetje? En wat voor revisieset ik dan nodig zou hebben? De remklauw is in het verleden al eens gangbaar gemaakt als ik het goed had begrepen... Ook de nieuwe achterklepveren zijn gemonteerd, gaat weer af als een malle!
Als die van Jeroen niet goed is, gewoon een nwe bestellen (zijn vaak gereviseerde) bij bijv. Misterauto. Kosten denk ik zo rond de €180,-. Gangbaar maken is iets wanneer je de auto toch binnen afzienbare tijd wegdoet of als het je financieel even niet past. Maar is geen blijvende oplossing.
Als je dat eff voor me wil nakijken graag! Ik zag op autodoc klauwen varieërend van 70 - 130 euro, weet alleen niet of je alleen daar dan klaar mee bent? Waarom een gereviseerde klauw kopen? Dan zou ik eventueel ook mijn eigen remklauw kunnen reviseren toch? Dan ben ik goedkoper uit lijkt me, want zag diverse setjes staan van 15 - 35 euro. Weet echter niet wat ik dan precies nodig zou hebben.
Kijken of het je lukt om de boel te reviseren. Bij mij was het luiigheid, geen zin om het doen. Dus nieuw gekocht. Koop wel een ATE (is OEM).