Hoihoi, Na wat negatieve ervaringen bij de lokale kleine garage in de buurt wil ik toch eens mijn auto brengen bij de ford dealer voor onderhoud. Weet iemand wat dit ongeveer ( zonder dat er iets kapot is) gaat kosten. Het betreft een beurt + APK voor een Ford focus ST uit 2010 met 160.000 op de teller. En wat moet er dan allemaal gedaan worden. In Etis kan ik niet meer kijken Ook naar mijn weten heeft mijn auto een distributie ketting. Op welke km stand is het raadzaam deze te vervangen of als er geen klachten zijn niet? Alvast bedankt [emoji1303]
hoe dan ook welkom als je iets van kenteken hebt of chassisnummer kan ik je beter helpen want als ik op focus st zoek kom ik op het volgende uit distributieriem, elk 200.000 en/of 10jaar wat het eerst bereikt wordt multiriem elk 2ton of 10jaar koelvloeistof verversen elk 10jaar airco en remvloeistof om de 2jaar is wel raadzaam. airco eventueel 3jaar. volgens de site is beurtje 205euro, maar daar komen tuurlijk bij grote beurt nog eens filters bij. distributieriem zal rond de 500snel zitten je zou ook dealer kunnen bellen en vragen. dan kun je direct ook eventueel een afspraak maken
De riem is bij mij al op 140k vervangen door de dealer, volgens mij doen ze dat rond de 150k. Dat was vorig jaar. Omdat dit vorig jaar al gedaan was, heb ik dit jaar voldaan met een Motorkraft beurt en apk. Helaas toch prijzig omdat ze een kapotte leiding vonden en ik nieuwe voorbanden moest.
Met het vervangen van de d-riem zou ik zeker bij een ST niet wachten totdat de riem 10 jaar/200.000km oud is.
Raadzaam is om de distributie nu te vervangen (inclusief waterpomp!) Vanuit de volvo scene wordt aangeraden om er zo rond 150.000km al over na te denken. Vergeet ook de multiriemen niet want die slaan wel eend kapot door de distributiekap heen met grote gevolgen.
Oké bedankt voor de tips. De lokale garage gaf de vorige keer aan dat het in principe niet nodig is als er geen klachten gaan ontstaan. De bovenste roller geeft wel wat geluid. Als het erger wordt gaven ze aan on het toch te vervangen de multi riem. Wat kost ketting , waterpomp en multiriemen vervangen bij de dealer. Ik schat zo rond de 600 euro?! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Deze motor heeft geen ketting maar een distributieriem. En zoals de heren hierboven ook al aangeven zou ik niet langer wachten met het vervangen van de distributieriem, spanrol, waterpomp en multieriemen.
In het begin toen ik heb wilde kopen heb ik dat gecheckt bij een dealer aan de hand van kenteken enz. Ook de garage die hem verkocht heeft aan mij heeft dat gecheckt dus ik moet er maar van uit gaan toch ??? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De Focus MK2 ST (2004-2011) heeft 100% zeker een distributieriem. Dit is de 2.5 liter 5-cilinder motor welke afkomstig is van Volvo. Dit is de informatie uit Etis: The valve train is driven by a timing belt. The accessories are driven by two elastic multigroove belts. The tension of the two multigroove belts is maintained automatically by two separate mechanical belt tensioners. Deze motor heeft dus een distributieriem en 2 multiriemen met elk een afzonderlijke spanner. Een bedrijf dat aangeeft dat de Focus ST een distributieketting heeft zou ik niet serieus nemen (of aan mijn auto laten werken).
Misschien op mijn kenteken zoeken in dat systeem van Ford 25-LNV-9 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alleen de 1.8 en 2.0 duratec motoren hebben een distributie-ketting Dus ... of je bent door je garage en/of dealer verkeerd geïnformeerd ... of je hebt geen ST
Sorry ik het probleem al in de communicatie. Voor mij betekende ST = stationwagen[emoji51] Maar in de ford wereld is dat wagon. Dus ik heb een Ford focus wagon 1.8 uit 2010 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als ik bij de RDW dit kenteken ingeef komt er een 1.8 duratec uit, die heeft idd een distributie-ketting, maar het is dus geen ST !!
Fair enough .. Je had jezelf en alle andere hulpvaardige leden wel moeite bespaard door direct wat uitgebreidere info te geven over bijv het motortype ... en ook wordt het oha erg op prijs gesteld als je je even netjes voorstelt in het voorstel-topic voordat je een vraag stelt Om dan terug te komen op je vraag : *bij een 1.8 hoeft de distributie-ketting niet te worden vervangen, tenzij hij erg veel lawaai gaat maken bij zeer hoge km-standen *beide multiriemen moeten bij 200.000 km worden vervangen, verstandig is dan om ook de waterpomp te vervangen .... Welkom en veel plezier met je nieuwe focus