Hallo FocusClub, Gisteren bij het vervangen van mijn versnellingsbaksensor heeft de monteur geconstateerd dat mijn thermosstaathuis lekt. Het gaat om een FoFo 1.8 16V uit 2001. Tot dusver lijkt hij niet veel te lekken gezien er in 2 maanden tijd geen verschil is waargenomen m.b.t. het koelvloeistof niveau. Kan ik hier nog mee blijven doorrijden? En mocht ik hem wel vervangen welke thermostaat moet erin een van 88 of 92 graden? Alvast bedankt!
Ik zou het dan meteen laten vervangen als ze er dan toch mee bezig zijn . Bij mij is door het lekken van de thermostaathuis mijn dynamo kapot gegaan (zie ander topic) . Weet niet of dat bij de MK1 ook zou kunnen gebeuren, maar voorkomen is altijd beter. Succes !
Beter nu vervangen. Als i gaat sta je ineens zonder koelvloeistof als hij het helemaal begeeft. Plastic is zo broos dat het breek als je er iets aan zit. Hier al n keer meegemaakt, wel gelukkig thuis op n dag dat ik geen auto nodig had en wel n nieuwe hebben liggen(was bedoelt voor n andere wagen) Is wel een iets ander onderdeel van een st170 maar bijna t zelfde(scheelt n gat.. passing is hetzelfde) hier is ook n week later een nieuwe orginele thermostaat in gegaan(dacht 88 grade ) naa die het toen genoeg vond geweest:schater
Ik heb dezelfde focus en heb hem ook al een keer vervangen. ik zou het doen, qua werk valt het reuze mee en wat focusfanrossum zegt als hij kapot gaat ben je verder van huis!
Bedankt voor de reacties. Ik heb een offerte aangevraagd en de reparatie zou 240 euro gaan kosten mits de koelvloeistof niet hoeft te worden vervangen. Komende week dan maar laten vervangen.
Ik vond het zelf ook al erg prijzig maar ik weet dat het originele thermosstaathuis bij de dealer tussen de 140 en 180 euro kost (Zetec 1.8l). Maar toen ik hoorde dat het vervangen / flushen van de koelvloeistof ook nog eens 110 euro kost krijg ik toch twijfels. Iemand enig idee of het thermostaathuis nog ergens goedkoop te krijgen is want ze zijn redelijk moeilijk te vinden voor de 1.8 behalve bij de dealer natuurlijk.
Heb je al eens op autodoc gekeken? Even type voertuig selecteren en dan zoeken op Thermostaathuis Verstuurd vanaf mijn Redmi 4 met Tapatalk
niet voor goedkoop gaan dan ben je over 3 maanden weer aan de beurt ik het persoonlijk gewoon zelf doen.... klusje van niks en dan blijven de kosten aanzienlijk lager
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 2.0. Eerst was het de pakking die het begaf, daarna de thermostaat zelf en ging lekken op de flens van de thermostaat zelf na het vervangen... Daarna na 6 maanden weer niveau laag (kachel bleef koud) en toen een gat onder in het huis. Nieuwe gekocht, helaas, na 3 maanden weer druppels onder het blok. Netjes op moment vast gezet, maar kwaliteit was niet zo goed als origineel. Was trouwens een Febi, niet de minste (dacht ik altijd). Dus goedkope rommel links laten liggen en investeren in een originele, anders ben je uiteindelijk meer kwijt. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk