De Fiesta mk7 en de BMW 1 serie hebben een kindje gekregen? Maar i like it! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zo op het eerste gezicht wel, ik hoop dat als ie eenmaal in een egale kleur te zien is het mee zal vallen. Nog even wachten dus.
Eerlijk gezegd spreekt het uiterlijk van de Focus 4 me tot dusver helemaal niet aan. Wellicht dat ik er in de toekomst anders over ga denken maar zoals het er nu naar uitziet zal mijn volgende auto zeker geen Focus 4 worden.
Daar gaan we weer!!!!!!! Precies dezelfde discussie toen de uitkwam. Velen vonden hem lelijk, velen vonden hem mooi. Ben benieuwd, diegene die toen zei dan ze hem niet mooi vonden er nu stiekem toch in rijden of hem misschien toch wel willen hebben!!!!! Mannen, hij is nog niet uitgebracht, en wie zegt mij dat bovenstaande auto wel het definitieve model is
Ik heb de openstaande muil, zoals Marco het noemt vanaf het begin niet mooi gevonden. Vind de 3.1 neus passender bij Ford.
Ik rijd hem niet stiekem en vind hem nog steeds niet erg mooi. De voorkant van de 3.1 vind ik wel oke, maar bij de 3.2 maar zozo. De achterkant vind ik bij de 3.1 niet mooi en bij de 3.2 ook niet. Het is een wat raar ontwerp, aan de ene kant heel erg saai en ingetogen met daaroverheen hier en daar een scherp sportief lijntje. Een veel groter nadeel vind ik de binnen maten, met name de achterbank is gewoon heel erg krap en een stuk smaller vergeleken de focus 2, ook de achterbak is niet geweldig en dan te bedenken dat de focus 2 daar nog een reserve wiel had liggen zonder dat de bodem omhoog kwam. Als mijn auto het begeeft kan het best zo zijn dat ik een focus 3 neem, maar niet omdat ik er heel erg enthousiast van wordt. Over de komende mk4 heb ik verder geen mening, kan het niet beoordelen. Het ziet er wel iets gewaagder uit, daar houd ik wel van. De brede c-stijl vind ik dan weer jammer wat zicht naar achteren betreft.
Ford zal dat niet expres gedaan hebben? . Je “haalt” me de woorden uit mijn mond. Ook ik was/ben een criticaster over het ontwerp van de Focus III. Met name omdat ik het jammer vind dat ze de hoge achterlichten hebben laten gaan. Neemt niet weg dat ik toch met een schuin oog heb gekeken naar de Focus III toen ik in de markt was voor een andere auto. Daarbij de kans was groot geweest dat het ook een wagon moest zijn. En die vind ik wel mooi.
Mooi om te zien hoe de Focus geevolueerd is vanaf de MK1. Een stuk degelijker maar ook volwassener. Ik vind de Mk4 een mooie auto om te zien en zeker de sedan is een chique vertoning geworden!
Ik vind van de en de fase 1 modellen mooier, lees sportiever. De fase 2 vind ik meer braaf. Ben benieuwd hoe dat met deze gaat.
Daar heb je wel een punt Kees..,vondt de Sierra een vliegende schotel........., heb er 4 van gehad De Fiesta MK 7/7.5 zag er ook niet uit....,ook nu met de 4e bezig. Ik heb nu echter een mk 8 st-line besteld dus de Focus mk4 zit er voor mijn niet in....(voorlopig)
Eerlijk antwoord Marco en zo zullen er nog wel een paar zijn Denk dat ik dit topic maar bewaar voor over een paar jaar
Toen ik de 3.1 voor het eerst zag moest ik ook wel ff slikken van wat is dit nou weer en zweerde erbij dat het deze niet zou worden. Maar na mijn goede ervaringen met de 1.1 en 1.2 qua kwaliteit en wegligging ben ik er toch voor gegaan. Qua model vind ik de 3.1 wel sportief alleen de achterlichten vind ik wat minder. Ik ben gek op knopjes en vind dat het dashboard/radio unit van de 3.1 meer uitstraalt dan bij de 3.2. Ik vind de wagon nog altijd de mooiste lijn hebben.